DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Advertisements

Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Projekt EU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka – základní krok do života CZ 1.07/1.2.33/ Číslo aktivity: 02 ZLEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK.
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ SOFTWARE
Bakalářský studijní program Softwarové technologie a management (STM) Prof. Ing. Jiří Žára, CSc.
Počítače a marketing ve venkovském cestovním ruchu Počítačový kurz Lektor: Ing. Marta Kočková.
Počítačová grafika - úvod
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
SPECIFIKA VÝUKY POČÍTAČOVÝCH KURZŮ UNIVERZITY TŘETÍHO VĚKU Michal Vojkůvka.
Vzájemná hospitační činnost
Školní Internetový Informační Portál ŠIIP, ZŠ Vrchlického, Liberec © 2006 Ondřej Peřina představení prvního roku projektu projekt SIPVZ č. 0358P
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Strategie řízení informačních a komunikačních služeb ve škole PROČ ?
INFORMATIKA 8 Videosekvence, webkamera III2 – I8- 20.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Co jsou to multimédia Bohumil Bareš.
Úspora času Větší interaktivita hodiny Větší názornost Univerzální nástroj – různá čidla Fyzika, chemie, biologie – mezipředmětové vztahy např. M, Inf.,
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Programové vybavení počítače
Ústav automatizace a měřicí techniky
ICT ve výuce fyziky pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt Digitální škola - její pozice v systému projektů na OA Orlová.
Animace a eLearning Petr Korviny SCO 2006, Brno. Úvod Animace Animace Výhody (názornost, vhodnost nasazení pro výuku počítačových programů a dovedností,
Aplikační programy, programovací jazyky, formáty datových souborů
Použití počítačů.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
2. LMS Unifor. E-learning vzdělávací proces, využívající informační a komunikační technologie k tvorbě kurzů, k distribuci studijního obsahu, komunikaci.
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Výpočetní technika při výuce fyziky Jiří Tesař. VT – při výuce VT nedílná součást každodenního života, VT musí být také součástí výuky, vybavení škol.
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Školní vzdělávací program výuka informatiky
Katedra počítačů ČVUT FEL Program STM Obor Web a Multimédia (garant oboru: prof. Jiří Žára)
E-learningový kurz e-learningu OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Další vzdělávání pracovníků škol GP – oblast podpory 1.3 CZ1.07/1.3.05/ Vysoká.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
DIDAKTIKA FYZIKY I. 4 Vzdělávací technologie ve Fy
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice e-Education Andrea Barešová Account.
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO KRIZOVÉ ŘÍZENÍ POUŽITÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ PRO MODELOVÁNÍ A SIMULACE KRIZOVÝCH SITUACÍ - T3 ING. JIŘÍ BARTA Operační program Vzdělávání.
INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE Modernizací a inovací výuky k rozvoji klíčových kompetencí žáků Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.06/ Poskytovatel.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Plzni Oddělení OVAVT Jestliže chcete oživit systém Vaší výuky, „online learning systém“ Vám nabízí? Jednoduché.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Úvod Omezení ICT na klasická stolní PC Nedostatek učebních materiálů a softwaru Nedostatečná podpora ICT pro realizaci cíle Vzdělávání RVP ZŠS.
Využití ICT ve výuce jazyků. CílCíl Cílem školení je seznámit se s možností využití ICT ve výuce anglického jazyka. Důraz je kladen na osvojení a praktické.
NEPOČÍTAČE – DALŠÍ DIGITÁLNÍ PŘÍSTROJE. OBSAH 1) Počítače Počítače 2) Pojem „digitální“ Pojem „digitální“ 3) Využití dig. technologií ve spotřební elektronice.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Didaktická příručka z chemie pro střední školu
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Informatika v devítce přehled. Úvodní povídání ● Co znamená pro koho informatika ● Cíle pro první půlrok ○ Rozumět principům komunikace (historie, vývoj,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Využití sociálních sítí v komunikaci organizace
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
SIPVZ – úvodní modul P ICT a změny ve výuce (2 h) metodické poznámky.
Transkript prezentace:

DIDAKTIKA FYZIKY I. 8 ICT ve Fy Josef Trna PdF MU©2009

Vzdělávací technologie - prostředky Vzdělávací cíle Vzdělávací obsahy Výukové fáze: Motivace Expozice Fixace Diagnostika Aplikace Výuková technologie: Metody Formy Prostředky

ICT ve vzdělávání ICT (angl. Information and Communication Technologies) – česky IKT - označení pro informační a komunikační technologie - technologie používané pro komunikaci a práci s informacemi. ICT zahrnuje hardware i software Zvládání ICT patří mezi klíčové kompetence žáků

ICT ve výuce Fy ICT ve výuce se vyvíjejí dlouhodobě (dia-projekce, film, TV, video, PC, web, data-projekce, interaktivní tabule atd.) – jak hardwarově, tak softwarově Výukové softwary jsou opožděny proti hardwaru ICT lze bohatě využít ve výuce Fy zejména jako: -Podpora názornosti (fotografie, klipy, animace, simulace, web-kamery atd.), -Nástroj pro měření a vyhodnocování naměřených dat -Řízení experimentů, -Dálkové experimentování, -E-learning, -Interaktivní výuky (I-teaching)

PC ve výuce Fy PC mají široké využití ve výuce fyziky, zejména: -Zpracování měření -Řízení experimentů -Zpracování fotodokumentace -Zpracování video-dokumentace -Využití PC jako měřidla (přídavná čidla) -Animační simulace experimentů -Modelování jevů

Digitální kamera a fotoaparát ve Fy Digitalizace statického, dynamického obrazu a zvuku umožňuje jeho další zpracování a využití ve výuce, zejména: -Záznam pozorování a experimentů -Zpomalení a zrychlení experimentů -Využití záznamu pro měření -Provádění pokusů s fotoaparátem a kamerou

Internet ve Fy Internet – zdroj informací a komunikační nástroj (rizikem je správnost dat) Webové stránky - pro podporu výuky E-learning – realizace e-learningových kurzů (Moodle aj.) Vzdálené laboratoře – možnost provádět pokusy a získávat data ve vzdálených laboratořích Konference a on-line výuka – web umožňuje komunikovat během výuky a realizovat společnou výuku na dálku aj. Velmi rychle se objevují nové možnosti webu (Skype, ICQ atd.)

ICT ve výbavě učitele a žáka Učitel Fy: -jako pracovní nástroj musí učitel mít k dispozici a umět ovládat ICT prostředky (PC, internet, digitální fotoaparát a kamera) -musí mít k dispozici a umět pracovat se sadou softwaru a PC programů (výukových, měřicích atd.) -musí umět vytvářet multimediální výukové produkty (pro interaktivní tabuli, pro diagnostiku ve výuce atd.) Žák ve Fy: -Měl by mít ICT gramotnost -Měl by mít k dispozici (nejlépe i doma) PC a přístup na web -Měl by umět pracovat s příslušným softwarem zvoleným učitelem Fy

Rozvoj ICT Obrovský a překotný rozvoj ICT přináší nové aplikace ve výuce Fy. Učitel fyziky se musí v rámci celoživotního vzdělávání stále zdokonalovat ve znalostech a v ovládání ICT, zejména pak v jeho softwarové části Velmi těžko lze předpovídat další vývoj aplikací ICT ve výuce Fy