SEMINÁŘ PRO ŽADATELE K 1. VÝZVĚ "VYBRANÉ ÚSEKY SILNIC II. A III. TŘÍDY" 18.8.2014 PRAHA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veřejné zakázky - pochybení v souvislosti s VZ.
Advertisements

NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Občanské vybavení a služby Program rozvoje venkova ČR OSA III.
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Opatření III.2.1 Obnova a rozvoj vesnic, občanské vybavení a služby Podopatření III Obnova a rozvoj vesnic Přerov, Hotel Fit Program rozvoje.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Program rozvoje venkova ČR OSA III
1. Poskytování informací komunikace mezi uchazečem a zadavatelem Dobrá praxe = Otevřenost 2 kvalita & množství forma a způsob uveřejňování a poskytování.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Podmínky pro zadávání VŘ/ZŘ ve vztahu k elektronickým učebnicím Mgr. Monika Málková.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Změny v Pokynech pro zadávání veřejných zakázek ROP SV v roce 2012.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA ČR Obecná část Pravidel – změny oproti Pravidlům období
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Zastoupení zadavatele – ano - ne Konference: Elektronizace veřejných zakázek Pořadatel QCM s.r.o. Hotel Barcelo, Praha, Ing. Miroslav Jeništa.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Novelizace přezkumných směrnic
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Transkript prezentace:

SEMINÁŘ PRO ŽADATELE K 1. VÝZVĚ "VYBRANÉ ÚSEKY SILNIC II. A III. TŘÍDY" PRAHA

ZADÁVÁNÍ VZ V SC Základním problémem je určení toho, co je jedna zakázka? Proč? Protože neoprávněné dělení zakázek může mít výrazný dopad na výši poskytnuté dotace:

3 ZADÁVÁNÍ VZ V SC 1.1 Č. Typ finanční opravy dle pokynu Evropské komise Popis případu Sazba finanční opravy 2.Umělé rozdělení zakázek na práce/služby/dodávky Zadavatel rozdělil předmět veřejné zakázky pod limity dle ZVZ a v důsledku toho nesplnil povinnost uveřejnit oznámení o zahájení zadávacího řízení v souladu s § 146 odst. 1 písm. b) ZVZ. Pokud uveřejnění o zahájení zadávacího řízení vyžadují směrnice a oznámení o zakázce nebylo uveřejněno v Úředním věstníku Evropské unie, ale bylo uveřejněno takovým způsobem, že dodavatel nacházející se na území jiného členského státu měl přístup k relevantním informacím týkajícím se zakázky a měl možnost podat nabídku nebo žádost o účast před tím, než zakázka byla zadána. 100 % 25 %

4 Určující znaky: věcná, místní a časová souvislost + funkční celek resp. jednotící cíl ZADÁVÁNÍ VZ V SC 1.1

5 Podle poslední rozhodovací praxe NSS: 1) pro posouzení zakázky jako jediné nepostačuje jednotící účel a zařazení pod stejné CPV kódy 2) stránka účelu je jen jeden z prvků věcné souvislosti, ale je třeba se zabývat také stránkou technologickou a funkční otázka místní a časové souvislosti však zůstala zatím nevyřešena (viz Rozsudky NSS 6 As 20/2014 a 10 As 38/2014 k MS v Liberci) ZADÁVÁNÍ VZ V SC 1.1

6 Věcná souvislost: V rámci VZ zadávaných v SC 1.1 bude zpravidla naplněna Rekonstrukce, modernizace, popř. výstavba vybraných úseků silnic II. třídy, budování obchvatů sídel a vybraných úseků silnic III. třídy, technické zhodnocení a výstavba mostů, zklidnění průtahů, výstavba okružních křižovatek, které plní funkce silnic vyšší třídy na vybrané regionální silniční síti s cílem zvýšit konektivitu k síti TEN-T. Cílem je napojení hospodářsky problémového regionu nebo periferního území na síť TEN-T či sekundární nebo terciární uzel. ZADÁVÁNÍ VZ V SC 1.1

7 Časová souvislost: V rámci VZ zadávaných v SC 1.1 stejné výzvy bude taktéž zpravidla naplněna (k fyzické realizaci bude docházet převážně v roce 2016) !Plánování v rámci celého IROP! Zadavatel by si měl vytvořit ucelený plán toho, co hodlá v rámci IROP uplatnit a měl by „pro jistotu“ uvažovat při zadávání VZ např. s více etapami jedné komunikace a tyto zadat v „součtovém“ režimu Pozn. AO identifikoval např. časovou souvislost při realizaci vícero stavebních zakázek v rámci revitalizace jednoho území v letech 2010 – 2012! ZADÁVÁNÍ VZ V SC 1.1

8 Místní souvislost: Asi nejsložitější otázka díky rozporuplné dosavadní rozhodovací praxi Pozor: pravidlo samostatné stavby dle stavebního zákona lze využít pouze podpůrně (viz dále) ZADÁVÁNÍ VZ V SC 1.1

9 ÚOHS k místní souvislosti: 1) nejsou jednou zakázkou revitalizace území ve středu a na okraji jedné obce, přestože místa realizace předmětu veřejných zakázek nejsou od sebe příliš vzdálena, neboť tato skutečnost je zřejmá z přiložené kopie katastrální mapy (viz ÚOHS-R94/2009) 2) jsou jednou zakázkou stavby sloužící k zajištění jedné sportovní akce (MS) ve městě Liberci, ať už se běžecká část odehrávala ve Vesci, který je však 25. místní částí Liberce a jeho katastrální území leží v Liberci, a skokanská část v areálu Ještěd, který se nalézá v katastrálním území Horního Hanychova, 19. místní části Liberce (viz ÚOHS-R133/2011) ZADÁVÁNÍ VZ V SC 1.1

10 ÚOHS k místní souvislosti: 3) je jednou zakázkou realizace dopravního značení na území celého kraje Předmětem všech sedmi šetřených veřejných zakázek je obnova vodorovného dopravního značení na komunikacích II. a III. tříd v rámci Ústeckého kraje, a to pro oblast Teplice, Ústí nad Labem, Děčín, Louny, Most, Litoměřice, Chomutov. Jedná se o lokality, které tvoří jeden geograficky i funkčně související celek, a dle názoru Úřadu tak nelze pochybovat o tom, že šetřené stavební zakázky vykazují znaky místní i funkční souvislosti (viz ÚOHS-S52/2013) ZADÁVÁNÍ VZ V SC 1.1

11 Jak předejít riziku možného dělení zakázek? -Ve sporných případech volit pro jistotu přísnější režim -Postupovat pokud možno stejně ve všech krajích ZADÁVÁNÍ VZ V SC 1.1

12 Jak budou kontrolní orgány přistupovat u zadavatelů – příjemců k zadávání stejných předmětů veřejných zakázek v různých projektech? Budou kontrolní orgány kontrolovat možné dělení zakázek i v rámci různých projektů? DOTAZY

13 Limity dle Metodického pokynu pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014 – 2020 pro veřejného zadavatele: - pod ,- bez DPH = přímý nákup nebo objednávka - od ,- bez DPH do ,- bez DPH = zakázku malé hodnoty, tedy soutěžit postupem dle Metodického pokynu pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014 – 2020, Kapitola 7 - od ,- Kč bez DPH = postupovat dle Zákona 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách DOTAZY

14 Jak se bude IROP dívat na výši smluvní pokuty? V Metodickém pokynu je v příloze o stavebních pracích uvedena smluvní pokuta ve výši 0,2 %. Ostatní činnosti, které nejsou stavebními pracemi, v pokynu řešeny nejsou. Je toto někde stanovené, nebo mohou použít „standardní“ výši smluvní pokuty 0,5 %? DOTAZY

15 Nebudou při kontrole smlouvy s vítězným uchazečem považovány následující odstavce za diskriminační? Upřesňuji, že se jedná o smlouvu na zhotovení projektové dokumentace pro rekonstrukci silnice. - „V případě, že v důsledku vad díla dojde v rámci zadávacího řízení k prodloužení lhůty pro podání nabídek, zavazuje se zhotovitel objednateli uhradit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každý jednotlivý případ prodloužení.“ - „V případě, že v důsledku vad díle dojde ke zrušení zadávacího řízení, zavazuje se zhotovitel objednateli uhradit smluvní pokutu ve výši ,- Kč za každý jednotlivý případ zrušení.“ - „V případě, že v důsledku vad díla vzniknou objednateli výdaje spojené s realizací dodatečných stavebních prací, zavazuje se zhotovitel objednateli uhradit smluvní pokutu odpovídající výši 50 % výdajů na tyto dodatečné stavební práce.“ DOTAZY

16 V podkapitole 5.1 bodě 5) Povinnosti příjemců v oblasti publicity se nevztahují na dokumentaci o zakázce ( zadávací dokumentace, protokoly z jednání komisí, atpod..). Znamená to tedy, že na dokumentaci k veřejným zakázkám (např. ZD, smlouvu, apod.) se nebude uvádět ani název projektu, reg. číslo a žádná věta o tom, že je toto zpracováno v rámci IROPu, žádná loga nic? DOTAZY

ZADÁVÁNÍ VZ V SC 1.1 DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST Mgr. Ivo Lukš Telefon: