Osobní management Cvičení a otázky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

pro společnost Chodura
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Jak na to, aniž bychom se zničili
2004 Poznání sebe sama …. 2 Trocha legrace než začneme A jak vypadá Váš obrázek?
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Dopady CR na rezidenty, případová studie Lipno nad Vltavou Pavlína Kubů 1.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Lidská komunikace.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
OSOBNOST.
Národní týden manželství „Šťastně až do smrti? Není to jen pohádka? Jak mít vztah, který vydrží...“ únor, 2015.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_08.
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Empatie. Vcítění je složitý vnitřní proces skládající se z následujících složek:  Jsem připraven/a vžít se do situace svého protějšku. (Jak se ti v této.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
1 K čemu ještě 8. návyk S.R. Covey „Od efektivnosti k velikosti, vyjímečnosti“ Obsah: 1.Proč 8. návyk 2.Rámcové objasnění 8. návyku 3.Úloha leadership.
Anotace: Výklad spojený s diskusí JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_20_OSZV_ON Ročník: I. Vzdělávací.
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
RVP A ŠVP V PRÁCI UČITELE T AK ŠEL ČAS KURIKULÁRNÍ REFORMY Dějství první: bouřlivá 90. léta Dějství druhé: Bílá kniha (2001) Dějství třetí:
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
PRIMÁRNÍ PREVENCE PRÁVNÍ VĚDOMÍ
PACIENTOVO POJETÍ NEMOCI
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Volba povolání.
Teorie motivace Adéla Furiková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Komunikace s rodiči.
Vůle.
MARKETINGOVÝ MIX.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
MOŽNOSTI INTERVENCE – SEKTY
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
Nigel Warburton The Basics of Essay Writings. O co jde? ● číst o tom, jak psát, nestačí ● psaní esejů je základem studia ● psaní je způsobem myšlení ●
Pedagogická fakulta Masarykovy university v Brně Katedra pedagogiky
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
OM 1. přístup k OM Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Úkoly a otázky pro samostudium.
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Význam hodnotové orientace v OM Osnova Hodnoty obecně a hodnoty týkající se nás samých 4 kardinální ctnosti a nově diskutované hodnoty Hodnoty jako zdroj.
Osobní management – Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP Osnova 1.Model systému managementu 2.Dva přístupy k osobnímu managementu 3.Přístup v pojetí.
Osobní management – úvodní přednáška
Vůdcovství - leadership
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vzdělávání, výzkum a praxe územního rozvoje K možnostem vzájemné spolupráce.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Národní týden manželství „Manželství je víc než kus papíru“ únor, 2015.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Pravidla chování, právo a morálka
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
ANOTACE SEZNÁMIT ŽÁKY S ROZVOJEM VŠECH TŘÍ ČÁSTÍ SEBEDŮVĚRY -
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Úvod do psychologie
Osobní management - modul č.3
Násilná osoba aneb co s ní
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Předsudky a stereotypy
Transkript prezentace:

Osobní management Cvičení a otázky

Přístup v pojetí zvýšení výkonnosti ZP: Úkoly a otázky v rámci samostudia Proč je žádoucí zvýšit výkonnost ZP a proč je jejich výkonnost doposud nízká? Co je obsahem OM podle výkonnostního přístupu a co v rámci tohoto obsahu považujete osobně za prioritní a proč? Co je podstatou profilových analýz a jaké jsou možnosti jejich využití? Úkoly: Pokuste se odpovědět si na jednotlivé otázky související s procesem sebepoznávání! Zpracujte vlastní SWOT analýzu zaměřenou na Vaše budoucí profesní uplatnění!

Přístup v pojetí posunu paradigmatu k principiálního vedení: Úkoly a otázky v rámci samostudia Proč by měl být náš OM založen na etice charakteru a ne na etice osobnosti? Co představuje osobní paradigma a co způsobuje jeho posun? Co představuje kontinuum zralosti a jak s ním souvisí soukromé a veřejné vítězství? Souvisí naše návyky s našim charakterem? Úkoly: Uveďte příklady porušování mentálních principů! Proveďte sebereflexi Vašeho postavení v rámci kontinua zralosti! Zamyslete se nad tím, co byste mohli udělat, abyste si osvojili návyky skutečně efektivních lidí!

Cvičení č.1: Rozšíření okruhu vlivu 1. Cvičení k podpoře osvojení 7-mi návyků efektivních lidí Cvičení č.1: Rozšíření okruhu vlivu Okruh zájmů Okruh vlivu Uvědomte si co je okruhem vašich zájmů a okruhem vašeho vlivu! Zamyslete se na tím, jak byste mohli rozšířit okruh vašeho vlivu!

Cvičení č.2: Životní odkaz 1. Cvičení k podpoře osvojení 7-mi návyků efektivních lidí Cvičení č.2: Životní odkaz Uveďte 5 Vašich rolí! Zapište své role a jméno klíčové osoby do kolonky „vztahy“! Představte si, že je Vám právě 80 let. Na oslavě jsou všechny klíčové osoby. Do kolonky „poděkování“ napište, co si přejete, aby o Vás každá klíčová osoba sdělila ostatním: proč si Vás váží a za co by Vám ráda poděkovala! Role č.1 Klíčová osoba Role č.2 Klíčová osoba Role č.3 Klíčová osoba Role č.4 Klíčová osoba Role č.5 Klíčová osoba Vztahy Poděkování

Cvičení č.3: Jak trávím čas? 1. Cvičení k podpoře osvojení 7-mi návyků efektivních lidí Cvičení č.3: Jak trávím čas? Naléhavé Nenaléhavé Každou událost minulého týdne zaznamenejte do určitého kvadrantu, tak, aby její pozice nejlépe odpovídala její naléhavosti a důležitosti! Odhadněte % času, který v každém kvadrantu strávíte! Co Vám brání strávit více času v kvadrantu II? Co byste mohli udělat pro to, abyste více času trávili v kvadrantu II? II I Důležité % času III IV Nedůležité

Cvičení č.4: Myslím a jednám způsobem „Výhra-Výhra“? 1. Cvičení k podpoře osvojení 7-mi návyků efektivních lidí Cvičení č.4: Myslím a jednám způsobem „Výhra-Výhra“? Osoba s návykem „Výhra-Výhra“ se vyznačuje 3 charakterovými vlastnostmi: integritou (je opravdová ve svých citech, hodnotách i závazcích), zralostí (vyjadřuje své myšlenky a pocity s odvahou a s ohledem na myšlenky a pocity ostatních), mentalitou hojnosti (věří, že na všechny se dostane). Zamyslete se nad tím, jaký relevantní návyk myšlení a jednání u Vás převažuje! (výhra-výhra, výhra-prohra, výhra, prohra-výhra, prohra-prohra) Domníváte se, že je vůbec reálné jednat způsobem „Výhra-Výhra“? Pokud je Vaše odpověď na předchozí otázku kladná – zamyslete se nad tím, co vám brání aplikovat způsob „Výhra-Výhra“ šíře než doposud!

Cvičení č.5: Naslouchání – postoje a chování 1. Cvičení k podpoře osvojení 7-mi návyků efektivních lidí Cvičení č.5: Naslouchání – postoje a chování Když druzí mluví, nasloucháme na jedné z pěti úrovní: ignorování (žádné úsilí naslouchat), předstírané naslouchání (snaha vzbudit dojem, že nasloucháte), selektivní naslouchání (vnímání jen části konverzace, která vás zajímá), pozorné naslouchání soustředění se na to a porovnávání toho, co druzí říkají s vlastními zkušenostmi), empatické naslouchání (naslouchání a odpovídání jak srdcem, tak myslí se záměrem porozumět slovům, pocitům a úmyslům mluvčího). Jak rozeznáte, na které z 5-ti úrovní vám lidé naslouchají? Jaké postoje a chování (vč. neverbální komunikace) můžete sledovat? Ignorování: Předstírané naslouchání: Selektivní naslouchání: Pozorné naslouchání: Empatické naslouchání:

Cvičení č.6: Važte si rozdílností u lidí 1. Cvičení k podpoře osvojení 7-mi návyků efektivních lidí Cvičení č.6: Važte si rozdílností u lidí Zvolte jednu z následujících situací a diskutujte o tom, jaké hodnoty získáme, budeme-li si vážit odlišností druhých lidí. Zodpovězte otázky uvedené níže! Situace A Popište pravdivě situaci, kdy pro Vás bylo opravdu užitečné, že někdo byl jiný než Vy. Sdělte ostatním studentům, proč jste ocenil tyto rozdíly a jaký kladný dopad to mělo na Váš vztah se zmíněnou osobou! Situace B Diskutujte o situaci Vašeho studijního života, kdy spolupráce naprosto odlišných osobností vedla k lepším studijním výsledkům, než kdybyste studovali každý sám! Jakých rozdílností jste si cenili? Z čeho jste usoudili, že si daná osoba cení těchto rozdílností? Co jste si odnesli z těchto zkušeností? Jak se dnes projevuje ve Vašem jednání, že jste si tehdy dokázali vážit těchto odlišností?

Cvičení č.7: Společensko-citová obnova 1. Cvičení k podpoře osvojení 7-mi návyků efektivních lidí Cvičení č.7: Společensko-citová obnova Vkládání na „citové konto“ druhých lidí rozvijí vaši sociálně-citovou dimenzi. V této dimenzi se zlepšujete, kdykoliv se setkáte s nějakým novým společenským či citovým podnětem (kontakty s novými lidmi, prohlubování existujících vztahů). Tímto způsobem Vás mohou obohatit i takové společenské situace, které byste jinak považovali za nepříjemné. Zamyslete se a reagujte nejlépe písemně na úkol a otázky: Vzpomeňte si na nějaký, pro vás důležitý vztah, který je pro Vás výzvou! Co můžete začít dělat nebo v čem můžete pokračovat, aby se tento vztah vylepšil? Co začnete dělat nebo v čem budete pokračovat, abyste zlepšili Vaši společensko-citovou dimenzi? Vidíte např. příležitosti v péči o rodinné vazby a vztahy, ve zlepšení společenského styku (zdvořilost, naslouchání se snahou pochopit, dodržování slibů a závazků), v navazování nových přátelství, v zapojování se do tvořivé práce a služeb pro druhé, v ocenění jinakosti druhých lidí a vytváření synergie?