RLA66, Eleonóra Hamar Position paper Aneb písemný podklad k diskusi.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Typy otázek v dotazníku
Advertisements

Schůze, porady a jejich řízení
Analytické stáže oboru VPLZ - magisterský stupeň -
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Tíha EFC na našich bedrech – jak ji racionálně rozložit? Jindřich Trejbal – Odbor Evropská unie a mezinárodní vztahy MF, oddělení Koordinace agendy EU.
Systém kurikulárních dokumentů
Co má obsahovat prezentace
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
POSTUP PSANÍ ZPRÁVY. CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních.
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Pokyny pro odevzdávání žákovských prací. Téma práce Letos se bude většina prací zabývat „Dopravou“. Zastav se proto za vedoucím práce (přidělený učitel)
PSY 475 V ĚDECKÁ KOMUNIKACE Hana Macháčková Lenka Dědková Věra Kontríková Jan Šerek.
Úvod do studia.
FÁZE NÁCVIKU SLOHOVÉHO PROJEVU
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Základy psaní pro studenty aneb Jak se k psaní „dokopat“ Kurz právnických dovedností II JUDr. Veronika Tomoszková, Ph.D.
Zadání srovnávací studie. Postup srovnávací studie  Vybereme si téma  Formulujeme si cíl – cílovou otázku  Vyhledáme literaturu – dvě odborné knihy.
Účinná prezentace doc. PhDr. Růžena Lukášová, CSc.
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Nonverbální úlohy Jiří Tesař. Výuka fyziky na ZŠ - zamyšlení  Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky: „Jeden učitel položí v jedné.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Pokyny pro zpracování případové studie. V PRÁCI BYSTE MĚLI MANIFESTOVAT VAŠE NABYTÉ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI VE VEDENÍ PŘÍPADU! Využijte znalosti z předmětů.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Základy regionální geografie
Mooting – jak argumentovat JUDr. Maxim Tomoszek. Smysl simulace Příprava na reálné situace Příprava na reálné situace Kontrolované prostředí Kontrolované.
Seminář k učitelské praxi 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
Psaní právních dokumentů
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Téma Hypotézy ve výzkumu
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Jak napsat zprávu z praxe
Masarykova univerzita Filozofická fakulta Ústav hudební vědy US_34a / Proseminář PhDr. Dagmar Koudelková (s použitím podkladů od PhDr. Kristýny.
Výuka 21. století Tvorba a implementace moderních způsobů výuky za podpory ICT a e-learningu.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Maturity – jaro Předměty Povinně: Český jazyk a literatura Na výběr jeden z předmětů: - Cizí jazyk -Matematika Jediná úroveň Další (profilové) zkoušky.
Pracovní list – logistika a její nové trendy Zpracoval Ing. Jan Weiser.
Psát není tak složité, aneb pojďte s námi tvořit Metodický portál.
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Obecná didaktika ÚVOD.
Pokyny pro odevzdávání žákovských prací
Induktivní statistika
Seminář 4 – struktura odborného textu
Seminář ze sociální psychologie
KCH/SWMOS.
Expertní zprávy.
Maturity – jaro 2017.
Doc. Ing. Petr Suchánek, Ph.D.
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
ANALYTICKÉ ÚTVARY PUBLICISTICKÉHO STYLU
Úvod do kvalitativního výzkumu
REGIONÁLNÍ ANALÝZA II ÚKOL 2.
Ekonomika veřejného sektoru
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Práva dítěte Výchova k občanství
Vzor individuální prezentace
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Transkript prezentace:

RLA66, Eleonóra Hamar Position paper Aneb písemný podklad k diskusi

RLA66, Eleonóra Hamar Základní vymezení PP  PP v rámci našeho kurzu budeme chápat jako písemnou přípravu ze zadané četby, jež lze využít jako podklad k diskusi na seminářích.

RLA66, Eleonóra Hamar Čím PP je a není?  PP není reprodukcí obsahu zadaného textu jako celku  PP nepopisuje podrobně obsah jednotlivých podkapitol zadaného textu.  PP hledá a identifikuje ústřední problém textu.

RLA66, Eleonóra Hamar Struktura PP:  1. PP představuje hlavní problém, dilema, otázku, jež jsou v textu řešeny  2. PP reprodukuje autorovo stanovisko, řešení problému, odpovědi na otázky  3. PP formuluje Vaše vlastní stanovisko: tato formulace může mít mnoho různých podob. Klíčové je, abyste vyjádřili vlastní postoj, interpretaci.

RLA66, Eleonóra Hamar Formulace vlastního stanoviska  Co si myslíte Vy o daném problému, způsobu nastolení problému, řešení problému?  Možné podoby vyjádření:  aplikace ve výzkumu konkrétního náboženství,  uvedení příkladu, na kterém lze problém ilustrovat,  argumenty podložená kritika teoretické a/nebo aplikovatelné části textu,  poukazy na souvislosti, které zůstaly nejasnými,  poukazy na možná protiřečení v textu, apod.

RLA66, Eleonóra Hamar Pravidla pro psaní PP  Příprava celkem devíti PP  Odevzdání PP do IS-u – do patřičné složky přes interaktivní osnovu kurzu nejpozději den před konáním seminární diskuse.  PP bude mít maximální rozsah 2 normostrany.  PP se píše zvlášť pro každý zadaný text!

RLA66, Eleonóra Hamar A ještě něco…  PP je třeba přinést na hodinu, protože s nimi budeme pracovat.  Zajímejte se o PP Vašich kolegů. Čtěte si je navzájem a diskutujte o nich v menších seminárních skupinách!  PP tvoříte především pro sebe!