Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zapojení Pedagogické fakulty MU do činnosti Evropské agentury pro podporu speciálního vzdělávání Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Reagují fakulty připravující učitele na vznik RVP? Jana Coufalová.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Fakulta zdravotnických studií
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ 24. ledna Co u nás můžete studovat? Studijní obory na KBO 1.Bakalářské (bc.) 1.1. Učitelské1.2. Neučitelské 2. Magisterské.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Číslo a název operačního programu: CZ.1.07 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Pedagogická komunikace
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
Rozvoj inovace a integrace studijních programů a oborů pro učitele a pracovníky ve školství Transformační a rozvojové programy na rok 2005.
1 Spolupráce při realizaci projektů inovací na ESF MU Mgr. David Póč, Oddělení pro strategii a rozvoj.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty vojenského leadershipu Registrační.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Projekt IVOŠ Inovace a modernizace vzdělávacích programů VOŠ Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory: Vyšší odborné vzdělávání.
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 3. ÚVOD DO KOGNITIVNÍHO MANAGEMENTU, PRINCIPY A SPECIFIKA KOMUNIKACE Operační program.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta Katedra ošetřovatelství březen 2009.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Základy práva T6 Ústava jako základní právní předpis státu.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Komunitní plánování cesta k aktivní roli klienta sociálních služeb
Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
KOGNITIVNÍ PSYCHOLOGIE
VY_32_INOVACE_SA4A_7 DUM 7. realizace aktivity pro 1
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Představení Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Přijímání informace a porozumění sdělovanému
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
VIKBA32 Informační vzdělávání
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Š A B L O N Y II.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Vzorový projekt pro gymnázia
Vzorový projekt pro ZŠ.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/2.2.00/ Pedagogická komunikace Základní charakteristiky pedagogické komunikace a povaha sociální interakce Zpracovala: PhDr. Ivana Nekvapilová, Ph.D.

Cíl Sdělit pokyny k realizaci tematického bloku. Vysvětlit důležité stránky pedagogické komunikace ve vysokoškolské edukaci. Zjistit základní charakteristiky pedagogické interakce. Určit role pedagoga v edukačním procesu.

Důležité termíny a aktivity účastníků Do nahlásit tutorce tematického bloku dva termíny vlastní výuky pro nahrávku, tak aby nahrávka mohla být realizována Do zaslat na adresu tutorky písemnou přípravu k nahrávané výuce bude realizována zpětná vazba k nahrávce ve třech skupinách: skupina č. 1. výuka 1-2 vyučovací hodinu skupina č. 2 výuka 3-4 vyučovací hodinu skupina č. 3 výuka 5-6 vyučovací hodinu Do vybrat a nahlásit tutorce skupinu. Ve skupině by mělo být maximálně 7 osob.

Pojetí pedagogické komunikace Úzké pojetí: Přenos informace od zdroje k příjemci, důležitá je rychlost a kvalita přenosu v závislosti na médiu přenosu. Široké pojetí: Lidské setkání v němž vedle předání informace probíhá vzájemná percepce účastníků a vytváření jejich vztahu.

Pedagogická komunikace Vzájemné sdílení a přenos informací mezi účastníky výchovně vzdělávacího procesu, které slouží k naplňování výchovně vzdělávacích cílů. Sdílení: Neprobíhá automaticky. Je podmíněno. Cílem je dosáhnout porozumění sdělovanému u partnera. Je vázáno na situaci.

Stránky pedagogické komunikace Obsahová Vztahová Co učit? Pedagog a vyučovaný V jakém objemu? K oboru studia Ke vzdělávací instituci

Podoby pedagogické komunikace Z hlediska přípravy: detailně připravená částečně připravená nepřipravená

Podoby pedagogické komunikace Z hlediska kódování informace: verbální (ústní, písemná) neverbální činem Z hlediska způsobu předání informace: přímá zprostředkovaná (text, e-learning)

Jak získává pedagog schopnost pedagogické komunikace? cestou speciální odborné přípravy pedagogem se musí člověk narodit odborným vedením v průběhu ped. praxe sebevzděláváním následuje své pedagogické vzory

Role pedagoga v pedagogické komunikaci Přímý účastník Organizátor Zprostředkovatel Koordinátor

Kvalitní pedagogická komunikace zabezpečuje předávání potřebných poznatků a současně umožňuje realizovat výchovu budoucích odborníků. Vyžaduje velké nasazení, které není vykoupeno bezprostředními užitky.

Děkuji za pozornost. PhDr. Ivana Nekvapilová, Ph.D. odborná asistentka Katedra leadershipu Fakulta vojenského leadershipu Univerzita obrany Brno