Vlastnosti látek Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.3311 Autor: Mgr. Pavlína Lejsková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Hmotnostní zlomek převáděný na %
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Chemické látky a jejích vlastnosti.
Základní škola a mateřská škola T.G.Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VLASTNOSTI LÁTEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné.
Metody oddělování složek směsí
CHEMIE ROZTOKY - CVIČENÍ.
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
zpracovaný v rámci projektu
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Směsi, dělení složek směsí
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ.
Stejnorodé směsi (Homogenní )
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu EU
Směsi Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
R O Z T O K Y.
ROZTOKY Obr Obr. 2.
složení roztoků, hmotnostní zlomek, procentová koncentrace
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Roztoky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
VY_52_INOVACE_02/1/2_Chemie SLOŽENÍ ROZTOKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Bohdan Hladký ŠABLONA: V/2 – Inovace a.
Nekovy 1 Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Definice SMĚSI druhy směsí.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Soli Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Chemické prvky Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Tuky Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Hydroxidy Materiál byl vytvořen v rámci projektu
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Hmotnostní a objemový zlomek Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s pojmy hmotnostní zlomek a objemový zlomek látky.
Hmotnostní zlomek Mgr. Helena Roubalová
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
Skupenství látek Látky se v přírodě vyskytují jako:  Pevné (pevné látky)  Kapalné (kapaliny)  Plynné (plyny) Těmto třem podobám říkáme skupenství.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Směsi – test, 8. ročník Mgr. Jitka Říhová.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 04 TEMA: Chemie 8-Jak zkoumáme.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_02_Tělesa a látky- vlastnosti látek Autor Jitka.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK SMĚSÍ
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_06
2.1 Většina látek jsou směsi
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
SMĚSI HRA.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_32_INOVACE_CH.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_CH.9.A.04_HMOTNOSTNÍ ZLOMEK.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Blanka Kusá
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Vlastnosti látek Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická a ZŠ speciální Liberec, Orlí 140/7

Vlastnosti látek

l Každá látka má svoje specifické vlastnosti. l Podle vlastností můžeme látky rozlišovat. Látky: cukr, sklo, voda, guma, sůl, mouka Vlastnosti: barva, křehkost, lesk, rozpustnost, tvrdost, pružnost, chuť, vůně Popiš u každé uvedené látky její vlastnosti.

Rozpustnost Zda se látka rozpustí v dané kapalině záleží na vlastnostech dané látky. Podle rozpustnosti můžeme látky rozlišovat. Které kombinace látky a kapaliny jsou rozpustné? Mouka ve vodě Sůl ve vodě Cukr ve vodě Sůl v benzínu Máslo v benzínu Cukr v oleji Máslo ve vodě

Směsi l Vznikají smícháním látek. l Látkám obsaženým ve směsi říkáme složky směsi. l Směsi mohou mít dvě a více složek. Např: těstoviny ve vodě, čaj, ovocný jogurt Znáte nějaké další směsi? Jaké složky směsi mohou být v zeleninové polévce?

Kapalný roztok l Vzniká rozpuštěním pevné látky v kapalině. l Složky v kapalném roztoku od sebe nemůžeme okem rozeznat. l Rozpouštění můžeme urychlit mícháním, zahříváním nebo l drcením pevné látky. l Např: Ovocný sirup naředěný vodou, sladká voda l Znáš nějaké další kapalné roztoky? Vyjmenuj je. l Slaná voda je roztok soli ve vodě: Voda je rozpouštědlo

Obrázky jsou z: bg05.jpg/250px-Water_droplet_blue_bg05.jpg x-NCI_butter.jpg 20px-Cuboid_sugar.jpg Broth.jpg