Operace s množinami Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy infinitezimálního počtu
Advertisements

Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Základy infinitezimálního počtu
Základy infinitezimálního počtu
Úvod do Teorie množin.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ / /34
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_764 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Teorie ICT.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Fakulta životního prostředí Katedra informatiky a geoinformatiky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_04_18 Zpracovala:RNDr. Lucie Cabicarová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_762.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_770.
Množinové pojmy – průnik, sjednocení, rozdíl množin
Množiny.
MATEMATIKA Obsah přednášky Funkce. 3. Limita funkce
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Množinové pojmy – množina, prázdná množina, podmnožina, rovnost množin
VY_32_INOVACE_MAT_VA_17 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Průsečnice rovin Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika Ročník: 3. ročník.
VY_32_INOVACE_MAT_VA_03 Digitální učební materiál Sada: Matematika Téma: Grafické řešení soustav lineárních rovnic Autor: Mgr. Eva Vaňková Předmět: Matematika.
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_765.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Užití diferenciálního počtu
Martina Braunerová. A B U Zakreslete Vennův diagram pro uvedené množiny a vyznačte v něm všechny prvky množiny U:  Základní množina U je množina všech.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Mlhavost Fuzzy logika, fuzzy množiny, fuzzy čísla
Kombinatorika, pravděpodobnost, statistika
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_19 Název materiáluZákladní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 4 – Intervaly – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné.
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek. Množina: skupina (souhrn, soubor) nějakých objektů.
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Podmíněné pravděpodobnosti
Rozdělení četností 13. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190224
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Matematika pro ekonomy
MNO ŽI NY Kristýna Zemková, Václav Zemek
Komplexní čísla - absolutní hodnota
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
MATEMATIKA Obsah přednášky. Opakování, motivační příklady Funkce.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
1 Lineární (vektorová) algebra
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MNOŽINY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
MNOŽINY Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
MNOŽINY RNDr. Jiří Kocourek.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
M-Ji-CU007-Mnozinove_operace
Transkript prezentace:

Operace s množinami Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/34.0488 Matematika Operace s množinami Autor: Mgr. Karla Bumbálková

Rovnost množin Dvě množiny A, B jsou si rovny, jestliže obsahují tytéž prvky. Každý prvek množiny A je prvkem množiny B a zároveň každý prvek množiny B je prvkem množiny A Zapisujeme A = B 27. června 2013

Pojem podmnožina Množinu A nazýváme podmnožinou neboli částí množiny B, jestliže je každý prvek množiny A současně prvkem množiny B. Tento vztah nazýváme inkluze množin A,B Zapisujeme A ⊂ B 27. června 2013

Sjednocení množin Sjednocením množin A, B nazýváme množinu, která obsahuje všechny prvky, které patří do množiny A nebo B Zapisujeme A∪B 27. června 2013

Průnik množin Průnikem množin A, B nazýváme množinu, která obsahuje všechny prvky, které patří do množiny A a zároveň do množiny B. Zapisujeme A∩B Je-li průnik množin A, B prázdná množina, říkáme, že množiny A, B jsou disjunktní. 27. června 2013

Rozdíl množin Rozdílem množin A, B nazýváme množinu, která obsahuje všechny prvky množiny A, které nepatří do množiny B. Zapisujeme A – B Množina B – A obsahuje všechny prvky množiny B, které nepatří do množiny A. Rozdíl množin není komutativní. 27. června 2013

Doplněk množiny Doplněk množiny A v množině B lze definovat pouze za předpokladu, že A⊂B! Doplněk množiny A v množině B, je pak množina B – A Značíme 𝐴 ´ B 27. června 2012

Použité zdroje Josef Polák: Středoškolská matematika v úlohách I, PROMETHEUS,1996, ISBN 80-7196-021-7 27. června 2013