Vítejte na Ekonomicko- organizačním poradenství Údaje Vyučující: Eva Kubátová Vyučující: Eva Kubátová Katedra podnikového hospodářství Katedra podnikového.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
 Role poradenských firem v oblasti čerpání SF EU 27. dubna 2006 Jiří Halouzka Ředitel v oddělení poradenských služeb
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Projektové řízení Modul č.1.
Jan Syrovátka Jiří Hradský.  Výrobní program orientovaný na výrobu knih pro české i zahraniční nakladatele  Nabízí kompletní výrobu knihy od grafického.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
managementu znalostí podle
Organizační a řídící struktury
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Profil HR poradce a školitele
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Historické etapy vývoje managementu
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Analýza vlastního podniku
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
Teleworking v Asseco CR Renata Leflerová Ředitel LZ Praha
Evropská obchodní akademie1 Projektové řízení fundraising Evropská obchodní akademie Děčín projektové řízení klíčová kompetence školského pracovníka.
ÚTVAR TRANSFERU TECHNOLOGIÍ Praxe centra pro transfer technologií Pomoc komerčnímu uplatnění poznatků vznikajících na VUT v Brně Seminář k třetí roli VŠ.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Jan Martof Služby v oblasti reklamních a dárkových předmětů aneb darovat „propisku“ už nestačí.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Poradenství v obecném řízení
Důvody vstupu na zahraniční trhy
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Role znalostí MANAGEMENTU A MARKETINGU v přípravě pracovníků pro řešení vědecko-výzkumných úkolů Doc. RNDr. Eva Grublová, CSc. Mgr. Daniela Navrátilová.
Copyright © 2005 Accenture All Rights Reserved. Accenture, its logo, and High Performance Delivered are trademarks of Accenture. Představení společnosti.
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Vítejte na Ekonomicko-organizačním poradenství
Model strategie marketingového mixu
Základní vymezení poradenství
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
aneb Assessment Centre a Development Centre
Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
Personální plán pro podnikatelský plán
Inovační procesy Modely inovací – v RR ® 2004 – přednáška č. 3.
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
PRAKTICKÉ PŘÍKLADY ÚSPĚŠNÝCH INOVAČNÍCH PROJEKTŮ
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Přínos projektu VIP Kariéra II – Kariérové poradenství v podmínkách kurikulární reformy Ing. Jiří Vojtěch, hlavní manažér projektu, vedoucí oddělení pro.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
VYHODNOCENÍ EKONOMICKÉ VÝKONNOSTI STAVEBNÍ FIRMY
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Optimalizace strategických činností nákupu v mezinárodní společnosti.
Marketingový plán podniku
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Vítejte na Ekonomicko-organizačním poradenství
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Kontrola. Kontrola Kontrola Kontrola je proces sledování reality, zjišťování, zda se vyvíjí žádoucím směrem, rozbor příčin případných odchylek a přijetí.
Vysoká škola technická a ekonomická
EKONOMICKO-ORGANIZAČNÍ PORADENSTVÍ
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
KPV/PIS Websol s.r.o. Jaroslav Plzák Lukáš Choulík Tomáš Kraus.
Nabízené služby společnosti
Nabízené služby společnosti
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Vítejte na Ekonomicko- organizačním poradenství

Údaje Vyučující: Eva Kubátová Vyučující: Eva Kubátová Katedra podnikového hospodářství Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 645 Č. dveří 645 Tel.: Tel.: Konzultační hodiny: Konzultační hodiny: út – st – po domluvě kdykoliv

Literatura COHEN, W.A. Staňte se úspěšným poradcem. Brno : CP Books, COHEN, W.A. Staňte se úspěšným poradcem. Brno : CP Books, KUBR, M. Poradenství pro podnikatele a manažery, 1. díl. Praha : CAPA, KUBR, M. Poradenství pro podnikatele a manažery, 1. díl. Praha : CAPA, KUBR, M. Poradenstvo pre podnikateľov a manažérov, 2. díl. Praha : CAPA, KUBR, M. Poradenstvo pre podnikateľov a manažérov, 2. díl. Praha : CAPA, ČESTNĚJŠÍ, A. Podnikatel a poradce. Brno : Econ, ČESTNĚJŠÍ, A. Podnikatel a poradce. Brno : Econ, 1996.

Historický exkurz Počátky poradenství ve vědeckém řízení - Sampson (1870), Taylor Počátky poradenství ve vědeckém řízení - Sampson (1870), Taylor  snaha racionalizovat přípravy a provádění výrobních a obslužných procesů  první pokusy o zavedení vědeckých přístupů do řízení výroby  řízení na úrovni dílen a provozů  rozbor práce nejlepších dělníků - dílenské plánování, odměňování práce Škola lidských vztahů – Mayo, Follettová Škola lidských vztahů – Mayo, Follettová Poválečná léta – zlatá léta poradenství Poválečná léta – zlatá léta poradenství

Zlatá léta poradenství Diverzifikace služeb Diverzifikace služeb V popředí technického pokroku V popředí technického pokroku Strategie agresivní podnikatelské propagace. Strategie agresivní podnikatelské propagace. Na scénu vstupuje „Velká osma“. Na scénu vstupuje „Velká osma“. Pokračující internacionalizace Pokračující internacionalizace Interní poradenství Interní poradenství Pokrok v metodice poradenství Pokrok v metodice poradenství Zvýšená kvalifikovanost zákazníka při využívání poradců Zvýšená kvalifikovanost zákazníka při využívání poradců

Přístupy k poradenství širší přístup širší přístup jakýkoli způsob poskytování pomoci zaměřený na obsah, proces nebo strukturu úkolu anebo řady úkolů, kde poradce nenese skutečnou odpovědnost za provedení samotného úkolu, nýbrž pomáhá těm, kteří tuto odpovědnost mají užší přístup užší přístup specifickou odbornou službou, smluvně zajišťovanou a poskytovanou organizacím speciálně vyškolenými a kvalifikovanými osobami, které objektivním a nezávislým způsobem pomáhají zadavatelské organizaci identifikovat a analyzovat problémy v řízení, doporučují řešení těchto problémů a pomáhají, jsou-li o to požádáni, při implementaci řešení

Poradenství jako služba poradce je někdo, kdo za úplatu poskytuje rady nebo jiné služby profesionální nebo poloprofesionální povahy poradce je někdo, kdo za úplatu poskytuje rady nebo jiné služby profesionální nebo poloprofesionální povahy poradce navrhuje, nerozhoduje o změnách poradce navrhuje, nerozhoduje o změnách nezávislost poradce nezávislost poradce  finanční  administrativní  politická  emocionální

Proč poradce? Mimořádné znalosti a dovednosti Mimořádné znalosti a dovednosti Intenzivní profesionální pomoc na dočasné bázi Intenzivní profesionální pomoc na dočasné bázi Nestranné stanovisko od jinud Nestranné stanovisko od jinud Ospravedlňování rozhodnutí řídících pracovníků Ospravedlňování rozhodnutí řídících pracovníků Poučení z poradenství Poučení z poradenství Přínos musí převyšovat náklady Přínos musí převyšovat náklady

Faktory signalizující potřebu poradce chybný písemný obchodní plán chybný písemný obchodní plán nízká morálka nízká morálka stálý nárůst výdajů stálý nárůst výdajů pravidelný nedostatek hotovosti pravidelný nedostatek hotovosti zpožďování dodávek výrobků zpožďování dodávek výrobků ztráta pozice na trhu ztráta pozice na trhu přepracovaní zaměstnanci přepracovaní zaměstnanci přepracování zaměstnanců bez dosažení cílů přepracování zaměstnanců bez dosažení cílů opakovaná zmetkovost opakovaná zmetkovost nedostatek informací o konkurenci nebo o trhu nedostatek informací o konkurenci nebo o trhu

Organizace využívající poradců nemocné či špičkové organizace?? nemocné či špičkové organizace?? malé či velké organizace?? malé či velké organizace?? Česká spořitelna, a.s., Český Telecom, a.s., ČETRANS a.s., ČSA a.s., DHL International (Czech Republic), s.r.o., Dopravní podnik města Brna, a.s., Jihočeská energetika a.s., Jihomoravská energetika, a.s., Kaufland Česká republika v.o.s., LASSELSBERGER, a.s., Preciosa a.s., Zentiva, a.s. Praha, Autospol, spol. s r. o., Neckermann, s. r. o., SYNTHESIA a. s. Česká spořitelna, a.s., Český Telecom, a.s., ČETRANS a.s., ČSA a.s., DHL International (Czech Republic), s.r.o., Dopravní podnik města Brna, a.s., Jihočeská energetika a.s., Jihomoravská energetika, a.s., Kaufland Česká republika v.o.s., LASSELSBERGER, a.s., Preciosa a.s., Zentiva, a.s. Praha, Autospol, spol. s r. o., Neckermann, s. r. o., SYNTHESIA a. s.

Základy poradenského přístupu pohovor, psaní zpráv pohovor, psaní zpráv průzkum trhu průzkum trhu psychologické testy psychologické testy oborové ekonomické a tržní analýzy oborové ekonomické a tržní analýzy rozměry změny v poradenské organizaci rozměry změny v poradenské organizaci  technický rozměr  lidský rozměr

Poradenský proces poradenský proces je společná činnost konzultanta a zákazníka, namířená na vyřešení specifického problému a implementování žádoucích změn v organizaci. poradenský proces je společná činnost konzultanta a zákazníka, namířená na vyřešení specifického problému a implementování žádoucích změn v organizaci. pětifázový model, jehož součástí jsou následující fáze: vstup, diagnóza, plánování akce, implementace a ukončení. pětifázový model, jehož součástí jsou následující fáze: vstup, diagnóza, plánování akce, implementace a ukončení. 1. Vstup  První kontakty se zákazníkem  Předběžná diagnóza problému  Plánování zakázky  Zakázkové návrhy zákazníkovi  Poradenská smlouva 2. Diagnóza  Zjištění faktického stavu  Analýza a syntéza fakt  Detailní zkoumání problému 3. Plánování akce  Vypracování řešení  Zhodnocení alternativ  Návrhy zákazníkovi  Plán implementace 4. Implementace  Pomoc při implementaci  Úprava návrhů  Školení 5. Ukončení  Zhodnocení  Závěrečná zpráva  Vypořádání závazků  Plány na další spolupráci  Odchod

Poradci - specialisté vs. generalisté generalisté - připravují a koordinují globální zakázky generalisté - připravují a koordinují globální zakázky specialisté – jsou vysoce kvalifikovaní ve svém technickém oboru specialisté – jsou vysoce kvalifikovaní ve svém technickém oboru nutná spolupráce mezi nimi nutná spolupráce mezi nimi prohlubování specializace prohlubování specializace

Oblasti poradenství Dle APP Dle APP  Vrcholové a strategické řízení  Finanční řízení  Rozvoj a zavádění nové produkce  Řízení, organizace a technologie procesů  Informační systémy a informační technologie  Lidské zdroje

Hlavní typy poradenských organizací Velké mnohofunkční poradenské firmy Velké mnohofunkční poradenské firmy několik set odborníků, nadnárodní společnosti s pobočkami ve více zemích, široké spektrum zákazníků (hlavně velkých firem)a s velmi složitými problémy Poradenské služby pro řízení u velkých účetnických firem Poradenské služby pro řízení u velkých účetnických firem oddělení velkých účetnických firem, se podobají velkým mnohofunkčním poradenským firmám. Malé a střední poradenské firmy Malé a střední poradenské firmy v rozsahu od několika po 50 – 100 poradců, pro malé a střední podniky v určité geografické oblasti specializované poradenské služby pro řízení v jedné nebo několika technických oblastech;důsledná specializace v jednom nebo několika průmyslových oborech nebo oborech služeb. Organizace poskytující zvláštní technické služby Organizace poskytující zvláštní technické služby silné zázemí v matematice, výpočetní technice, operačním výzkumu nebo ekonometrice, provádí zvláštní poradenské služby Poradenská oddělení v ústavech pro řízení Poradenská oddělení v ústavech pro řízení propojení učitelů a instruktorů pro řízení se světem praxe, poradenské služby na pomoc soukromým a veřejným organizacím, často s technickou pomocí od mezinárodních organizací a účastí zkušených poradenských firem z jiných zemí. Nezávislí poradci Nezávislí poradci generalisté anebo specialisté, vysoce individualizovaný a pružný přístup, vytvářejí i celé týmy, služby hlavně menším podnikům. „Konzultující profesoři“ „Konzultující profesoři“ Profesoři, lektoři, školitelé a výzkumní pracovníci angažováni na částečný úvazek. Netradiční dodavatelé poradenských služeb Netradiční dodavatelé poradenských služeb dodavatelé a prodejci počítačového a komunikačního zařízení;¨softwarové firmy; obchodní a investiční banky, makléři, pojišťovny a jiné organizace ve finančním oboru; dodavatelé zařízení a projektů dodávaných „na klíč“ v energetice, dopravě;mnoho jiných organizací, které přeměnily své interní skupiny poskytující služby pro řízení v externí poradenské služby.

Potřeba se stále učit

Děkuji za pozornost