Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
Advertisements

Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Podmínky pro získání zápočtu Podmínky pro získání zkoušky.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Management a rozvoj obcí
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
úvod pojetí a obsah marketingu
Úvod do managementu 1. seminář
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová. 1.setkání: úvod do problematiky „povinnosti“ ke zkoušce zdroje informací brainstorming.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Strategie prodeje textilního zboží
Office I. Miroslav Lorenc.
Globální retailing v Evropě
Logistika 1. cvičení.
Pokyny pro zpracování případové studie. V PRÁCI BYSTE MĚLI MANIFESTOVAT VAŠE NABYTÉ ZNALOSTI A DOVEDNOSTI VE VEDENÍ PŘÍPADU! Využijte znalosti z předmětů.
Globální retailing v Evropě
Obhajoba od 10 do 15 h U44 č. 215 Každý projekt = 10 min prezentace + 10 min. diskuse Projekty MARSL.
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2011
Marketing sportu Průvodce studiem. Úvod Tato prezentace má sloužit k lepší orientaci ve studijních materiálech Předmět je koncipován jako navazující na.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Ekonomika veřejného sektoru
Evropská unie - fungování JVT volný pohyb zboží volný pohyb služeb volný pohyb kapitálu volný pohyb osob +………politiky? mobilita ochrana duševního vlastnictví.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Marketingové řízení pojišťoven.
Základy sociální politiky PVZASP Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý.
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634.
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
BPV_MVVS jaro 2014 Simona Škarabelová Zuzana Prouzová 2 externisté.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Mezinárodní management doc. Ing. Petr Pirožek, Ph.D. Ing. Sylva Talpová, Ph.D, Ing. Alena Šafrová,Ph.D Ing. Pavla Odehnalová, Ph.D
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Sociálně-právní ochrana dětí Úvod do předmětu Ukončení: klasifikovaný zápočet Požadavky k zápočtu: 80% účast na seminářích aktivní práce na seminářích.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
1 Dopravní simulace Lekce 1:Úvod. 2 Představení Ondřej Přibyl, Ph.D. Schůzky: Konzultační hodiny: dohodou.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Marketing I.  Monika Horehleďová  kabinet 307 Pod lesem  konzultační hodiny: čtvrtek 12:40 kabinet 307 Pod lesem 
MARKETING Ing. Radka Johnová Ph.D.
Ekonomika veřejného sektoru František Svoboda, Konzultační hodiny: čtvrtek, 13-15, kancelář 414
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Logistika 1. cvičení.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Seminární práce – splněná docházka
MARKETING Přednáška P
Zdravotnický management
Projekty MARSL.
Osnova přednášek Předmět Abeceda mzdových systémů
Ekonomika malých a středních podniků
Zdravotnický management
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ekonomika veřejného sektoru
MEZINÁRODNÍ OBCHOD 2016.
HARMONOGRAM SENIMÁŘŮ 2015/16
Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634
Zdravotnický management
Mezinárodní management
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Marketing v EU Ing. Alena Klapalová, Ph.D. č.d.634

1.seminář úvod do problematiky „povinnosti“ k zápočtu zdroje informací brainstorming ?

Témata:  1. Mezinárodní marketing a MKT v EU (JVT)  2. Prostředí EU – analýzy  3. Kultura, prvky kultury  4. Kultura a chování zákazníků  5. Mezinárodní marketingový výzkum a MIS  6. MKT strategie v mezinárodním prostředí  7. Segmentace a positioning  8. Produkt  9. Cena  10. distribuce  11. Komunikace  12. Veletrhy a výstavy

 povinnosti k zápočtu - úkoly: Pasivní účast: prezentace 1 sem. práce v daném týdnu v Power Pointu + 1 seminární práce ve Wordu (odevzdaná kdykoliv) + závěrečný test (25 bodů max., 15 bodů min.) – poslední týden výuky nebo dle dohody TÉMATA - viz výše uvedený dokument Aktivní účast: prezentace 1 sem. práce v daném týdnu + test – 13. týden

Bodové vyjádření podmínek k zápočtu  Pasivní účast: prezentovaná seminární práce 0 až 7 (10) bodů 2. seminární práce 0 až 10 bodů závěrečný test 15 až 25 bodů  Aktivní účast účast na seminářích 6 až 12 bodů aktivita na seminářích 6 až 12 bodů prezentovaná seminární práce 0 až 7 (10) bodů body z testu minimálně 10

Hodnocení seminární práce  Dodržení tématu - 1 bod  Dodržení zadání - 1 bod  Práce s literaturou body  Kreativita - 1 bod  Prezentace (grafická úroveň) - 1 bod  Složitost - 1 – 2 body  Přínos - 1 – 2 body

téma seminární práce: analýza zahraničního trhu vybrané země (Rakousko, Německo, Slovinsko, Polsko) s použitím metody „12 C“ a s „využitím obsahu“ analytické části marketingového plánu Cíl analýzy: zjištění prodejních možností a omezení pro produkt: třístranný sklápěč, nosič kontejnerů

Zpracování SP a prezentace  Tým 3 lidí  Prezentace od 8.(9.) týdne výuky  Rozsah – délka prezentace – 30 – 40 minut  Diskuse k problémům zpracování

Jiné možnosti témat seminární práce: analýza zahraničního trhu pro fiktivní anebo reálný podnik (určitý cíl analýzy) – dle hloubky +-2 osoby - analýza konkurence fiktivního anebo reálného podniku na zahraničním trhu detto - analýza chování potenciálních zákazníků na zahraničním trhu - detto - analýza a komparace komunikačních strategií konkurentů anebo komunikace (i dle jednotlivých nástrojů komunikace) – nejlépe globální značka a TV reklama, internetová reklama) - detto - návrh části marketingového informačního systému pro vybraný podnik a vybraný zahraniční trh (včetně informačních zdrojů) - detto

literatura  KLAPALOVÁ, A. Marketing v EU. Brno: Masarykova univerzita, 2003 anebo 2004 (DSO)  SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing,  USUNIER, J.C. Marketing across culture. Harlow: Prentice Hall, 2000…..  de MOOIJ, M. Consumer behaviour and culture. Thousand Oaks: Sage Publications,  BRIDGEWATER, S., EGAN, C. International Marketing Relationships. Basingstoke: Palgrave,  Czinkota, Ronkainen, Schlegemilch……………….

zdroje informací o EU:         

      

MKT v EU – co je stejné a co jiné? principy pojmy metody techniky o nástroje o podmínky (prostředí) o konkurence o zákazníci o marketingové praktiky

Rozdíly mezi „domácím“ MKT a MKT v EU  kultura: chování, zvyky, rutiny…. business + zákazníci  Data: přístup, spolehlivost  Politiky: zájmy, orientace  Stakeholdeři: business + nonbusiness (primární + sekundární)  makroekonomika:  kontrola: možnost kontroly a koordinace/spolupráce