Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice a nerovnice s neznámou pod odmocninou
Advertisements

Komplexní čísla. Komplexní číslo je uspořádaná dvojice [x, y], kde číslo x představuje reálnou část a číslo y imaginární část. Pokud je reálná část nulová,
Lineární rovnice s parametrem. Kvadratické rovnice s parametrem.
Úplné kvadratické rovnice
Mnohočleny a algebraické výrazy
Kvadratické rovnice pro S O U (x - 5)(x + 5) = 0 S = 1/2gt2
Matematika II. KIG / 1MAT2 Přednáška 08
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_83.
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Vypracovala Daniela Helusová Mt – Ov pro SŠ
Výpočet kořenů kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice Kvadratickou rovnicí s jednou neznámou x je každá rovnice tvaru: ax2 + bx + c = 0 kvadratický člen absolutní člen lineární člen Dostupné.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_68.
Opakování.. Práce se zlomky.
KVADRATICKÉ ROVNICE. Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Kvadratické rovnice Každá kvadratická rovnice se dá vyjádřit ve tvaru: a,b,c jsou číselné koeficienty, přičemž a musí být nenulové, jinak by se jednalo.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Matematika Tématický celek: Výrazy, rovnice, nerovnice Cílová skupina: 1. ročník (kvinta) gymnázia Oblast podpory:
2.2 Kvadratické rovnice.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Neúplné kvadratické rovnice
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Mnohočleny a rovnice Číslo materiálu: EU Název: Kvadratické rovnice diskriminant Autor: Mgr.
Název školy Střední škola hotelnictví, gastronomie a služeb, Dlouhá 6, Litoměřice AutorMgr. Milena Procházková PředmětMatematika Tematický celekKomplexní.
Slovní úlohy řešené pomocí lineárních a kvadratických rovnic
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice
Komplexní čísla - 1 VY_32_INOVACE_ Motivační úvod.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_67.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_63.
Kvadratická rovnice s parametrem
Vztahy mezi kořeny a koeficienty kvadratické rovnice
KVADRATICKÉ NEROVNICE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_61.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_70.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová.
(řešení pomocí diskriminantu)
Kvadratické nerovnice
Kvadratická rovnice 1 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Soustava lineární a kvadratické rovnice
Kvadratická rovnice 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 1.ročník rovnice a nerovnice Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Ryze kvadratická rovnice
Kvadratická rovnice.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_66.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová 1.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
MATEMATIKA Kvadratická rovnice. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_107.MAT.02 Řešení kvadratických rovnic I.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
KOMPLEXNÍ ČÍSLA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Neúplné kvadratické rovnice
(řešení pomocí diskriminantu)
I. Podmínky existence výrazu
Ryze kvadratická rovnice
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Renáta Burdová
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
KVADRATICKÁ ROVNICE Jitka Mudruňková 2012.
Matematický žebřík – komplexní čísla
10.1 Kvadratické rovnice, možné výsledky, metody řešení
Transkript prezentace:

Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník, Ekonomické lyceum Učivo v elektronické podobě zpracovala Mgr. Iva Vrbová

Kvadratická rovnice s reálnými koeficienty vzorec pro kořeny s diskriminantem: D = b 2 – 4ac  D > 0 2 různé reálné kořeny:  D = 0 1 dvojnás. reálný kořen:  D < 0 2 kompl. sdruž. kořeny:

Příklad: Rozhodněte jaké kořeny má daná rovnice. Rovnice má 1 dvojnásobný reálný kořen. Rovnice má 2 různé reálné kořeny. Rovnice má 2 komplexně sdružené kořeny.

Rovnice má 1 dvojnásobný reálný kořen. Rovnice má 2 komplexně sdružené kořeny.

Neúplná kvadratická rovnice:  bez absolutního členu (např. x 2 – 5x = 0) Řeší se vytýkáním Kořeny jsou dvě reálná čísla, z nichž jedno je vždy nula(např.: x 1 = 0, x 2 = 5; …)  nikdy se nemůže jednat o čísla komplexní s imaginární jednotkou  bez lineárního členu (např. x 2 – 9 = 0) kořeny v R jsou vždy dvě opačná čísla (např.: x 1,2 = ±3; …) mohou to být i komplexně sdružená čísla: ±3i, …

Příklad: Řešte ryze kvadratické rovnice v C. dva postupy řešení a) osamostatníme kvadratický člen a rovnici odmocníme (nezapomeňte na absolutní hodnotu neznámé – jedná se o sudou odmocninu) b) použijeme k rozkladu na součin algebraický vzorec: (A 2 – B 2 ) = (A – B)(A + B) Dva postupy řešení, výsledek ale musí být stejný!!

sudá odmocnina – nelze odmocnit zápornou hodnotu neexistuje vzorec A 2 + B 2, pouze A 2 – B 2 = (A – B)(A + B)

Úplná kvadratická rovnice postup řešení: použití vzorce pro kořeny s diskriminantem

Příklad: Řešte kvadratické rovnice v C.

Diskriminant – částečné odmocnění Jsou čísla, jejichž druhou odmocninou je číslo celé: Jiná čísla nelze takto odmocnit, ale lze je převést na takový součin, že jeden z činitelů je číslo, jehož odmocninou je celé číslo:

Příklady na procvičení