DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ Definování cíle a hypotézy. P ROCES PSANÍ DP Vlastní profesionální a osobní znalosti a dovednosti Odborné znalosti: - Teorie - Modely.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Zpracovávání BP a DP Odborná praxe pro bakalářské studium
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Co má obsahovat prezentace
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Hypotézy ve výzkumu.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
1. přednáška Specifika vědeckého výzkumu pedagogických jevů, jak může empirie mást, co je výzkum, jak se formuluje výzkumná otázka, výzkum jako tvorba.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
W.P Ekonomický a sociální výbor Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Skupinové interview (Focus group)
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Definování cíle a hypotézy
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Spolupráce obcí a málotřídních škol v České republice Dana Knotová, Kateřina Trnková Ústav pedagogických věd FF MU Brno.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Případová studie Seminář 2014.
Studie dopadů ukončení těžby lomu ČSA zpracovaná pro HSRM v roce 2015.
Struktura bakalářské práce
Postavení pedagogiky mezi vědami
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Téma Hypotézy ve výzkumu
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
Personální plán pro podnikatelský plán
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Epidemiologie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ Úvod práce, závěr práce Odkazy v textu.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Volný čas dětí a mládeže Průběh semináře PROČ? Smysl a cíl CO? Čeho si všímáme? JAK? Způsob zjišťování údajů Pozorování, sběr údajů REFERÁTY Požadavky.
Regionální politika EU v období
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Strukturace učiva Příprava učitelova.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Presentation Title 1st September 2002
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Transkript prezentace:

DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ Definování cíle a hypotézy

P ROCES PSANÍ DP Vlastní profesionální a osobní znalosti a dovednosti Odborné znalosti: - Teorie - Modely - Koncepty - Vazby a závislosti Výběr tématu práce Definování problému, řešené problematiky práce Zasazení tématu do teoretického rámce, teorie či koncepce Definování cíle práce Hypotéza práce Strategie řešení práce (metodika) Sběr dat (studium literatury, empirické šetření) Analýza a interpretace výsledků

D EFINOVÁNÍ CÍLE PRÁCE Výchozí bod práce, výchozí otázka práce Spojovací článek, „společná nit“ práce Východisko pro strukturaci práce Vyjadřuje co chceme analyzovat, hodnotit, komparovat NIKOLIV : seznámení, osvětlení, přehled, pochopení Pro definování cíle je nutné znát PROČ dané téma zpracovávám a ČEHO chci dosáhnout 3

D EFINOVÁNÍ CÍLE PRÁCE Aktuální znalost Nedostatečné poznatky Zkoumané poznání Problém, který řeším 4

D EFINOVÁNÍ CÍLE PRÁCE : KRITÉRIA CÍLE Jednoduchý a jasný, srozumitelný, jasné vyjádření toho co chceme Ne příliš široký, jen jedno téma! Nehodnotit, nemoralizovat Pozor na vlastní dohady, předvídání Ne popis – ne na zaměření deskripce Cíl musí být specifický – vymezí nám hranice práce Je zaměřen na poznání procesů a vzájemných vazeb Indikátory, kritéria řešení ! – jak budeme věci hodnotit NAPŘ: Jaký je dopad pozitivního hodnocení zaměstnanců na zvyšování celkové efektivity úřadu? 5

JAK BY CÍL NEMĚL BÝT DEFINOVÁN: 1. Jaký je dopad současných proměn v organizaci veřejného prostoru na život obyvatel? 2. Do jaké míry šéfové velkých evropských firem spolupracují při získávání veřejných zakázek? 3. Jak se rozvíjí obchodní vztahy mezi EU a USA ? 4. Je způsob fiskálního uspořádání v ČR sociálně spravedlivý ? 5. Jaké změny ovlivní strukturu vzdělávání v příštích dvaceti letech? 6. Jsou mladí absolventi škol více ovlivněni nezaměstnaností než dospělá generace? 6

D EFINOVÁNÍ HYPOTÉZY Hypo: podle, níže, pod These: návrh k posouzení, prostudování Hypóthesis: předpoklad, domněnka, navržená teorie Jedná se o podmíněný výrok (předběžnou domněnku) o vztahu mezi jevy nebo jejich určitými stránkami Na základě sledování, zkušeností, dedukce nebo výzkumu tvrdíme, že něco platí v určitém případě hypotéza je výrok strukturálně založený na předpokladu budoucího ověření Např.: - Každá ekonomická krize přináší významné zvyšování počtu sebevražd. - Stupeň byrokratizace v organizaci je tím vyšší čím je daná organizace větší. - V nejbohatších skupinách společnosti jsou rozvody daleko častější než u nejchudších skupin společnosti. 7

D EFINOVÁNÍ HYPOTÉZY Uvést způsob ověření hypotézy vztahy mezi proměnnými Nezávislá proměnná ---- závislá proměnná Např. Růst počtu zájmových skupin zvýšené výdaje veřejných rozpočtů Ekonomická závislost jednoho státu na druhém ---- harmonizace obchodních politik Zvyšování VČ aktivit pro mládež ---- snižování sociálně patologických jevů Přenesení kompetencí na kraje ---- lepší dostupnost služeb Zavedení placeného parkovného ---- migrace obyvatel 8

FUNKCE HYPOTÉZY objasnění jevů daného oboru/problému – ukazuje na vzájemné vztahy mezi zkoumanými otázkami, mezi teoriemi apod. Naznačuje možné směry zkoumání a řešení cíle práce východisko dedukce nových poznatků – pomáhá v orientaci při výběru dat a ukazatelů, které budeme zpracovávat může být stavebním prvkem budoucí teorie, možným zákonem

DP VERSUS BP náročnější cíl práce, dílčí cíle hypotéza, pracovní hypotéza Teoreticko-metodologická část obsahuje základní zhodnocení teoretických poznatků, které se vztahují ke zpracovávanému problému – co studuji, musím vsadit do obecného stavu poznání Literární rešerše a samostatné zhodnocení Případová studie – metody, ověření teoretické části Vlastní argumentace vycházející z faktů Větší rozsah prostudované literatury, vč. cizojazyčné 10

11 PSANÍ DIPLOMOVÉ PRÁCE JE ODBORNÁ VĚDECKÁ ČINNOST JEDNÁ SE O DOSAHOVÁNÍ ODBORNÝCH ZNALOSTÍ, JEŽ NIKDY ZCELA NEOBSÁHNEME JEDNÁ SE O NIKDY NEKONČÍCÍ PROCES VYTVÁŘENÍ A ZÁROVEŇ ZPOCHYBŇOVÁNÍ NAŠICH ZNALOSTÍ