Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem žab Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu, stavba.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Živočichové v lesích Měkkýši.
Advertisements

SAVCI.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Obojživelníci.
Obojživelníci.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
OBOJŽIVELNÍCI
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
Digitalizace výuky Příjemce
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Jedná se o štíhlého čolka s drobnými končetinami a dlouhou hlavou. Pokud se vyskytuje ve vodě, jeho kůže je hladká, na souši ji má suchou a jemnozrnnou.
charakteristika obojživelníků
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Užovka obojková ZPRACOVALA: VERONIKA TRNKOVÁ.
ŽIVOČICHOVÉ.
POŠVATKY (Plecoptera)
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s popisem, rozmnožováním a způsobem života běláska a jiných druhů motýlů. Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.14 Anotace: Prezentace popisuje význam lesa, faunu a floru lesa. Vzdělávací oblast: Význam lesů Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk:
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s různými druhy sladkovodních.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
RYBY 2 Obojživelníci plazi.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s krtkem a způsobem jeho života Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního.
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s obojživelníky Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu, stavba.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem jehličnatého stromu a jeho popisem   Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup.
Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem listnatého stromu a jeho popisem   Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Živočichové kolem rybníku
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s listnatým stromem lípou srdčitou Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem.
: „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR Anotace - V prezentaci se žáci seznamují s určitými.
Název projektu: Živá příroda ve škole
Obratlovci obojživelníci.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Anotace : Prezentace je určena pro výuku předmětu Člověk a příroda
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Anotace – Žáby Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností a doplnění chybějících slov.
Rozmnožování obojživelníků
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
Obojživelníci VY_52_INOVACE_26 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Užovka obojková David Zíka Tomáš Boudník. Užovka obojková (Natrix natrix) je nejrozšířenější evropský nejedovatý had z čeledi užovkovitých. Žije především.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Anotace - v prezentaci se žáci seznamují s určitým druhem žab Autor - Zuzana Pištová Jazyk - čeština Očekávaný výstup – poznání přírodního druhu, stavba těla, vývojová stádia Speciální vzdělávací potřeby - žádné Klíčová slova - žába, obojživelník, pulci, potrava, druhy Druh učebního materiálu - prezentace Druh interaktivity - výklad Cílová skupina - žák Stupeň a typ vzdělávání - základní vzdělávání – první stupeň – druhé období Typická věková skupina - 9 - 12 let Celková velikost – 2,4 MB Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pištová. VY_32_INOVACE_PR

Žáby – 1. část Žáby jsou obratlovci a obojživelníci. Mají značně vyvinutý zadní pár nohou a mohou tak velmi dobře a daleko skákat. Obojživelníky je nazýváme proto, že mladí pulci se vyvíjejí ve vodě a dýchají žábrami. Dospělé žáby dýchají plícemi a kůží. Samice jsou obvykle větší než samci. 1.

Skokan hnědý Znaky Patří mezi naše nejrozšířenější žáby. Mohutná žába, v dospělosti měří až 10 cm. Barva hnědavá až hnědožlutá. Na hřbetě jsou nepravidelné skvrny, které žábu maskují. 2. samička 3. sameček

Břicho je žlutavé, bělavé až naoranžovělé. Na nohách jsou příčné pruhy. Má velmi silné zadní nohy, proto může skákat až do vzdálenosti 1 m. Velmi dobře plave a potápí se. 20.

Prostředí Skokan žije hlavně ve vlhkém prostředí ( okolí řek, bažin, rybníků) . Setkáme se s nimi i v okolí lidských příbytků (zahrady, parky ) . Kromě období rozmnožování se za dne pohybuje na souši ve vlhkém prostředí. Za deště je aktivní i za dne, jinak vychází za potravou za soumraku a v noci.

5. 4. 7. 6.

Rozmnožování Přes zimu v tělech samic a samců dozrávají pohlavní buňky. Brzy zjara dochází k páření. Samečkové objímají samičky, aby došlo k rychlejšímu nakladení vajec. Samice dokáže naklást shluky až 4 000 vajíček. Vajíčka kladou do sluncem vyhřátých mělčin a zátok. 11.

8. 9. 10.

Vývoj Vývoj zárodků ve vajíčku trvá 3 – 4 týdny. Pulci se promění v malé žabky a opustí vodu po 2 – 3 měsících. Mladé žabky jsou dlouhé asi 1,5 cm. Skokani dospívají ve třetím roce života. Vajíčko - (po nakladení nabobtnají a vyplavou k hladině) – pulec ( nejprve má jen ocásek, pak narostou zadní nožky, pak i přední a ocásek mizí) – žabka (malý jedinec podobný dospělé žábě) .

13. 12. 14.

Potrava Potravu si žáby hledají převážně na souši. Vyhledávají hmyz ( mouchy) a jeho larvy, pavouky, slimáky. Ve vodě loví drobné živočichy, například korýše. Potravu loví skokem nebo rychlým chňapnutím. Díky lovení hmyzu jsou užiteční.

Nepřátelé Čápi Užovka obojková Ježci Rejskové Masařky – nakladou na ně vajíčka, larvy jim vlezou do nosu na zahubí je. 15. 16.

Zajímavost Mnoho druhů žab má vnitřní nebo vnější zvukové měchýřky. Obvykle je mají v koutcích úst nebo na krku. Při nafouknutí těchto měchýřků jsou žáby schopné vyluzovat hlasité zvuky. Říkáme, že žáby kvákají nebo skřehotají. 17.

Příbuzné druhy Skokan štíhlý Skokan ostronosý Skokan Latasteův Skokan řecký Skokan iberský Skokan skřehotavý Skokan Lessonův (krátkonohý) Skokan zelený Skokan volský 18. Skokan ostronosý 19. Skokan volský

Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License na www: 1.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:European_Common_Frog_Rana_temporaria_(cropped).jpg?uselang=cs 2.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rana_temporaria_LC0030.jpg?uselang=cs 3.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:RanaTemporariaMale2.jpg?uselang=cs 4.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bgbo_frosch_ies.jpg?uselang=cs 5.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rana_temporaria_2006.jpg?uselang=cs 6.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rana.temporaria.adult.jpg?uselang=cs 7.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rana_temporaria_Grasfrosch.jpg?uselang=cs 8.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rana_temporaria.jpg?uselang=cs 9.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:RanaTemporariaAmplex.JPG?uselang=cs 10.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Amplexus_2_Jojo.jpg?uselang=cs 11. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Amplexus_Jojo.jpg?uselang=cs 12.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Laich_Mitte_M%C3%A4rz_2009.jpg?uselang=cs 13.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:LarvaeBufoBufoRanaTemporaria.JPG?uselang=cs 14. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:RanaTemporariaLarva.JPG?uselang=cs 15.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ciconia_ciconia(Gollibolli)3.JPG?uselang=cs 16.http://commons.wikimedia.org/wiki/File:070428_ringelnatter_frosch_2.jpg?uselang=cs 17. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dixi-Rana_temporaria.jpg?uselang=cs 18. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:RanaArvalisSphagnum.JPG?uselang=cs 19.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/American_Bullfrog_Rana_catesbeiana_Side_1800px.jpg 20. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rana_temporaria-Prorokjchs2006.jpg?uselang=cs