Od Jiřího z Poděbrad k J. A. Komenskému Pohled do českých dějin 3 Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

ČESKÉ ZEMĚ PO HUSITSKÝCH VÁLKÁCH
Bitva na Bílé hoře Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Jan Amos Komenský.
České země za třicetileté války
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
POHLED DO ČESKÝCH DĚJIN
JAN AMOS KOMENSKÝ * v Nivnici v Naardenu.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
RYBY poznávání zástupců
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jan Amos Komenský 1592−1670 Život Uherský Brod, Nivnice, Komňa
Kam letí letadlo? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Od Karla IV. k husitským válkám
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Řekni, proč se tomu směju?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Jan Amos Komenský Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Karel Čapek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ladislava Drnková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
DĚJINY V OBRAZECH Husitství Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.5 Školství v 17. a 18.století Téma: Vývoj školství u nás Číslo.
NázevJan Amos Komenský AnotaceVýklad nové látky AutorMgr. Zuzana Šmerdová Očekávaný výstupŽák zná základní údaje z tohoto období Speciální vzdělávací potřeby.
Druh učebního materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže,
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Ve školních lavicích Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny.
Vyber, co na obrázek nepatří, a řekni proč.
Novověk – pobělohorské období a Jan Amos Komenský
Interaktivní třídění domovního odpadu.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Násobilka se zvířaty 3x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Poznávačka - sudokopytníci a lichokopytníci
What Time Is It? – Part 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Třídíme podle dvou kritérií
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Třicetiletá válka
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
WHAT IS YELLOW? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Karel Čapek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ladislava Drnková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Zvířata na statku. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Půdní druhy Obr.1 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Násobilka se zvířaty 8x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Slož popletené obrázky.
Násobilka se zvířaty 4x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

Od Jiřího z Poděbrad k J. A. Komenskému Pohled do českých dějin 3 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Kdo jsem? V bitvě u Lipan jsem byl 14letý a stál jsem na straně panstva. Několik let po Lipanech jsem byl zvolen zemským správcem za nezletilého krále, ten však zemřel, než začal vládnout, a já jsem byl zvolen šlechtou na jeho místo. Snažil jsem se, aby se země zotavila po nedávných válkách, podporoval jsem obchod, řemesla, zemědělství a trhy. Snažil jsem se smiřovat stranu katolickou a husitskou, sám jsem se hlásil k příznivcům Husovým. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Rudolf II. Do které panovnické rodiny patřil? Čím se jeho vláda podobala vládě Jiřího z Poděbrad? Co víš o jeho sběratelské zálibě? Kdo byli alchymisté a co od nich Rudolf II. požadoval? Proč si na svém dvoře vydržoval hvězdáře? Znáš některého z nich? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Co k sobě patří? 1.rok 1620a) vítězné vojsko krále Ferdinanda 2.protestantské vojskob) oblíbenec krále, stal se generalissimem císařských vojsk 3.katolické vojskoc) poprava 27 českých pánů na Staroměstském náměstí 4.červen 1621d) bitva na Bílé hoře 5.30 let e) poražené vojsko českých pánů 6.Albrecht z Valdštejna f) trvalo válčení Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Přiřaď názvy k obrázkům: a)Valdštejnská zahrada b)město Jičín c)Valdštejnský palác v Praze (nyní sídlo senátu) d)Albrecht z Valdštejna Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Kdo jsem? Narodil jsem se na jižní Moravě, byl jsem pilný student a při studiu latiny jsem si uvědomil, že čeština nemá tolik slov, aby mohla bohatě vyjádřit vše, co se kolem nás děje. Rozhodl jsem se napsat slovník „Poklad jazyka českého“. Když Ferdinand II. vydal nařízení, že v Českých zemích smějí žít jen katolíci, musel jsem se skrývat, později jsem se stal exulantem – odešel jsem z Čech a prošel jsem velkou část Evropy (Polsko, Německo, Švédsko, Anglii,…), nakonec jsem se usídlil v Holandsku. Všude jsem vysvětloval, že ze všeho nejdůležitější je vzdělání, že je třeba budovat dobré školy, používat názorné pomůcky a tisknout poutavé učebnice, aby děti učení zajímalo a bavilo. Napsal jsem mnoho knih, například „Brána jazyků otevřená“, „Svět v obrazech“ a „Škola hrou“. Bývám také nazýván „učitel národů“. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Přečti si zásady J. A. Komenského a zamysli se, jestli jsou některé na školách uplatňovány i dnes: zásada názornosti – přímá žákova zkušenost zásada systematičnosti – učivo by mělo postupovat od jednoduchého ke složitějšímu a mělo by navazovat i mezi předměty zásada aktivnosti – žáci by měli poznatky sami získávat a využívat je v praxi zásada trvalosti – učivo je třeba soustavně opakovat zásada přiměřenosti – učivo by mělo vycházet z věkových a individuálních zvláštností dětí Přečti si, jak J. A. Komenský dělil děti podle nadání, a řekni, jak bys je rozdělil ty: 1.bystré, dělají radost5. s nedostatkem bystré mysli, líné 2.bystré a líné6. s nedostatkem bystré mysli, vzpurné 3.bystré, vzpurné 4.s nedostatkem bystré mysli Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Použité obrázky: Všechny uveřejněné odkazy [cit. 2009–27–01]. Dostupné pod licencí Creative Commons – na Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.