KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 26. 11. 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

ZLOBÍ DĚTI VÍC? DĚTI ZLOBÍ JINAK!
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Konference HR ŽIVĚ Vzděláváním k vyšší výkonnosti Kdy je vhodný čas pro spolupráci s poradenskou společností Irena Grimová, Training & Development Head.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Hodnotový management Teorie rozhodování
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
IveHale s.r.o..
a jeho využití u klientů po CMP
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
OSOBNOST.
Interní trénink Coca-Cola HBC.
Co manažeři očekávají od vzdělávání HR ŽIVĚ 14. prosince 2005 Tomáš Valenta Generali pojišťovna a.s.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
K ARL L UDWIG VON B ERTALANFFY. L UDWIG VON B ERTALANFFY *19. září 1901 v Atzgersdorfu (u Vídně) †12. června 1972 v Buffalu - rakouský biolog a filosof,
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
UČENÍ = PROCES JEHOŽ VÝSLEDKEM JE ZMĚNA PSYCHICKÝCH JEVŮ, DISPOZIC K NIM A JEJICH VNĚJŠÍCH PROJEVŮ.
Co mám dělat pokud chci pracovat v nadnárodní IT firmě?
LEADERSHIP DEVELOPMENT PROGRAM
Kybernetika Jakub Ježek 3IT.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Systemický přístup v SP
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Koučování a koučovací otázky
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková 2014
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Ing. Ladislava Kuchynková
Základní pojmy v automatizační technice
MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Vnitřní výpověď. Co to je Stav člověka, který výpověď formálně nepodal, ale mentálně se rozloučil. Vnitřní výpověď je stav narušeného spojení člověka.
HISTORIE KOUČINKU A HLAVNÍ PŘEDSTAVITELÉ
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Didaktické metody Androdidaktika.
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
Osnova výuky_únor 2011 MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková.
Koordinovaný přístup a ESIF Jan Mochťák.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 4. PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY A PRINCIPY PRÁCE SE ZMĚNOU A ZÁTĚŽÍ V NÁROČNÝCH KOMUNIKAČNÍCH.
Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení v GRASS CZECH s. r. o. Vedoucí:Ing. Radka Vaníčková, Ph.D. Oponent:Mgr. Gabriela Lesňáková Autor:Walter Knösel,
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
ÚSKALÍ SPOLUPRÁCE S RODINOU KLIENTA ,JIRKOV PHDR. MARTINA VENGLÁŘOVÁ.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Million Leaders Mandate
MAP Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Struktura poradenského procesu
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Umění ptát se Jitka Navrátilová, Ph.D
KOUČOVÁNÍ jako nástroj pro ROZVOJ ZMĚN POSTOJŮ A CHOVÁNÍ Jak vybírat kouče ??? Tim Šlapák Akreditovaný profesionální kouč ČAKO Acredited Senior Practitioner.
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Didaktické metody Androdidaktika.
Tradiční metodiky vývoje softwaru
HARMONOGRAM SENIMÁŘŮ 2015/16
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Násilná osoba aneb co s ní
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Tradiční metody vývoje softwaru
Ovlivňování II. Ladislava Kuchynková.
NÁSTROJE KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 2013/14.
Otázky pro skupinový koučink PhDr. Milada Blažková Únor 2013
Transkript prezentace:

KOUČOVÁNÍ Milada Blažková 26. 11. 2009

Hlavní témata koučování - cesta k osobnímu a firemnímu rozvoji z čeho čerpá koučování změna pohledu na živé systémy jedinec v sociálních vazbách základní koučovací přístupy systemické koučování proces systemického koučování

Jaké existují modely koučování? individuální koučování skupinové koučování vedoucí koučuje své spolupracovníky člověk koučuje sám sebe Dle Suchý,J., Náhlovský, P.

Kdy nejčastěji lidé volí koučink? nástup do nové pozice akutní problémy týmu neúspěch u zákazníka po pravidelném hodnocení aktivnější práce s lidmi uvažuje o změně ve svém životě

Trojúhelník osobního růstu POSTOJE Já chci! Já to dokážu! VĚDOMOSTI Znám! DOVEDNOSTI Umím! Dle Suchý, Náhlovský

Z čeho čerpá koučování? klasická systémová teorie kybernetika I. a II. řádu neurobiologie Luhmanova teorie sociálních systémů poststrukturalistická teorie komunikace

Změna pohledu na živé systémy živé systémy a jejich vlastnosti teorie autopoiézy operacionální uzavřenost poznatky z neurobiologie konstruktivistické chápání

Živý systém dle Maturany je „operačně uzavřený“ čili oddělený od svého okolí má schopnost samoorganizace, dokud nezahyne neustále vyměňuje látky se svým okolím tomu, co se děje v okolí, přizpůsobuje své chování

Systemický koncept koncept pozorovatele - reflexe struktura versus užitek chování samoorganizace a operacionální uzavřenost jedince základní princip zacházení s jedincem

Luhmanova teorie sociálních systémů koncept členství struktura versus společné téma sociálních systémů autopoiéza a operacionální uzavřenost sociálního systému základní princip zacházení se sociálním systémem

Manažerské aplikace – dosahování cílů, zvyšování výkonu jedinec jako samoorganizující jednotka malá skupina jako samoorganizující jednotka firma jako sociální organismus

Jedinec a jeho výkonnost a spokojenost Jedinec a jeho práce na sobě – cesty k vlastnímu rozvoji Jedinec v sociálních vazbách

Teorie osobnosti avokádo iceberg (modely ilustrující, čemu se systemické koučování věnuje) avokádo iceberg

Koučovací přístupy J. Whitmor, T.W. Gallway, M. Atkinson model GROW J. Whitmor, T.W. Gallway, M. Atkinson systemický přístup – rozhovor s cirkulárními otázkami, S. de Shazer, I.K.Berg, K. Ludewig, P. Parma

Model GROW G - goal cíl R - reality skutečnost O - opportunity příležitosti W - will chtění

Model GROW G - goal Co chceš? R - reality Jak to vypadá teď? O - opportunity Jaké máš možnosti? W - will Co uděláš a kdy?

Systemický koučink - zdroje Americká škola , Solution focused brief theraphy (krátká terapie orientovaná na řešení) Steve de Shazer a Insoo Kim Berg Německá škola - hamburská – systemische theraphy, Kurt Ludewig Novozélandská škola –narrative theraphy, M. White, D. Epson

Základem systemického přístupu je Radikální konstruktivismus

Základní systemické přístupy k jedinci každý člověk je jedinečnou individualitou každý člověk vnímá svět jinak lidé se mohou změnit pouze sami malé změny mohou mít velký dopad lidé jsou z principu „dokonalí“, ne „neschopní“ každý člověk má vždy prostor k jednání prověřovat je dobré, důvěřovat je lepší změna je možná kdykoli za vším stojí dobré úmysly a konkrétní užitek Dle E. Haberleitner

Systemický koučovací proces Systemický koučovací rozhovor má pevná pravidla: na začátku je pracovní stanovení „zakázky“- co přesně chce koučovaný řešit na konci formulace je výstupu - jaký bude první krok řešení jaký mám z rozhovoru užitek

Nástroje systemického koučování vytváření vztahu otázky aktivní naslouchání metamodel jazyka sdělení vzájemných očekávání poskytování a přijímání zpětné vazby přerámování jak zacházet s chybami a návrhy řešení mentální techniky

Systemické techniky dotazování cirkulární dotazování otázka po zázraku technika zázračné změny zhodnocení pozitiv reflektující tým externalizace problému

Všichni vědí, že dělám, co mohu. cvičení: Vytvořte k následujícím tvrzením otázky, abyste o těchto výrocích získali co nejvíce informací. Všichni vědí, že dělám, co mohu. Nutí mě, abych byl nekompromisní. Dle Haberleitner

Děkuji za pozornost ! Kontaktní údaje: PhDr. Milada Blažková Mobil: 732 453 117 blazkovamilada@seznam.cz