Vůdcovství - leadership

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Jak na to, aniž bychom se zničili
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Efektivnost řídící práce
V e d e n í l i d í.
Proč je důležité studovat Principy
© 2010 IBM Corporation Informace + kreativita = konkurenceschopnost Vladek Šlezingr – generální ředitel IBM Česká republika 16/09/ Svět informačních.
Niterný leadership Peter Urs Bender Vydal Management Press, 2002.
a jeho využití u klientů po CMP
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
HODNOCENÍ ZAMĚSTNANCŮ
Myšlenkové základy skautingu
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Strategický leadership
Muži jsou z Marsu, ženy z Venuše a děti jsou z nebe JOHN GRAY
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Obsah: Proč 8. návyk Rámcové objasnění 8. návyku
1 K čemu ještě 8. návyk S.R. Covey „Od efektivnosti k velikosti, vyjímečnosti“ Obsah: 1.Proč 8. návyk 2.Rámcové objasnění 8. návyku 3.Úloha leadership.
Průzkum společnosti Ernst & Young mapuje společné podnikatelské znaky, ale i aktuální problémy.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
Životní plány a cíle Petr Machala.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
VÝCHODISKA PRO ROZVOJ VŮDCOVSTVÍ
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Teorie motivace Adéla Furiková.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
1 Cvičení č. 3 1.Uplatnění „zdravého rozumu“ v OM.
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
MANAŽERSKÉ KOUČOVÁNÍ Milada Blažková
Manager nebo leader? Management je pozice
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
1 Proč potřebujeme systém managementu ? Cesta k dosažení harmonického a úspěšného života. Modul 1 Ing. Miroslav Weber.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vůdcovství – leadership CVIČENÍ č.2
Úvod do ekologie Zkus na kousek papíru napsat co si myslíš že znamenají tyto pojmy: 1.Ekologie 2.Environmentální výchova 3.Udržitelný rozvoj.
Model struktury strategického managementu
Osobní bezpečí. Sebepojetí Sebepojetí - znamená porozumět sám sobě, svému JÁ, svým náladám, chování Sebepojetí – zahrnuje sebepoznávání, sebehodnocení.
Osobní bezpečí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
KOMUNIKACE Přednáška P
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Osobní management – modul č.4
Ekonomika malých a středních podniků
Vůdcovství – leadership část 2.
Vůdcovství - leadership
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
MOTIVACE Zora Syslová.
Úloha vůdců, úloha vůdcovství
Proč potřebujeme systém managementu ?
Komunikace.
Temperament, charakter, motivace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Vůdcovství - leadership Obsah: Úloha vůdců, úloha vůdcovství Management nebo leadership? Tradiční pojetí leadership Moderní pojetí leadership Úkoly pro studenty Osobní management – přednáška č.2

1. Úloha vůdců, úloha vůdcovství Poznat a dělat správné věci Definovat vize Ukazovat cestu, jak vizi realizovat Osobní management – přednáška č.2

Osobní management – přednáška č.2 2. Management nebo leadership? Leadership Manažerský systém jako proces Osobní management Manažerské nástroje a komunikace Osobní management – přednáška č.2

2. Management nebo leadership? Management je pozice Leadership je volba (rozhodnutí) Potřebujeme management i leadership Management a leadership je všude kolem nás, žijeme v tomto prostředí Jaké lídry potřebujeme? Kvalitní. Uvědomujeme si nedostatek kvalitních lídrů – příležitost pro Vás. Osobní management – přednáška č.2

3. Tradiční pojetí leadership Leadership vnímáme pouze v historickém kontextu Leadership se obvykle formuje prostřednictvím veřejného konsensu Charakter tradičního pojetí leadership je morálně i eticky relativní Pomíjivost tradičního pojetí leadership Osobní management – přednáška č.2

Osobní management – přednáška č.2 3.1. Tradiční leadership Založeno na moci, známosti, charismatu, intelektu, loajalitě Pro pocity v něm není místo Osobní management – přednáška č.2

4. Moderní pojetí leadership Postaveno na premise: „způsobilost leadership je dosažitelná každému člověku“ Vůdcem se člověk nestává tím, že získá vůdčí pozici (roli), k leadership je potřeba se připravovat, propracovat Osobní management – přednáška č.2

4.1. Klíčové požadavky na moderní leadership Respektování přírodních zákonů a principů v lidské společnosti Strategické myšlení Podpora civilizační vize Globalizace jako příležitost Schopnost využívat zdravý rozum Efektivní komunikace, naslouchání, motivace Niterný základ leadership Osobní management – přednáška č.2

Osobní management – přednáška č.2 4.2. Lídr podle W. Bennise Tři pilíře leadership Ambice (tah na branku) Kompetentnost (znalosti) Integrita Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera Základní přístup: Leadership začíná v našem nitru (sémě velikosti je v každém z nás) Existují dovednosti, které si můžeme osvojit, abychom toto sémě dále pěstovali Největší překážka na cestě k leadership je náš strach Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera Dva typy lídrů: Povrchní lídr Niterný lídr Pozn.: podle Bendera máme všichni v sobě oba typy, záleží na našem rozhodnutí, který typ se rozhodneme následovat. Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera Povrchní lídr: Jinak mluví, jinak jedná Vede prostřednictvím strachu a kontroly Chce, aby se všechno dělalo podle něho Je externě motivován penězi, mocí, slávou Je stimulován strachem, tlakem Ignoruje, zlehčuje city Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera Niterný lídr: Mluví a jedná stejně Vede prostřednictvím důvěry a vlastního příkladu Sdílí pravomoc, zplnomocňuje druhé, podporuje osobní iniciativu Vítá nápady a zpětnou vazbu Je interně motivován – hodnotami a principy City a péči o druhé považuje za důležité Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera Pět kroků k niternému leadership Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera První krok: poznejte sami sebe. B. Franklin: existují tři nesmírně tvrdé věci – ocel, diamant, poznání sama sebe. Covey, Bennis: poznejte své hodnoty, naslouchejte svému srdci, zjistěte, co považujete za důležité Bender: obtížnější může být poznat sám sebe než poznat své přátele Úloha osobního managementu – první pilíř systému managenetu Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera Druhý krok:mějte vizi a buďte zaujetí. Jasná vize a silné zaujetí Vám mohou pomoci překonat většinu překážek Vize je látkou našich snů, zaujetí je naší energií, která tyto sny přeměňuje ve skutečnost Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera Třetí krok: riskujte. Nutit se k něčemu, do čeho se nám nechce, abychom dosáhli cíle, který jsme si stanovili Vezměme na sebe riziko vytrvalosti – vytrvalost nenahradí nic na světě Co blokuje riskovat? Strach. Příklady: Vyjádření vlastního názoru Zkoušení něčeho nového Investice do něčeho, na čem nám velmi záleží Změna způsobu života Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera Čtvrtý krok: komunikujte. Výměna informací a pocitů, která vede k vzájemnému porozumění. Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera Pátý krok: kontrolujte pokrok a výsledky. Zpětná vazba Lídr je ten, kdo dosahuje výsledků Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera 4. rada: věřte si Začněte dnes žít životem o jaký nejvíc stojíte Udělejte ten krok, který se Vám chce udělat, i kdyby to byl jen malý krůček „prostě to udělejte“ Osobní management – přednáška č.2

4.3. Niterný leadership podle Bendera P. U. Bender: Nejde o to co víte, jde o to jak s tím, co víte, naložíte. Leadership je vědomé rozhodování ve prospěch pozitivních změn Osobní management – přednáška č.2

Osobní management – přednáška č.2 5. Úkoly pro studenty 5.1. Jaká je podle Vás úloha leadership? 5.2. Proč leadership představuje vrchol systému managementu? 5.3. Pokuste se objektivně posoudit Vaše předpoklady stát se niterným leaderem (i Vaše překážky, bariéry). Osobní management – přednáška č.2