Psychologie a grafika www stránek Jana Tomečková Dagmar Vomelová Anna Hošťálková Martina Antlová
Osnova Osnova TYPICKÝ UŽIVATEL ČESKÉHO INTERNETU TYPICKÝ UŽIVATEL ČESKÉHO INTERNETU PSYCHOLOGIE ČTENÁŘE PSYCHOLOGIE ČTENÁŘE BARVY BARVY TVARY TVARY TEXT TEXT
Typický uživatel českého internetu 80% uživatelů jsou muži 80% uživatelů jsou muži 1/3 uživatelů tvoří studenti 1/3 uživatelů tvoří studenti Nejvíce zastoupeni jsou středoškoláci a vysokoškoláci Nejvíce zastoupeni jsou středoškoláci a vysokoškoláci K internetu se nejčastěji připojují z Prahy, Brněnského a Středočeského kraje a ze sídel nad obyvatel K internetu se nejčastěji připojují z Prahy, Brněnského a Středočeského kraje a ze sídel nad obyvatel
Psychologie čtenářů www stránek Nečtou Většinou nerolují Ignorují dlouhé texty bez obrázků a nadpisů Pokud stránka nezaujme během prvních pár vteřin – odchází Nad odkazem se zamýšlejí, zda stojí za pokus
Barvy viditelnostpoutavostoblíbenostasociace m odrá nízkánízkávysoká jistota, inteligence, vůdčí barva žlutávysokávysokánízkáslunce černánízkánízkávysoká bohatství, citlivost
Tvary Muži a ženy mají odlišné vnímání tvarů Muži a ženy mají odlišné vnímání tvarů Každé pohlaví reaguje na určitý tvar jiným způsobem Každé pohlaví reaguje na určitý tvar jiným způsobem
Tvary TROJÚHLENÍK TROJÚHLENÍK Muži i ženy na ně reagují stejně, přitahuje pozornost, není však příliš v oblibě. ČTVEREC ČTVEREC Oblíbený tvar mužů, vyjadřuje pevnost, jistotu, předvídatelnost. U žen tvar naopak navozuje pocit drsnosti a těžkosti.
Tvary KRUH KRUH Charakteristický, oblíbený tvar u žen. Symbolizuje něhu, lásku, teplo, porozumění a klid. Muži v něm vidí něco příliš jemného a ženského. Tento pocit může vést ke strachu, který lze označit jako xenofobií. KŘIVKY A KŘIVOPLOCHY KŘIVKY A KŘIVOPLOCHY Ideální pro muže i ženy, velmi viditelné a poutavé.