Kdy jej uskutečnit Závazek Teambuilding 1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Advertisements

Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
managementu znalostí podle
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Nabídka personálních služeb
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Didaktické prostředky
Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 5. Zachycení znalostí Problém: implicitní znalosti jsou často velmi rozsáhlé a existuje mnohovaznost jednotlivých.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Řízení kolektivu.
4. Motivace 4.1 motivační koncepce 4.2 ovlivňování 4.3 dokumentace
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Tembuilding 3 Rychlé začátky pro víceoborové projektové týmy Řešení konfliktu Synchronizace strategií Obnovení důvěry Rychlé intervence Podpora týmu.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
ORGANIZAČNÍ STRUKTURY
Rozhodovací procesy.
Řídící struktury, malé a velké organizace
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
knowledge management, řízení znalostí, management znalostí
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
1 Řízení znalostí z pohledu práva Seminář č. 2. Opakování Co je to management znalostí Zachycení a komunikace Implicitní a explicitní znalosti Základní.
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Manager nebo leader? Management je pozice
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Kurz teambuilding worhkshop Hodnotící feedback. Řešení problému Definice cíle Analýza současného stavu příčin Možnosti řešení Výběr a realizace řešení.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
aneb Assessment Centre a Development Centre
Skupinová dynamika.
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
SUPERVIZE z Jak se učit ze zkušenosti svého týmu? Mgr. et Mgr. Veronika Víchová CACIO 8.září 2016
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Million Leaders Mandate
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Vytváření pracovních míst – jejich analýza a popis
Didaktické prostředky
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Assessment centrum.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Management a řízení hotelu
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Kdy jej uskutečnit Závazek Teambuilding 1 Význam teambuildingu Kdy jej uskutečnit Závazek Teambuilding 1

Teambuilding workshop Je užitečný pro odborníky, kteří hledají nové strategie, techniky a prostředky teambuildingu Umožňuje řídícím manažerům, aby ve své roli vedoucího týmu s jistotou vedli lekce teambuildingu Naučí manažery jak při teambuildingu asistovat

Možnosti týmu Napětí se dá krájet – mnoho úkolů, krátký čas, nespolupráce dalších organizací (kompetitivní požadavky, rozhodující úlohy, změny v obchodních podmínkách) Týmová práce se stává obchodní strategií Teambuilding je hlavní způsob, kterým organizace podporují týmovou práci.

Výkonné organizace jsou vždy složeny z výkonných týmů Týmy hrají v soutěživém prostředí klíčovou roli K efektivitě organizace přispívá především potřeba silného týmového výkonu (boj o zákazníka) Sofistikovaná technologie (rozšíření informací, informačních technologií) požaduje po každém jednotlivci široké pracovní nasazení, které je lépe zvládnutelné jednotlivcem, multifunkční týmy jsou však zdaleka rychlejší a výkonnější V soutěživém prostředí probíhá jednodušší a rychlejší zvládání úkolů Pro většinu organizací se stal tržištěm celý svět

Význam teambuildingu Aby byl přínosný nemusí zabrat spoustu času (každý tým potřebuje jasně znát smysl svého poslání a společný cíl). Teambuilding by se měl zaměřit na posílení týmového výkonu spíše než na propagaci týmového prostředí Obvykle bývá efektivnější, pokud je veden expertem (ne vedoucím pracovníkem) Musí existovat závazek k teambuldingu (jedná se o sled řady dějů a událostí)

Šest kroků v procesu teambuildingu Určení potřeby Získání závazku Posouzení potřeb a získání zpětné vazby Vedení kurzu teambuildingu Realizace výsledků Zhodnocení vlivu

Kdy teambuilding uskutečnit Začíná uvědoměním si jeho potřeby (rozhodnutím) Indikátorem je jakýkoliv druh selhání v týmové práci (špatné provádění úkolu nebo mezilidské vztahy) Znaky krize – různorodé dysfunkční chování (Test hodnocení zjišťování problému, Payne, 2007)

Krize týmu Podrážděnost, která odvrací pozornost od práce Snížená komunikace Snížená důvěra Snížená přímost a otevřenost Defenzivní chování Svalování viny na ostatní Přijímání malého rizika Špatné rozhodování Vysoká absence Apatie a nedostatek zájmu Podkopávání snahy ostatních Stížnosti na nedostatek zplnomocnění Častější konflikty Stížnosti na ostatní členy v týmu Vyhýbání se interakci v týmu (mítinkům)

Připravenost na teambuilding Snaha řešit problémy (načasování) Hodnota změny současného stavu je větší než cena času, energie a zdrojů do teambuildingu vložených Připravenost manažera na teambuilding (Hodnocení připravenosti manažera na teambuilding, Payne 2007)

Kdy teambuilding neprovádět Členové týmu nemají schopnosti požadované pro jejich práci Tým nemá prostředky, které potřebuje Týmová práce není oceňována nebo se neodráží v systému řízení výkonu Problémy výkonu jednotlivce ovlivňují výkonnost týmu Tým má problémy nalákat a udržet si členy Členové týmu cítí, že uvízli na mrtvém bodě a pociťují nedostatek příležitostí pro kariérní růst a vývoj Vám, coby vedoucímu týmu chybí odborná nebo praktická kvalifikace nebo požadované schopnosti Panuje zmatek ohledně pravomoci v týmu Není možné, aby se teambuildingu zúčastnili všichni členové v týmu Tým už měl s teambuildingem špatnou zkušenost

Získejte závazek Základem pro řízení kurzu je proces, strategie a techniky teambuildingu včetně rozhodnutí, kdo jej povede: Účast vedoucího týmu (musí být angažován) Otevřenost a objektivita (manažerovi firmy neřeknu pravdu, obávám se důsledku) Konflikt rolí (vidím jej pořád jako „šéfa“) Sdílení vedení (každý v týmu je zodpovědný za výsledek) Schopnost podpory (mám zkušenosti s prací v týmu a vím jak řešit problémy)

Vyjasnění rolí: Advokát – určuje, které problémy jsou nejdůležitější Odborník – jsou – li zapotřebí specifické zkušenosti, pozvu jej Řešitel problému – tradiční konzultační role (psycholog, supervizor) Sběrač dat a informací – poskytuje cenná data (nezávislá) Pomocník – předkládá vedoucímu potřebné údaje Učitel – školitel instruuje manažera, jak vést teambuilding Trenér – podporuje tým a vede tým

Smlouva se školitelem Porozumění pohledu manažera Rozsah školitelovy práce Role, kterou školitel bude hrát Manažerova očekávání od teambuildingu Proces hodnocení a sběru dat Výstup teambuildingu Manažerova podpora a role Vyjasnění časového rozvrhu Důvěrnost Návaznost

Vzorové smluvní otázky: Proč si myslíte, že váš tým potřebuje teambuilding ? Jakou chcete, aby hrál roli ? Co od teambuildingu očekáváte ? Jakou chcete hrát roli vy ? Jaké výstupy očekáváte na konci teambuildingu ?

Realizovat teambuilding ? Proč Základní pravidla Pomoc týmu Řešení problému Individuální konzultace Cíle teambuildingu

Zvládnutí odporu Prodiskutujte cíle teambuildingu Naznačte, jakých výsledků pomocí teambuildingu dosáhly jiné týmy Vysvětlete týmu šestikrokový proces Řešení otázek je na úrovni více týmů Školitelé musí mít jasně definované cíle Vždy začínáme od jednoduchých otázek (snáze řešitelných) Začněte teambuilding na odpoledním mítinku dříve než vyjedete na dvoudenní kurz

Získání podpory osob mimo tým Řídící manažer chce tým zapojit do strategických činností (závazek na vyšší pozici) Teambuilding se může zabývat otázkami, které mají širší souvislosti Někdy je zapotřebí v rámci teambuildingu sdílet citlivé informace (knowledge management)

Identifikujte otázky, které by mohly ohrozit úspěch Vedoucí může být pod tlakem Organizační změny Efektivnost všech činností závisí na pevném závazku

Literatura: Payne, V. (2007). Teambuilding worskshop. Brno: Computer Press. 339 s.