Rozklad mnohočlenů na součin vzorce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Kvadratické nerovnice
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozklad mnohočlenů na součin pomocí vzorců
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Výrazy - vzorce Mgr. Petra Jelínková.
Úplné kvadratické rovnice
Mnohočleny a algebraické výrazy
Rozdíl druhých mocnin.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Název Rozklad mnohočlenů na součin – vytýkání Předmět, ročník
Lomené výrazy – krácení lomených výrazů
Rozklad na součin Vzorce usnadňující úpravu
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
VZTAHY MEZI KOŘENY A KOEFICIENTY KVADRATICKÉ ROVNICE
NázevNásobení mnohočlenů Předmět, ročník Matematika, tercie (3. ročník osmiletého studia) Tematická oblast Matematika a její aplikace Anotace Výkladová.
2.2.2 Úplné kvadratické rovnice
Výrazy.
Rozklad na součin vytýkání
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_143 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS1 / 1.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Úpravy mnohočlenů - vzorce
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace výuky všeobecných.
Milan Hanuš Přehled učiva TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
41.1 Rozkládání mnohočlenů pomocí vytýkání a vzorců
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
* Mnohočleny Matematika – 8. ročník *.
Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním před závorku.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Rozklad čísel na prvočísla
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Matematika pro 8. ročník Postup při úpravě výrazu na součin vytýkáním „mínus jedničky“ před závorku.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_69.
Mnohočleny- výpočty pomocí vzorců
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 10 Algebraické vzorce II
Vlastnosti mocniny.
Algebraické vzorce III
ALGEBRAICKÉ VÝRAZY 09 Algebraické vzorce I
Rozklad mnohočlenů na součin
Příprava na lomené výrazy
3.4 ROZKLAD MNOHOČLENŮ Mgr. Petra Toboříková. Rozklad mnohočlenů = místo jednoho mnohočlenu zapíšeme výraz jako součin několika mnohočlenů Vytýkání (před.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 18 – Výrazy a operace s mnohočleny – teorie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
Rovnice a nerovnice Rozklad kvadratického trojčlenu VY_32_INOVACE_RONE_12.
R OVNICE A NEROVNICE Kvadratické rovnice – Algebraické způsoby řešení I. VY_32_INOVACE_M1r0108 Mgr. Jakub Němec.
ROZKLAD MNOHOČLENU UŽITÍM VZORCŮ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_01_C_19_Rozklad mnohočlenu.
Vzorce pro druhé mocniny dvojčlenů (a – b)²=(a – b).(a – b)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
VY_32_INOVACE_Pel_I_06 Výrazy – postupné vytýkání
Příprava na lomené výrazy
Rozdíl a součet třetích mocnin
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Jednočleny a mnohočleny Sčítání a odčítání
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_84_M8
Transkript prezentace:

Rozklad mnohočlenů na součin vzorce * 16. 7. 1996 Rozklad mnohočlenů na součin vzorce Matematika – 8. ročník *

Úpravy mnohočlenů 𝒂+𝒃 𝟐 = 𝒂 𝟐 +𝟐𝒂𝒃+ 𝒃 𝟐 * 16. 7. 1996 Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin mnohočlen: 𝒂+𝒃 𝟐 = 𝒂 𝟐 +𝟐𝒂𝒃+ 𝒃 𝟐 𝒙 𝟐 +𝟒𝒙+𝟒 = 𝒙+𝟐 𝟐 trojčlen, jehož jediným společným dělitelem je 1 (nelze vytýkat) druhou možností rozkladu je rozklad pomocí vzorce první člen je druhou mocninou x třetí člen je druhou mocninou 2 druhý člen je dvojnásobkem výrazů x a 2 (2·x·2 = 4x) platí-li tedy: 𝒂 𝟐 +𝟐𝒂𝒃+ 𝒃 𝟐 = 𝒂+𝒃 𝟐 =(𝒂+𝒃)∙(𝒂+𝒃) platí též: *

Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin: 𝟏 𝟑 𝒙+ 𝟑 𝟒 𝟐 𝒂 𝟑 +𝟑 𝒃 𝟐 𝟐 * 16. 7. 1996 Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin: 𝟏 𝟑 𝒙+ 𝟑 𝟒 𝟐 𝒂 𝟑 +𝟑 𝒃 𝟐 𝟐 𝟑𝒎 𝟐 +𝟒 𝟐 𝟑𝒙+𝟐𝒚 𝟐 𝒙 𝟐 +𝟐𝒙+𝟏 = 𝒙+𝟏 𝟐 =𝒙+𝟏 =𝒙 𝟐·𝒙·𝟏=𝟐𝐱 𝟗 𝒙 𝟐 +𝟏𝟐𝒙𝒚+𝟒 𝒚 𝟐 = 𝟗 𝒎 𝟒 +𝟐𝟒 𝒎 𝟐 +𝟏𝟔= 𝒂 𝟔 +𝟗 𝒃 𝟒 +𝟔 𝒂 𝟑 𝒃 𝟐 = 𝟏 𝟐 𝒙+ 𝟗 𝟏𝟔 + 𝟏 𝟗 𝒙 𝟐 = *

Úpravy mnohočlenů 𝒂−𝒃 𝟐 = 𝒂 𝟐 −𝟐𝒂𝒃+ 𝒃 𝟐 * 16. 7. 1996 Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin mnohočlen: 𝒂−𝒃 𝟐 = 𝒂 𝟐 −𝟐𝒂𝒃+ 𝒃 𝟐 𝒑 𝟐 −𝟔𝒑+𝟗 = 𝒑−𝟑 𝟐 trojčlen, jehož jediným společným dělitelem je 1 (nelze vytýkat) druhou možností rozkladu je rozklad pomocí vzorce první člen je druhou mocninou p třetí člen je druhou mocninou 3 druhý člen je dvojnásobkem výrazů p a 3 [2·p·3 = 6p] platí-li tedy: 𝒂 𝟐 −𝟐𝒂𝒃+ 𝒃 𝟐 = 𝒂−𝒃 𝟐 =(𝒂−𝒃)∙(𝒂−𝒃) platí též: *

Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin: 𝟏 𝟐 𝒓+ 𝟒 𝟓 𝟐 𝟑𝒙 𝟑 +𝟑 𝒚 𝟐 𝟐 * 16. 7. 1996 Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin: 𝟏 𝟐 𝒓+ 𝟒 𝟓 𝟐 𝟑𝒙 𝟑 +𝟑 𝒚 𝟐 𝟐 𝟓𝒂 𝟐 −𝟐 𝟐 𝒎−𝟒𝒏 𝟐 𝒓 𝟐 −𝟖𝒓+𝟏𝟔 = 𝒓−𝟒 𝟐 =𝒓−𝟒 =𝒓 𝟐·𝒓·𝟒=𝟖𝐫 𝒎 𝟐 −𝟖𝒎𝒏+𝟏𝟔 𝒏 𝟐 = 𝟐𝟓 𝒂 𝟒 −𝟐𝟎 𝒂 𝟐 +𝟒= 𝟗𝒙 𝟔 +𝟗 𝒚 𝟒 −𝟏𝟖 𝒙 𝟑 𝒚 𝟐 = 𝟒 𝟓 𝒓+ 𝟏𝟔 𝟐𝟓 + 𝟏 𝟒 𝒓 𝟐 = *

Úpravy mnohočlenů (𝒂−𝒃)∙(𝒂+𝒃)= 𝒂 𝟐 − 𝒃 𝟐 𝒂 𝟐 − 𝒃 𝟐 =(𝒂−𝒃)∙(𝒂+𝒃) * 16. 7. 1996 Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin mnohočlen: (𝒂−𝒃)∙(𝒂+𝒃)= 𝒂 𝟐 − 𝒃 𝟐 𝒌 𝟐 −𝟏𝟔 =(𝒌−𝟒)∙(𝒌+𝟒) dvojčlen, jehož jediným společným dělitelem je 1 (nelze vytýkat) druhou možností rozkladu je rozklad pomocí vzorce první člen je druhou mocninou k druhý člen je druhou mocninou 4 platí-li tedy: 𝒂 𝟐 − 𝒃 𝟐 =(𝒂−𝒃)∙(𝒂+𝒃) platí též: *

Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin: 𝟓 𝒑 𝟓 +𝟏𝟒 ∙ 𝟓 𝒑 𝟓 −𝟏𝟒 * 16. 7. 1996 Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin: 𝟓 𝒑 𝟓 +𝟏𝟒 ∙ 𝟓 𝒑 𝟓 −𝟏𝟒 𝟐 𝟑 𝒂− 𝟏 𝟐 𝒃 ∙ 𝟐 𝟑 𝒂+ 𝟏 𝟐 𝒃 𝒂−𝟐𝒃 ∙ 𝒂+𝟐𝒃 𝒙−𝟕 ∙ 𝒙+𝟕 !!!nelze rozložit!!! *(v R) 𝟑𝒓+𝟐𝒔 ∙ 𝟑𝒓 −𝟐𝒔 𝒙 𝟐 −𝟒𝟗= 𝟗 𝒓 𝟐 −𝟒 𝒔 𝟐 = 𝟐𝟓 𝒑 𝟏𝟎 −𝟏𝟗𝟔= −𝟒 𝒃 𝟐 +𝒂 𝟐 𝟒𝒛 𝟐 +𝟗= 𝟒 𝟗 𝒂 𝟐 − 𝟏 𝟒 𝒃 𝟐 = *

Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin: 𝟑 𝟐𝒙−𝟏 𝟐 𝟕 𝒂+𝒃 𝟐 𝟐𝒂+𝟓𝒃 𝟐 𝟕𝒙−𝟗𝒚 𝟐 * 16. 7. 1996 Úpravy mnohočlenů Rozložte na součin: 𝟑 𝟐𝒙−𝟏 𝟐 𝟕 𝒂+𝒃 𝟐 𝟐𝒂+𝟓𝒃 𝟐 𝟕𝒙−𝟗𝒚 𝟐 𝟏𝟓+ 𝒔 𝟐 ∙ 𝟏𝟓− 𝒔 𝟐 𝒂−𝟕 ∙ 𝒂+𝟏𝟑 𝟒 𝒂 𝟐 +𝟐𝟓 𝒃 𝟐 +𝟐𝟎𝒂𝒃= − 𝒔 𝟒 +𝟐𝟐𝟓= 𝟒𝟗𝒙 𝟐 +𝟖𝟏 𝒚 𝟐 −𝟏𝟐𝟔𝒙𝒚= 𝒂+𝟑 𝟐 −𝟏𝟎𝟎= 𝟏𝟐 𝒙 𝟐 −𝟏𝟐𝒙+𝟑= 𝟕 𝒂 𝟐 +𝟕 𝒃 𝟐 +𝟏𝟒𝒂𝒃= *