Úvod do psychologie 8.11.2010. Halfar Tomáš Berne: Jak si lidé hrají.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bakalářská práce FFMU v Brně, Ústav české literatury a knihovnictví
Advertisements

Jolana Těšinová Litomyšl 17. července 2012
Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
P ORADENSTVÍ V PERSONÁLNÍM ŘÍZENÍ. Ú VOD Poradenství slovníky definují například jako informační a konzultační činnost směřující k orientaci tazatele.
Etické principy Mgr. Marie Hronová.
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
Každý může potřebovat pomoc aneb K čemu je sociální práce?
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Problémy menšinových skupin II
Doc. Michal Kaplánek, Th. D.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Lidská práva.
Subjekty a předmět všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2011.
Piaget, Kohlberg, Selman, Gilliganová
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
SVOBODA ČLOVĚKA Mgr. Michal Oblouk.
PRÁCE S ODBORNOU LITERATUROU
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
PEČOVATELSTVÍ 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Seminář NSKTV Praha , Brno Návrh národních deskriptorů Mgr., Ph.D.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název příjemce: Základní škola Šaratice, Náves 96, příspěvková organizace Název partnera: Z ákladní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov Číslo.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Kvalita informovanosti klienta o právech pacientů Prezentaci zpracoval(a): Školní rok: Třída:
Profesní mlčenlivost Vztahuje se na všechny osoby, které přijdou do styku s údaji osobními, citlivými, utajovanými skutečnostmi, utajovanými informacemi.
Etické kodexy Rady Evropy
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A PRÁVO
SOCIÁLNÍ DETERMINACE PSYCHIKY
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Jiří Dan Etické cíle vysokoškolského vzdělávání 11. seminář z cyklu Hodnocení kvality vysokých škol. Současné trendy v hodnocení kvality. Brno
DOBRO A ZLO – etické kategorie
Etické aspekty vedení rozhovoru a pozorování
Profese a etika Regulace a samoregulace. Etika = oblast, ve které se uskutečňují individuální dobrovolné volby a rozhodnutí, a to jak v záležitostech.
Úvod do psychologie PhDr. David Kuneš, Ph.D.
Etický kodex pro auditory a účetní znalce Mezinárodní standardy pro řízení kvality (ISQC) Ing. Pavla Kvapilová
Informace a informační zdroje
Etický kodex Komory auditorů
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Etický kodex české pedagogické vědy a výzkumu Jan Průcha, Roman Švaříček Filip Votava Učo:
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Dobrá finanční správa P. Mrkývka. Prameny Jackiewicz, A. I.: Prawo do dobrej administracji jako standard europejski. Adam Marszałek. Toruń 2008 Bogucka,
Osnova Dva přístupy k osobnímu managementu Hodnoty
Profesní etické kodexy
Úvod do psychologie
POLICEJNÍ PSYCHOLOGIE
Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů.
Etika a realita Jana Vojtíšková Ústav všeobecného lékařství 1. LF UK Praha Praktická lékařka Praha.
Funkce a mezipředmětové vztahy předmětu sociální péče.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Nové přístupy ke vzdělávání a mezinárodní zkušenosti Institutu pro veřejnou správu Praha PhDr. Zdenka Procházková, MPA Institut pro veřejnou správu Praha.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast/oblast dle RVP: Člověk a společnost Okruh dle RVP:
Paliativní péče v pobytových zařízeních sociálních služeb
Etika veřejné sféry Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
Etika v psychoterapii Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
Human-computer interfaces, „vzdálené“ léčebné zákroky a aplikovatelné právo Právo biotechnologií Přednáška č Mgr. Alžběta Krausová
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
václav havlíček uchazeč o volbu kandidáta na rektora čvut v praze
Sociální šetření versus etický kodex sociálního pracovníka
Případová konference v práci s rodinami a ohroženými dětmi
Úvod do psychologie
Polytechnické vzdělávání v praxi
Výstupy pracovních skupin
Sociální práce TEĎ a TADY II
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Informace a informační zdroje
Etika v psychologii práce a organizace
8.Občanské právo Pojem, zásady a prameny občanského práva dle občanského zákoníku nabývajícího účinnosti dne ON 1. M.
Etická výchova jako tvůrce klimatu školy
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Transkript prezentace:

Úvod do psychologie

Halfar Tomáš Berne: Jak si lidé hrají

Klásková Marie Matějček, Langmeier: Výpravy za člověkem

Dvořák Filip Koukolík, Drtilová: Vzpoura deprivantů

Lošťáková Markéta Sacks: Muž, který si pletl manželku s kloboukem

Etika Hlavní myšlenky: Jednat ve prospěch klienta nikoho svým působením nepoškodit Jednat v souladu s právními normami Jednat v souladu s vyššími morálními normami a zásadami Etické paradoxy

Evropský metakodex etiky 4 základní etické principy: 1) Respektování osobních práv a důstojnosti jedince 2) Způsobilost 3)Odpovědnost 4)Celistvost

Ad. 1) Respektování osobních práv a důstojnosti jedince Všeobecný respekt Zachovávání soukromí a přísné důvěrnosti informací Kvalifikovaný souhlas Právo člověka na sebeurčení

Ad. 2) Způsobilost Etické povědomí (znalost etických principů) Hranice způsobilosti (znalost vlastních limitů) Hranice postupů (jejich omezení) Nepřetržitý (osobní) rozvoj

Ad. 3) Odpovědnost Všeobecná odpovědnost – za kvalitu a následky psych. působení Podporování vysoké (vědecké) úrovně Vyhýbání se poškození klienta Kontinuita péče – i spolupráce s dalšími profesionály Rozšířená odpovědnost (např. učitel)

Ad. 4) Celistvost (integrita) Rozpoznání profesních omezení Čestnost a přesnost Přímočarost a otevřenost Střet zájmů a využívání – např. dvojí vztahy Jednání kolegů psychologů