Krychle Síť, povrch, objem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krychle Síť, povrch, objem
Advertisements

Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
Rotační válec Síť, povrch, objem
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Pythagorova věta v prostoru
Geometrická tělesa kolem nás Geometrie v rovině a prostoru
Tělesa Užití goniometrických funkcí
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
KOSOČTVEREC 1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI KOSOČTVERCE
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Graf kvadratické funkce
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dělení lomených výrazů
Rozklad mnohočlenů na součin
Příprava na lomené výrazy
Kvadratická rovnice.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Kvadratická funkce – vrchol paraboly
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Výrazy Výrazy s proměnnými Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tělesa – trojboký hranol
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Povrch krychle Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Využití goniometrických funkcí
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tělesa –S krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Rotační válec Síť, povrch, objem
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Příprava na lomené výrazy
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
PYTHAGOROVA VĚTA Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název učebního materiálu
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Rotační válec Síť, povrch, objem
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Obsahy rovinných útvarů
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Rotační válec Síť, povrch, objem
Převody jednotek – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Transkript prezentace:

Krychle Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Krychle a a a a – délka hrany krychle Krychle má: 12 hran horní podstava Krychle má: 12 hran 6 stěn (čtverce) 8 vrcholů a ut us plášť us – stěnová úhlopříčka 12 stěnových úhlopříček ut – tělesová úhlopříčka 4 tělesové úhlopříčky a a dolní podstava

S = 6.a2 Krychle - povrch = obsah sítě krychle = obsah šesti čtverců a

Krychle - povrch Příklad: Vypočítej povrch krychle, která má délku hrany a) a = 4 cm b) a = 5,7 dm c) a = 2,6 m Řešení: a a = 4 cm S = ? cm2 a = 5,7 dm S = ? dm2 a = 2,6 m S = ? m2 S = 6.a2 S = 96 cm2 S = 6.a2 S = 194,94 dm2 S = 6.a2 S = 40,56 m2 Povrch krychle je 96 cm2. Povrch krychle je 40,56 m2. Povrch krychle je 194,94 dm2.

Krychle - objem = obsah podstavy „krát“ výška a V = Sp . v V = a3 Sp a Označení: Sp – obsah podstavy a – délka hrany V – objem krychle a V = Sp . v V = a3 Sp a a

Krychle - objem Příklad: Vypočítej objem krychle, která má délku hrany a) a = 4 cm b) a = 1,6 dm a Řešení: a = 4 cm V = ? cm3 a = 1,6 dm V = ? dm3 V = a3 V = 64 cm3 V = a3 V = 4,096 dm3 Objem krychle je 64 cm3. Objem krychle je 4,096 dm3.

Krychle - příklady 1. Vypočítejte povrch a objem krychle s délkou hrany 3,5 cm. Řešení: a a = 3,5 cm S = ? cm2 V = ? cm3 S = 6.a2 S = 73,5 cm2 V = a3 V = 42,875 cm3 Povrch krychle je 73,5 cm2 a její objem je 42,875 cm3.

Krychle – příklady 2. Krychle má délku hrany 1,2 m. Kolikrát větší bude povrch krychle, jestliže její hrana bude dvakrát větší? 3. Vypočítej povrch krychle, která je sestavena z 27 malých krychlí s délkou hran 2 cm. 4. Součet délek hran krychle je 66 dm. Vypočítejte její povrch a objem.

Krychle – praktické příklady 5. Kolik krychlových krabiček s hranou 30 cm uložíte do krabice tvaru krychle s délkou hrany 2,1 m? 6. Dárková krabice. Kolik metrů čtverečních balicího papíru je potřeba k polepení krabice tvaru krychle s hranou 4,5 dm?

Výsledky Příklad 2 a = 1,2 m S = ? m2 S = 6.a2 S = 8,64 m2 a = 2 . 1,2 m = 2,4 m S = ? m2 S = 6.a2 S = 34,56 m2 34,56 : 8,64 = 4 krát Jestliže délku hrany krychle zvětšíme dvakrát, její povrch se zvětší 4krát.

Výsledky a1 = 2 cm a = 6 cm S = ? cm2 S = 6.a2 S = 216 cm2 Příklad 3 2 Nová krychle má povrch 216 cm2.

Výsledky Příklad 4 12 hran = 66 dm a = 66 : 12 = 5,5 dm S = ? dm2 V = ? dm3 S = 6.a2 S = 181,5 dm2 V = a3 V = 166,375 dm3 Povrch krychle je 181,5 dm2 a její objem je 166,375 dm3.

Výsledky Příklad 5 krychle a1 = 30 cm = 3 dm a2 = 2,1 m = 210 cm = 21 dm krychlí ….. x ks NEBO: 7 krychlí na délku hrany krabice 7 . 7 = 49 ks na dně x = 49 . 7 pater x = 343 ks V1 = a3 V1 = 27 dm3 V2 = a3 V2 = 9 261 dm3 x = 9 261 : 27 x = 343 ks Do velké krabice se vejde 343 krabiček.

Výsledky Příklad 6 a = 4,5 dm S = ? m2 S = 6.a2 S = 121,5 dm2 Na polepení krabice je potřeba 1,215 m2 balicího papíru.

Citace: MUŽÍKOVÁ, Kamila. Krychle. Metodický portál : Digitální učební materiály [online]. 30. 03. 2009, [cit. 2013-05-14]. Dostupný z WWW: <http://dum.rvp.cz/materialy/krychle.html>. ISSN 1802-4785.