Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
HISTORICKÝ VÝVOJ 1900 Výrobková normalizace, vojenský průmysl
Advertisements

Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Personální managament
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Paradigmata strategického myšlení
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PROINCOR – Inovační audit. ProIncor Inovační audit ProIncor Inovační audit analyzuje, hodnotí a stimuluje inovační proces a inovační prostředí v malých.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Procesní řízení realizace projektů (praxe)
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Inovace malém a středním podniku Karel Havlíček
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji 29. – OSTRAVICE Komercializace výsledků výzkumu a vývoje (marketing.
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Globální retailing v Evropě
CZ / /0020 Podpora týmu NET Genium při rozvoji progresivních informačních technologií Žadatel: NetGenium s.r.o. Partner: ČVUT Kontaktní osoba:
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Katedra Řízení Podniku Řízení Lidských Zdrojů
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
Firemní bankovnictví Corporate Banking
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Kombinované studium
N_MaEk Manažerská ekonomika 12. cvičení Cizoměnové operace (finanční deriváty – forwardy, futures, opce) léto 2014 Skupiny: N_MaEk/R3PH.
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
Personální managament
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
Základy managementu Ing. Alena Šafrová Drášilová
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Patricia Jakešová
Základy firemních financí Cvičení 1.. Základní informace Ing. Gabriela Oškrdalová Katedra financí, dveře č. 502 Konzultační hodiny: Út 12:50 – 14:20
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Základy firemních financí Cvičení 1.. Základní informace Ing. Gabriela Oškrdalová Katedra financí, dveře č. 502 Konzultační hodiny: Čt 9.20 –
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
Katedra managementu ŘÍZENÍ OBCHODU – SEMINÁRNÍ PRÁCE Nesplněná docházka Ing. Patricia Jakešová
Služby Enterprise Europe Network s důrazem na design 1. prosince 2015Ing. Petr Hladík, Ph.D.
TEZE KOREFERÁTU NA ZÁVĚREČNÉ KONFERENCI PROJEKTU V.I.P. INOVACE – ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Realizátor projektu: BIC Brno,s.r.o. Vedoucí týmu vědecko- pedagogických.
Informační průmysl 2013/14 Petr Šmejkal
Lidské zdroje jako jedna z priorit RIS3 strategie
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Seminární práce – splněná docházka
MARKETING Přednáška P
Zdravotnický management
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Zdravotnický management
Zdravotnický management
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Mezinárodní management
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Katedra managementu ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Ing. Miloš Krejčí

2.2. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Cvičící: Ing. Miloš Krejčí Ing. Mgr. Jaromír Tichý, MBA JUDr. Josef Novák Ing. Patricia Jakešová ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

3.3. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN 6 přednášek + 6 cvičení, z/Zk 1. Inovace a inovační podnikání 2. Inovace jako konkurenční výhoda, kvalita a inovace 3. Hodnotové inovace, strategie modrého oceánu 4. Komercializace inovace 5. Řízení inovací a inovační controlling 6. Řízení změn ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

4.4. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Klíčové znalosti zkouška SZZk následná praxe… Základní managerské dovednosti praktická orientace předmětu způsob studia Prerekvizity (hlavní) Strategické řízení podniku, Řízení lidských zdrojů Finanční řízení podniku ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

5.5. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Literatura: Pitra, Zbyněk: Management inovačních aktivit. Praha: Professional Publishing, 2006, ISBN X Kim,W. Chan, Mauborgne, Renée: Strategie modrého oceánu.Praha: Management Press, 2009, ISBN HAVLÍČEK, Karel: Management & controlling malé a střední firmy. Praha: EUPRESS. 2011, ISBN ROBBINS, S.P. – COULTER, M.: Management. Grada, 7. Vydání, edice „Profesionál“. ISBN ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

6.6. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Literatura: Kim,W. Chan., Mauborgne, Renée: Blue Ocean Strategy. How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant. Boston.Massachusetts. U.S.A: Hardvard Business School Press, VLČEK Radim Management hodnotových inovací. Praha: Management Press, ISBN Acs Z, Audretsch D. Enterpreneurship, Innovation And Technological Change [e-book]. Boston: Now Publishers; Available from: eBook Collection (EBSCOhost) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

7.7. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Jak studovat: Sylabus (cíl a osnova předmětu) Základní teorie během přednášek Praktické aplikace během společných seminářů Prezentace přednášek (IS) předem (před každou přednáškou) Literatura Skupinový projekt / prezentace Zápočet (zapsaný v IS) Zkouška (písemný test) ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

8.8. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Inovační projekt : Zvolte libovolnou inovaci produktu nebo služby se kterou jste se setkali nebo případně vytvořte svou virtuální inovaci a popište ji. Proveďte rozbor jejího charakteru v duchu přednášené látky: 1. spojitá – nespojitá a proč 2. odhad, zda jde o univerzální nebo spíše modulární architekturu a pravděpodobné důvody její volby 3. grafické znázornění konkurenčního profilu a jeho změny 4. mapa užitečnosti produktu pro zákazníka a její vývoj 5. hodnotová inovace a tvorba ceny pomocí ziskového modelu 6. cena a její poloha v cenovém koridoru a důvod volby této polohy V případě nedostatku informací doplňte svými předpoklady, odhady a myšlenkovými experimenty. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

9.9. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Inovační projekt : Využijte (Business Model Creator) pro vytvoření konkrétního podnikatelského modelu (komercializace inovace) a použijte výstup ve Vaší závěrečné prezentaci. content/uploads/2013/09/innovation-camp-modules-1-5.pdf Čj verze i na IS ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

10. Prezentace a skupinové diskuse „Přesvědčte potenciální investory o úspěšnosti Vaší inovace“ – skupinová prezentace výstupu z „Business Model Creator“ Termín prezentace, po dohodě ve dnech… ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

11. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Metody hodnocení: Na základě a) aktivní účasti během seminářů (75%) a b) vypracování prakticky zaměřeného inovačního projektu a jeho prezentaci obdrží studenti zápočet Následně absolvují zkoušku formou písemného testu (podmínkou pro absolvování zkoušky je zápočet zapsaný v IS). ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

12. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Metody hodnocení: Aktivní účasti během seminářů – 0 – 5 bodů Prezentace projektu – 0 – 10 bodů Test – 0 – 15 bodů A 24 – 30 bodů B 21 – 23 C 19 – 20 D 17 – 18 E 16 ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

13. ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚNxxx xxx ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

14. Členění INOVACÍ ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí 3. STRATEGICKÉ Inovace: Nový podnikatelský model nový TRH nový PRODUKT nový SYSTÉM organizace 2. PRODUKTOVÉ Inovace: „výrobkové“ inovace, inovace služeb zavádění nových (vylepšených) produktů na trh 1. PROCESNÍ Inovace: „provozní“ inovace optimalizace firemních procesů snížení nákladů, zvýšení výkonů = zvýšení efektivity

Existující trh Stávající produkt Stabilní zdroj výnosů Udržovat zájem loajálních zákazníků Nový trh Technické riziko Spoléhat na loajalitu Stávajících partnerů Komerční riziko Spoléhat na kvalitu existujících produktů Nový produkt Kombinace technických a komerčních rizik Nevstupovat! Rizika komercializace inovace ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí

16. I vynikající strategie po čase ztrácí účinnost ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN [RIn] Ing. Miloš Krejčí 1. Napodobení úspěšné strategie dominujícího subjektu 2. Lepší (a úspěšnější) podnikatelská strategie konkurentů 3. Uspokojení poptávky většiny zákazníků v segmentu 4. Síla producenta je postupně překonána silou odběratelů a dodavatelů Vedení firmy se musí rozhodnout: investovat do stávajícího podnikání investovat do budoucího podnikání