Kupní chování a EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Chování a rozhodování spotřebitele
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Životní způsob, životní styl, volný čas a zdraví
PSYCHICKÉ JEVY.
Spotřebitelské chování
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
“Smyslem podnikání je získat a udržet zákazníka.” Theodore Levitt
Faktory chování spotřebitele Kupní rozhodování
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
4.Spotřebitelské chování
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Marketingové prostředí
Podpora prodeje PODPR/ 4
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Nákupní chování – psychologické aspekty
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_16.
Kupní chování zákazníků
Zákazník v maloobchodě
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Nákupní chování spotřebitele
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Teorie vzdělávání dospělých
Model transkulturní péče
Nákupní rozhodování.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
8. Marketing.
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Etnografie a národnostní politika ČLR
Chování spotřebitele Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace.
Chování spotřebitele Zákazníci, trhy, segmentace.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
6 Analýza trhů, segmentace trhů Analýza spotřebitelských trhů Analýza trhů organizací Cílený marketing.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Alena Klapalová MANAGEMENT KVALITY Alena Klapalová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
EFEKTIVNÍ SPONSORING Tomáš Klečka,
MARKETING 2.
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Standardy pro základní vzdělávání
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Segmentace trhu pro cr Nikola Holasová.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Kupní chování a EU

Faktory ovlivňující kupní chování Kulturní hodnotový systém Subkultura (národnostní, náboženská, rasová, geografická) společenská vrstva Osobní věk a období živ. cyklu povolání a ek. podmínky životní styl osobnost a sebe- uvědomění KULTURNÍ ODLIŠNOSTI Kupní chování Psychologické motivace vnímání mínění a postoje učení Sociální rodina referenční skupiny role a status KULTURNÍ ODLIŠNOSTI

Jednočlenná domácnost Reorganizovaná rodina MOTIVACE hierarchie potřeb poptávka (Maslow) potřeby seberealizace potřeby uznání společenské potřeby potřeby bezpečnosti fyziologické potřeby EVROPSKÁ RODINA: tradiční rodina Jednočlenná domácnost Vícečlenná domácnost Nesezdané spolužití Osamělá rodina Reorganizovaná rodina

Kupní chování a kupní rozhodování kupní role (iniciátor, ovlivňovatel, rozhodovatel, kupující, uživatel) instituce (odbory, církev, stát, škola, zaměstnavatelé…) FAKTORY OVLIVŇUJÍCÍ NÁKUPNÍ A PONÁKUPNÍ AKTIVITY: a) předcházející situace: situační faktory, zvyky, čas, nálada, kupní orientace b) kupní prostředí: zážitek- dojmy, stimulování v místě prodeje, prodejní interakce c) ponákupní procesy: spokojenost zákazníka, nakládání s produktem KDE, KDO, S KÝM, KDY, CO, S ČÍM, PROČ, JAK???

Kupní rozhodovací proces – obecný model identifikace problému/ potřeby sběr informací vyhodnocení informací rozhodnutí chování po koupi

aspekty kupního chování – vliv kultury: vnímání (tvar, vůně, barvy, prostor, zvuky…..) motivace (vlastnit, kupovat, utrácet, spotřebovávat, ukazovat, sdílet, darovat…) učení se – úroveň gramotnosti a „produktové vyspělosti“ věk (kupní role a věk, kupní síla a věk, vnímání věku…) vnímání sebe („národní hrdost“, sebevědomí, asertivita…) sociální třídy pohlaví (rozdělení práce, kupní role…) postoj ke změnám vnímání rizika (fyzické, finanční, sociální, funkční, psychologické) loajalita zákazníků kupní prostředí vnímání kvality produktů reklamace – uplatňování nároků nespokojenost

MODEL INTERKULTURÁLNÍHO KUPNÍHO CHOVÁNÍ ATRIBUTY ZÁKAZNÍKA KDO? PŘÍJEM PROCESY JAK? ZÁKAZNÍK HODNOTY, KULTURA OSOBNOST VNÍMÁNÍ SEBE IDENTITA, IMAGE POSTOJE (K JÍDLU, ZDRAVÍ, SPOTŘEBĚ, VLASTNÍMU NÁRODU, K JINÝM KULTURÁM, SEXU A LÁSCE) ŽIVOTNÍ STYL VNÍMÁNÍ DRUHÝCH SOCIÁLNÍ PROCESY: MOTIVACE, EMOCE, SPOLEČENSKÉ PROCESY MENTÁLNÍ PROCESY: VNÍMÁNÍ, UČENÍ SE, JAZYK, ZPRACOVÁNÍ INFORMACÍ, KOMUNIKACE,ROZHO-DOVÁNÍ PROJEVY KUPNÍHO CHOVÁNÍ VLASTNICTVÍ A UŽÍVÁNÍ PRODUKTU PŘIJÍMÁNÍ NOVINEK/INOVAČNÍ CHOVÁNÍ VĚRNOST ZNAČCE REAKCE NA REKLAMU „SPOTŘEBA“ MÉDIÍ „REKLAMAČNÍ“ CHOVÁNÍ MOTIVY – status, čistota, pohodlí, hedonismus, enviromentalismus EMOCE – strach, pýcha, radost, smutek, zlost… - vyjádření, řeč