Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování a procvičení učiva ( Test znalostí) Podobnost Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
PYRAMIDA Celá čísla.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Lineární funkce VY_32_INOVACE_056_Lineární funkce
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Vedení elektrického proudu v polovodičích Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Dělitelnost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné.
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva: Mocniny s racionálním exponentem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo Test k ověření znalostí Funkce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír.
Rozcvička Urči typ funkce:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Rostoucí, klesající, konstantní
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Rozcvička Urči typ funkce:
Rostoucí, klesající, konstantní
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
LINEÁRNÍ FUNKCE II. Prvních pět úloh zpracovány v programu GeoGebra:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Vy_32_Inovace_44_Zlomky Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Alena Machová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí: Funkce - lineární Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Jak postupovat – návod na použití 1.Hru může hrát (test absolvovat) až osm družstev (hráčů). 2.Kromě výpočtů může sehrát svoji roli i nejvhodněji zvolená strategie družstva. 3.Družstvo (hráč) vybere políčko (otázku) s číslem od 1 do 9 z tabulky otázek. Po kliknutí na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Po kliknutí na tlačítko „zpět“ se hra vrací na snímek s tabulkou otázek. 4.Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího plánu družstva, které danou otázku odpovědělo správně, body, a to kliknutím na políčko tabulky v barvě družstva (v pořadí od prvního k dalším). Možná je i varianta s odčítáním bodů za nesprávné odpovědi. 5.V případě nesprávné odpovědi může dostat možnost odpovědi další družstvo. 6.Otázky volí družstva střídavě. 7.Ve hře vítězí družstvo, které má po vyčerpání všech otázek nejvyšší počet získaných bodů. Při rovnosti rozhodne „rozstřel“. 8.Hra se může oživit i tím, že družstvo, které první pozná, co je na obrázku pod čísly otázek, získá „bonusové“ body. Tyto však může při nesprávné odpovědi i ztratit. Podrobnější postup v přiloženém souboru „Návod“. Pro ukázku postupu řešení krok za krokem klikej na smajlíka!

Tabulka otázek Soutěžící (družstvo) č. 1: Obrázek Soutěžící (družstvo) č. 2: Soutěžící (družstvo) č. 3: Soutěžící (družstvo) č. 4: Soutěžící (družstvo) č. 5: Soutěžící (družstvo) č. 6: Soutěžící (družstvo) č. 7: Soutěžící (družstvo) č. 8: Rozstřel

Otázka číslo 1: Zpět Zapište rovnici funkce, jejíž graf prochází body A[1; 1] a B[2; 3]. y = ax + b 1 = a. 1 + b 3 = a. 2 + b 1 = a + b 3 = 2a + b /.(-2) -2 = -2a -2b 3 = 2a + b 1 = -b /.(-1) -1 = b b = -1 1 = a + b 1 = a - 1 / = a a = 2 y = 2x - 1

Otázka číslo 2: Zpět Jaká je rovnice přímé úměrnosti procházející bodem A [- 3; 6]? y = ax + b Obecná rovnice lineární funkce: Obecná rovnice přímé úměrnosti: y = kx 6 = k. (- 3) 6 = - 3. k /: (- 3) - 2 = k k = - 2 y = - 2. x

Otázka číslo 3: Zpět Sestroj graf lineární funkce y = 3x – 2, pro x   -1; 2). x y x2 y-54

Otázka číslo 4: Zpět Zapiš následující rovnici předpisem lineární funkce a sestroj její graf: x + 2y = 4 2y = 4 – x y = 2 – 0,5x / – x y = – 0,5x + 2 / : 2 x y x02 y21

Otázka číslo 5: Zpět Urči průsečíky grafu dané funkce s osami kartézské soustavy souřadnic: Průsečík s osou y: Průsečík s osou x:

Otázka číslo 6: Zpět Urči celočíselné souřadnice dvou bodů, kterými prochází graf lineární funkce: Dosadíme např. x = - 1: Dosadíme např. x = 3:

Otázka číslo 7: Zpět Rozhodněte, zda se jedná o lineární funkci a pokud ano, tak o jakou (konstantní, rostoucí, klesající, přímá úměrnost apod.). Ano. Rostoucí. Ano. Přímá úměrnost. Ne. Ano. Konstantní. Ano. Rostoucí. Ne. Ano. Klesající. Ne.

Otázka číslo 8: Zpět Sestrojte graf lineární funkce: x-22 y1-4

Otázka číslo 9: Zpět Urči celočíselné souřadnice dvou bodů, kterými prochází graf lineární funkce: Dosadíme např. x = 2: Dosadíme např. x = - 2:

Zpět Parabola jako graf kvadratické funkce. Poznal(a) jsi, co je na obrázku?

Rozstřel: Zpět Zapište rovnici funkce, jejíž graf prochází body A[-2/5; 0] a B[3/5; 3]. y = ax + b 0 = a. (-2/5) + b 3 = a. 3/5 + b 0 = - 2a + 5b - 15 = - 3a - 5b / = - 5a/:(- 5) 3 = a a = 3 0 = - 2/5.3 + b 0 = - 6/5 + b /.5 0 = b b = 6/5 y = 3x + 6/5 /.(- 5) 6 = 5b / +6 / :5 6/5 = b

Tabulka otázek: Správně Špatně Správně Špatně Správně Špatně Správně Špatně Obrázek Rozstřel

Obrázek na pozadí: [cit. 2011–02–19]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW:. Použité obrázky: