Odevzdáno 23 dotazníků Struktura posluchačů: - 19 základní školy, 2 střední školy, 2 speciální školy a zařízení - 11 začínajících výchovných poradců -

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Kariérové poradenství
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
PORADENSTVÍ ŠKOLA POVOLÁNÍ PŠP Zdokonalení diagnostického a poradenského systému v oblasti vzdělávání a volby povolání.
Školní poradenské pracoviště
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Název projektu: Zajištění individuální podpory Reg. číslo: CZ.1.07/1.2.31/ Pedagogicko psychologická poradna Plzeň, Částkova 78, Plzeň Práce.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Školní poradenské pracoviště
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Poradenství v kontextu inkluzivního vzdělávání
Středisko integrace menšin Opava Husova
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Podpůrná a vyrovnávací opatření v inkluzivní škole
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
Krajská koordinátorka prevence rizikového chování
Program – – 9.30 → základní informace o studiu
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na ZŠ Rosice
Školní speciální pedagog. Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka Provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem.
Výchovný poradce v systému poradenských služeb na základní škole
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Vyhodnocení odevzdaných dotazníků:
Program – – → 1. blok – podmínky pro práci výchovného poradce, proměna poradenských služeb ve škole, vyhodnocení vstupních dotazníků.
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Mateřská škola, základní škola a střední škola Daneta, s.r.o.
ZŠ Přerov, Boženy Němcové 16 Školní poradenské pracoviště Mgr. Ilona Bočinská ředitelka školy
ZÁŠKOLÁCTVÍ.  Záškoláctví je jedním ze závažných problémů, které musí školství řešit.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
MAP – Místní akční plán ORP RK
9. Tvorba individuálního plánu
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
9. Tvorba individuálního plánu
Tisková konference
Koncepce poradenských služeb poskytovaných ve škole
Speciálně pedagogická diagnostika
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Střední škola železniční, technická a služeb, Šumperk
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
PORADENSTVÍ A KONZULTACE KE SPOLEČNÉMU VZDĚLÁVÁNÍ V KAŽDÉM KRAJI
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Kariérové poradenství a podnikavost
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Školní speciální pedagog Mgr
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Odevzdáno 23 dotazníků Struktura posluchačů: - 19 základní školy, 2 střední školy, 2 speciální školy a zařízení - 11 začínajících výchovných poradců - 7 vykonávají funkci méně než 2 roky - 5 funkci nevykonává Vyhodnocení odevzdaných dotazníků:

Očekávání:  Možnosti zlepšení mé práce, IVP, práce asistentů, spolupráce s PPP, SPC  Řešení konkrétních situací, komunikace s rodiči, tvorba IVP  Udělám si pořádek v zákonech a neučím se je využívat, podklady k výuce předmětu volba povolání – nasměrování žáků 8. a 9. třídy, správné čtená zpráv z PPP, poskytnutí co nejvíce studijních materiálů  Nasměrování VP podle aktuálních trendů, které vycházejí z potřeb žáků, jejich rodičů a škol, vyvarování se chyb, přednáška o kariérním poradenství v co nejbližší době  Lepší orientace v legislativě, nové nápady, zkušenosti od kolegů, řešení problémů se žáky s poruchami chování

 Posílení výchovně-poradenského sebevědomí  Upevnění znalostí legislativy, spolupráce s ostatními VP, sdílení problémů a jejich řešení  Jak hledat sociálně znevýhodněné  Zachovat při výuce uvádění praktických příkladů řešení problémových situací  Orientace v pojmech, legislativě, správnost vedení dokumentace, vědět, kam se obrátit pro odbornou pomoc  Orientace v problematice kariérového poradenství, práce s integrovanými žáky, spolupráce s asistentem pedagoga  Výměna zkušeností, příklady dobré praxe  Zjistím, co dělám dobře a co špatně  Velmi důležité jsou zkušenosti od kolegů, zefektivnění funkce VP  Pravomoci VP, orientace v zákonech

 Ujasnění si pozice VP ve škole, utřídění si získaných znalostí a zkušeností, získání sebedůvěry pro jednání s rodiči  Jak evidovat veškeré dokumenty, jak nejlépe a nejefektivněji jednat s rodiči a se žáky a zůstat klidný ve vypjatých situacích  Motivace do další práce  Jak vybudovat školní poradenské pracoviště  Zvýšení časové dotace na poradenství  Očekávám získání zkušeností a inspirací, jak dělat práci výchovného poradce dobře  Očekávám praktické rady, výměnu zkušeností s kolegy z ostatních škol apod., předpokládám, že studium mi v mé práci pomůže a některé věci třeba i zjednoduší

Poradenské služby poskytované školou podle vyhlášky 72/2005 Sb. – výsledky práce ve slupinách

a) Prevence školní neúspěšnosti Sledování potenciálně ohrožených žáků – žáci neprospívající, žáci s problematickým postavením v třídním kolektivu, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, žáci z jiného sociokulturního prostředí, žáci s vysokou absencí, noví žáci ve škole (přistěhovaní) – zajištění souladu vzdělávacích programů, apod. Aktivity pro žáky  Individuální přístup a pomoc při řešení problému, který způsobuje školní neúspěch – naslouchání, společné hledání řešení problému  Podpora motivace při řešení problému – pochvala za dílčí úspěch  Případně doučování, doporučení spolupráce s institucemi mimo školu

Aktivity pro učitele  Vzájemná komunikace o potenciálně ohrožených dětech a o navrhovaných a přijatých opatřeních  Podpora spolupráce všech učitelů na řešení problému  Nabídka metodických podpůrných opatření pro práci s neúspěšným žákem  Zprostředkování diagnostiky  Spolupráce s mateřskými školami  Sledování dětí při přestupu z 1. na 2. stupeň Aktivity pro rodiče  Včasná vzájemná komunikace při výskytu problému  Informovanost o pravidlech řešení některých problémů – neprospěch, neomluvená absence, apod.

b) Primární prevence sociálně patologických jevů Aktivity pro žáky  Práce se třídou, diagnostika klimatu třídního kolektivu, nastavování pravidel pro chování žáků  Realizace preventivních programů ve spolupráci s externími institucemi  Seznámení s volnočasovými aktivitami, zprostředkování kontaktů a nabídek středisek volného času  Jednotná pravidla pro řešení přestupků souvisejících se sociálně patologickými jevy a jejich důsledné dodržování

Aktivity pro učitele  Pravidelná komunikace o situaci ve třídních kolektivech  Pomoc při řešení aktuálních problémů v třídních kolektivech  Metodická podpora třídním učitelům při přípravě aktivit na třídnické hodiny  Nabídka vzdělávání v oblasti primární prevence  Spolupráce při jednání třídních učitelů s rodiči a žáky při řešení problémů souvisejících s touto oblastí Aktivity pro rodiče  Osvěta – informace o nástrahách, které číhají na jejich děti, o příznacích, pokud se problém vyskytne  Nabídka pomoci při řešení problému  Zprostředkování kontaktu na instituce mimo školu

c) Kariérové poradenství Aktivity pro žáky  Dotazníková šetření  Nabídka středních škol  Exkurze na Úřad práce  Exkurze do firem a podniků – uplatnění v praxi  Termíny a návštěvy dnů otevřených dveří  Burzy a veletrhy středních škol  Předmět „Volba povolání“ Aktivity pro rodiče  Informace o organizaci podávání přihlášek na SŠ  Pomoc při odvolacím řízení  Individuální konzultace a volbě střední školy a budoucím povolání dítěte

Aktivity pro učitele  Prostupnost informací – úzká spolupráce s třídními učiteli vycházejících žáků  Využití mezipředmětových vztahů – projekty představující jednotlivé profese  Výuka předmětu „Svět práce“ – pomoc při tvorbě učebních plánů a přípravy aktivit do jednotlivých hodin

d) Odborná podpora při integraci a vzdělávání žáků se SVP Aktivity pro žáky  Včasná diagnostika při problémech  Příprava IVP a práce podle něj  Využívání speciálních pomůcek  Využívání speciální vyučovacích metod ve vyučování  Doučování a individuální podpora  Práce s asistentem pedagoga Aktivity pro učitele  Efektivní předávání informací o žácích se SVP, závěrech vyšetření, apod.  Metodická pomoc při tvorbě IVP a jeho realizaci  Metodická pomoc při práci se žáky se SVP  Zprostředkování konzultací s pracovníky PPP, SPC

Aktivity pro rodiče  Projednání závěrů z vyšetření v PPP nebo SPC – domluva na podpůrných nebo vyrovnávacích opatřeních pro jejich děti + podílu rodičů na řešení problému  Podíl na přípravě IVP – seznámení se základní legislativou, podání žádosti, projednání a připomínkování IVP, vyhodnocování IVP  Poskytnutí metodické pomoci pro práci s dětmi doma – doporučení literatury, pracovních listů, organizace domácí přípravy, apod.

e) Péče o vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků Aktivity pro žáky  Zajištění diagnostiky  Možnost vypracování IVP  Nabídka nadstandardních aktivit do vyučování – speciální pracovní listy a úkoly, role asistenta učitele, pomoc méně nadaným spolužákům  Možnost akcelerace – přeřazení do vyššího ročníku v některých nebo ve všech předmětech  Možnost navýšení časové dotace v některém předmětu  Motivace k zapojení do soutěží a olympiád, k reprezentaci školy  Možnost využívání speciálních pomůcek – tablety, encyklopedie

Aktivity pro rodiče  Pravidelné konzultace a vyhodnocování práce žáka  Domluva na nastavení speciálních aktivit pro žáka – prevence proti jeho přetěžování  V případě potřeby „krocení“ přehnaných ambicí rodičů Aktivity pro učitele  Metodická podpora a konzultace k přípravě na vyučování, náslechy v hodinách, nabídka osvědčených aktivit pro práci s nadanými žáky  Podpora motivace učitelů k práci s těmito žáky – úzká spolupráce s vedením školy  Spolupráce s třídními učiteli nadaných žáků – sledování klimatu třídy, začlenění nadaných žáků do třídního kolektivu

f) Průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či výukovými obtížemi Aktivity pro žáky  Doučování – speciální kroužky  Ve větších školách speciální třídy pro děti se SVP nebo oddělená výuka některých předmětů  Využívání speciálních pomůcek a výukových programů Aktivity pro rodiče  Zapojení rodičů do aktivit školy  Osvěta pro rodiče – besedy, informace na webové stránky, články do místního tisku  Stanovení konzultačních hodin Aktivity pro učitele  Podpora jednotného přístupu k řešení problémů  Spolupráce s asistenty pedagoga

g) Metodická podpora učitelům při aplikaci nových poznatků a dovedností  Zprostředkování novinek v oblasti legislativy, přístupu k řešení různých problémů – pravidelné vstupy na pracovních poradách a pedagogických radách, semináře pro učitele  Metodická podpora pro jednotlivé oblasti v bodech a - f