Filosofie vědy Filosofie a teorie vědy, kritické myšlení Filosofie a teorie vědy, kritické myšlení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evaluace v mateřské škole
Advertisements

Cíle a postupy empirického výzkumu
Úvodní konference projektu Úvodní konference projektu.
Co je to logika? KFI/FIL1 Lukáš Košík Logika: systémový rámec rozvoje oboru v ČR a koncepce logických propedeutik pro mezioborová studia (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/ ,
SCOPUS Mgr. Libuše Simandlová Centrum informačních a knihovnických služeb Odbor informační podpory studia a výzkumu
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Bibliotheca academica – Cíle a perspektivy vysokoškolských knihoven 2008 Referenční služby online: rozvoj služeb knihoven ČVUT Ilona TRTÍKOVÁ
Téma: Co je sociologie? Na úvod, co jsou to sociální vědy? A které by to měly být? Politologie, ekonomie, psychologie, sociologie…?
Riziko a významnost v auditu
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Hypotézy ve výzkumu.
Sociální konstruktivismus
Křižovatky na cestách poznání Mirek Klvaňa, AsÚ AVČR Observatoř Ondřejov.
Předmět sociologie Věda společenská a behaviorální
Max Weber ( ) Právník Ekonom Sociolog Politolog.
Popper. Vědecká teorie Zaměření na konkrétní detail zvláštní pozornost vědce očekávání konkrétního výsledku potvrzujícího teorii doufání ve verifikaci.
Co je to ARGUMENT? Irena Schönweitzová FI - ŠF
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
KVARTÉR - VĚDA A VÝZKUM. Interaktivní graf výdajů na vědu a výzkum.
1. přednáška Specifika vědeckého výzkumu pedagogických jevů, jak může empirie mást, co je výzkum, jak se formuluje výzkumná otázka, výzkum jako tvorba.
Úvod do managementu 1. seminář
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích Společné zařízení Centra pro otázky životního prostředí UK, Fakulty humanitních studií UK, Fakulty sociálních.
Metaetika Shrnutí.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
26. července26. července 1875 – 6. června června1961 Byl švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie. Jeho přínos psychologii.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Projektová výuka. Úspěch projektu je závislý na dobrém naplánování a dobrém řízení v poměru 8:2.
1 Ověřování environmentálních technologií (ETV), cesta na zahraniční trhy , Hustopeče ČESKÉ EKOLOGICKÉ MANAŽERSKÉ CENTRUM
Chyby ve vnímání První dojem Haló efekt Soukromé teorie osobnosti
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Přístupnost v praxi aneb jaký smysl mají testy, provedené handicapovanými uživateli Mgr. Radek Pavlíček, RNDr. Hana Bubeníčková, duben 2007.
Základy pedagogické metodologie
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Dana Mazancová Databáze Sage ÚK FSS MU, 25. a Ústřední knihovna FSS MU.
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
ZÁKLADNÍ POJMY §História - 1. objektivní proces historického vývoje = dějiny; 2. vědecká reflexe historického vývoje, zkoumání a výklad minulosti = dějepis.
Dana Sigmundová Správa citací, EndNote Web, JaMM Journals ÚK FSS MU, úterý a středa 18. a Ústřední knihovna FSS MU.
Jak psát grantovou žádost Vědecká komunikace - PSY475 Mgr. Michaela Širůčková.
Metodologie 2 Lekce 1 Lenka Slepičková.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka, Ph.D.
Postavení pedagogiky mezi vědami
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Generátory tvorby hodnoty
Vymezení problému výzkumu Volba oblasti výzkumu Volba metodologického přístupu Formulace hypotéz !REŠERŠE! proč?
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Terénní sociální práce s uživateli drog v sociálně vyloučených lokalitách JAKUB ČERNÝ ROMAN HLOUŠEK.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Jana Ženíšková, 3.B Behaviorismus. je psychologický směr, založený na tvrzení, že chování lze vědecky zkoumat bez odkazu na vnitřní duševní stavy druh.
Vymezení demografie, její vnitřní diferenciace a vnější návaznosti.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA, O.P.S.
FILOsOFIE A VĚDA.
Citační databáze Mgr. Zdeňka Firstová Univerzitní knihovna ZČU v Plzni
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
Z3090c Humánní geografie – cvičení
Ústřední knihovna FSS MU Závěrečné práce – část II. - Jak citovat
AST001.
Informační zdroje pro vědu a výzkum na ČZU
Ústřední knihovna FSS MU
I. Úvod do předmětu 1a. Historie a dějepisectví, historické prameny, metody historické práce.
Vědní obory zabývající se informacemi
EBSCO PhDr. Ivana Reznerová
MOTIVACE Zora Syslová.
Praktická metodologie vědy 2016
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Základní filozofické otázky
EBSCO Centrum informačních a knihovnických služeb VŠE
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

Filosofie vědy Filosofie a teorie vědy, kritické myšlení Filosofie a teorie vědy, kritické myšlení

Co to je věda

Co to je věda - důsledky Typologie dosahu našich tvrzení (dle toho, kde se naše tvrzení nacházejí, sbíráme jejich argumetační sílu). Typologie dosahu našich tvrzení (dle toho, kde se naše tvrzení nacházejí, sbíráme jejich argumetační sílu). Hierarchie síly důkazů Hierarchie síly důkazů Zážitek – shoda expertů – záznam případu – případová studie – statisticky relevantní výzkum – statisticky relevantní výzkum s kontrolními skupinami – metaanalýza – systémový výzkum založený na metaanalýze. Zážitek – shoda expertů – záznam případu – případová studie – statisticky relevantní výzkum – statisticky relevantní výzkum s kontrolními skupinami – metaanalýza – systémový výzkum založený na metaanalýze.

Typologie monster vědeckého výzkumu Udělejme na chvilku odbočku – zkuste na chvilku říci, co jsou charakteristiky kvalitního výzkumu? Udělejme na chvilku odbočku – zkuste na chvilku říci, co jsou charakteristiky kvalitního výzkumu? A) B) A) B) C) D) C) D) E) B) E) B)

Typologie monster vědeckého výzkumu Představme si na chvilku náš vlastní výzkum jako člověka. Představme si na chvilku náš vlastní výzkum jako člověka. Na něčem stojí. (rešerše, stav poznání …) – jak to vypadá, když stojí na chatrné a super-pevné 10 m tlusté podlaze. Na něčem stojí. (rešerše, stav poznání …) – jak to vypadá, když stojí na chatrné a super-pevné 10 m tlusté podlaze. Má srdce (dává to Vám i společnosti smysl). Proč je to důležité. Chyba malého a velkého srdce. Má srdce (dává to Vám i společnosti smysl). Proč je to důležité. Chyba malého a velkého srdce. Má mozek (existuje za ním teorie a z ní vyplývající model) – je vypracovaná struktura úvahy vědeckého výzkumu. Chyba malého a velkého mozku. Má mozek (existuje za ním teorie a z ní vyplývající model) – je vypracovaná struktura úvahy vědeckého výzkumu. Chyba malého a velkého mozku.

Typologie monster vědeckého výzkumu Představme si na chvilku náš vlastní výzkum jako člověka. Představme si na chvilku náš vlastní výzkum jako člověka. Má ruce. Výzkumný nástroj. Něco čím osaháváme tu skutečnost. Vlastní empirické zkoumání. Chyba velkých a malých rukou. Poměr srdce – mozek – ruce. Má ruce. Výzkumný nástroj. Něco čím osaháváme tu skutečnost. Vlastní empirické zkoumání. Chyba velkých a malých rukou. Poměr srdce – mozek – ruce. Má stín. Vrhá určité důsledky do reality. Chyba malých a velkých stínů. Má stín. Vrhá určité důsledky do reality. Chyba malých a velkých stínů. Má své „druhé já“ – černý klobouk. Chyba malých a velkých kloubouků. Má své „druhé já“ – černý klobouk. Chyba malých a velkých kloubouků.

Typologie monster vědeckého výzkumu Problém vědeckého výzkumu tedy neznamená pouze problém vnitřní logiky výzkumu, ale také poměr proporcí jeho těla a předpokladů a důsledků těla. Špatný výzkum nemusí být špatný pouze tím co je, ale také svojí vnitřní strukturou. Problém vědeckého výzkumu tedy neznamená pouze problém vnitřní logiky výzkumu, ale také poměr proporcí jeho těla a předpokladů a důsledků těla. Špatný výzkum nemusí být špatný pouze tím co je, ale také svojí vnitřní strukturou.

Typologie monster vědeckého výzkumu Stavíme podlahu: Stavíme podlahu: Informační zdroje pro výzkum Informační zdroje pro výzkum Databáze (ISI, google(scholar), EBSCO, Scopus,...) Databáze (ISI, google(scholar), EBSCO, Scopus,...) Takzvaný „reference software“ (jabref, endnote, zotero, citeulike) Takzvaný „reference software“ (jabref, endnote, zotero, citeulike) Hodnocení „síly“ zdroje: CRAAP Hodnocení „síly“ zdroje: CRAAP Currency Currency Relevance Relevance Authority Authority Accuracy Accuracy Purpose Purpose

Typologie monster vědeckého výzkumu

Týmová spolupráce a výzkum Mody týmové spolupráce a čím jsme. Mody týmové spolupráce a čím jsme. Čtyři typy komunikační strategie. Čtyři typy komunikační strategie. Co jste a co nejste. (Praktická zkouška) Co jste a co nejste. (Praktická zkouška) Jaký klobouk Vám bude z hlediska čtyř typů komunikační strategie slušet? Jaký klobouk Vám bude z hlediska čtyř typů komunikační strategie slušet?