bucco-faciální praxie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
8. Signály následků hry – jak se bude pokračovat
Advertisements

Přechody Demo Přechody - bez přechodu text dole text vlevotext vpravo text nahoře.
Pojmy vpředu, vzadu, vedle, před, za
Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ
Alternativní masážní přístroje
Senzomotorika prevence proti zranění, návrat po zranění, rozvoj koordinace, posilovací cvičení … Zásady: chodidlo (a) stojné musí být vždy mírně nakloněné.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Plazi.
Hladový hroch Klára Soukupová Veronika Zemánková.
Pediatrická KPR únor ‘06 1.
Mgr. Vlastislav Kučera přednáška č. 10.  Polohování ◦ Absolutní polohování  Vlastnosti ◦ umístění ◦ display ◦ visibility.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
KLASIFIKACE DRŽENÍ TĚLA
TLAČENÍ A TAHÁNÍ – LÉTACÍ POKUSY
Chrání vnitřní orgány (plíce, srdce, mozek) Umožňuje pohyb
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Hygiena chrupu Kód VM:VY_52_INOVACE_06 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Nastavení koncových poloh u pohonů J4WT
GRAFOMOTORIKA.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
2. laboratorní práce Zkoumání lebek savců – masožravce a býložravce
TLAK PLYNU V UZAVŘENÉ NÁDOBĚ
Jemná motorika Pohybové schopnosti dítěte a řeč se vzájemně ovlivňují. Pokud je postižen pohybový systém, nebo opožděn motorický vývoj, bývá často opožděn.
Točení na hrnčířském kruhu
Prezentace lekce logopedické intervence č. 1
Ergonomie a hygiena práce s osobním počítačem
Alternativa ve výuce psaní
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
Jak pracovat s vodováhou
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM26060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
TRÁVICÍ SOUSTAVA 1. DUTINA ÚSTNÍ 2. HLTAN 3. JÍCEN 4. ŽALUDEK
Psychomotorický vývoj dětí se sluchovým postižením
Anatomie a fyziologie ryb Ondra Slivečka, Nela Chrástková
Fonetika (fóné – hlas, zvuk lidské řeči)
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Podávání stravy kojencům a batolatům Obor: Všeobecná sestra
PROFIL (pohled na hlavu ze strany)
Péče o chrup Libuše Špičáková. Péče o chrup Libuše Špičáková.
Prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc.
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
Přípravná cvičení předchází výuce správné výslovnosti
4 BODY, které musíme matce sdělit ještě v porodnici
© Tom Vespa. Měkota 1) reakční rychlostní schopnost: a) jednoduchá: od podnětu do začátku pohybu (podněty mohou být dotykové - taktilní, sluchové - akustické,
Která čísla označují správné držení těla?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI_A_ UPRAVA _VLASU_ A_ VOUSU_13 Název školy Střední škola služeb,
Správné držení těla obr.1. Při tomto postoji jsou nohy volně u sebe, kolena a kyčle nenásilně nataženy. Pánev je v takovém postavení, aby hmotnost trupu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.29_Prvni_pomoc_zastava_dechu.
Došková H. Oftalmologická klinika LF MU a FN Brno
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Zvuková stránka jazyka: souhlásky Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
LJP - Mluvidla 1. část - dechové ústrojí
Dyslálie, dysartrie, vyvozování hlásek, oromotorická cvičení
VZÁJEMNÉ PŮSOBENÍ TĚLES. SÍLA
LJP Mluvidla 3.část - artikulační ústrojí
Kapitoly z fonetiky a fonologie českého jazyka
magnetické pole zesílené magnetické pole zeslabené
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_18_lidské tělo
anatomie a fyziologie mluvních orgánů
Zvládnutí jednoduchých cviků s krátkou tyčí pro správné držení těla.
Technologie přípravy pokrmů 1. ročník – hotelnictví 3. téma
JAK MŮŽE PAPOUŠEK ŠEDÝ PRODUKOVAT LIDSKOU ŘEČ
Specifické tahy na rukou
Lateralita.
Pilování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Daniel Poslušný. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
TECHNIKA ZNAK – poloha, činnost dolních končetin Lekce č. 15
MOTORIKA II JEMNÁ MOTORIKA
Dýchání Dýchání můžete cvičit sami následovně: A) vsedě
Popis svalových skupin
Transkript prezentace:

bucco-faciální praxie OROMOTORIKA bucco-faciální praxie

volba cvičení výchozí schopnosti dítěte každodenní cvičení - automatizace charakteristika jednotlivých pohybů jednoduché instrukce srozumitelné pojmenování

Polohování a pohyblivost jazyka A) jazyk – rty houpačka ústa široce otevřená, špička vypláznutého jazyka se ohýbá nahoru a dolů mlsná kočka vypláznutý jazyk krouživým pohybem olizuje dolní a horní ret

stěrače auta olizujeme horní ret zprava doleva a zpět sekačka otevřená ústa, vypláznutý jazyk se pohybuje v koutcích vpravo, vlevo čertík při otevřených ústech drnká jazyk o rty

mlsoun vyplazování jazyka v rychlejším tempu lízátko lízátko položíme vpravo, vlevo, nahoru, dolů od rtů – dítě se jej jazykem dotýká malíř vyplazený jazyk kreslí kroužek kladívko ťukání hrotem jazyka do horního rtu

jazyk - zuby kartáček otevřená ústa – jazyk jezdí po horních a dolních zubech koberec ohnutí špičky jazyka na tvrdém patře kladívko ťukání špičkou jazyka na patrovém výběžku za horními řezáky – ttt, ddd

budík ťukání špičkou jazyka na patrovém výběžku střídavě za horními a dolními zuby opička vsunutí jazyka před dolní zuby při zavřených ústech kolotoč kroužení jazykem před dolními a horními zuby při zavřených ústech

masáž vsouvání jazyka mezi lehce sevřené zuby válíme váleček zapřeme špičku jazyka za dolní řezáky - jazyk utvoří váleček při pohybu ven z úst počtář jazykem ťukám na jednotlivé zuby v horní a dolní čelisti z jejich vnitřní strany branka zuby stisknout k sobě, jazyk tlačit za dolní zuby

jazyk, tváře, tvrdé patro bonbóny jazyk střídavě vytváří bouličky v pravé a levé tváři koníček mlaskání jazykem na tvrdém patře natěrač olizování tvrdého patra tam-zpět placička jazyk je přisátý na tvrdé patro

polohování a pohyblivost rtů rybky špulení rtů, jejich boční vtažení – 8 hrachový lusk přibližování a odtahování rtů se zvukovým efektem – pukání hrachového lusku  kapřík rty tvarujeme do kroužku, lehce se dotýkají a oddalují

úsměvy roztahujeme koutky zavřených a otevřených úst kašpárek střídání úsměvu a mračení – svěšení koutků ospalec otevírání úst – zívání (zapojení MP)

komínek špulení rtů a vysouvání dopředu hry s dřívkem držení dřívka, tužky kolmo a podélně rty houpačka vytahování koutků do stran – střídavě schovávaná z úsměvu horní ret schová spodní ret; oba rty jsou vtaženy současně

koník rozkmitání rtů výdechovým proudem – frkání koníka klaun střídání širokého úsměvu (odhalené zuby) a špulení rtů do kroužku opice brnkání prstem o spodní ret

polohování a pohyblivost tváří balónek nafukujeme tváře, prsty „propichujeme“ bubliny přelévání vzduchu z jedné tváře do druhé masáže prsty, štětce

polohování a pohyblivost čelisti dvířka do pece otevírání čelisti ryba – piraňa vysouvání dolní čelisti křeček předsazení horní čelisti velbloud kroužení dolní čelisti při zavřených ústech spouštíme dolní čelist

polohování a pohyblivost měkkého patra kloktání pití brčkem foukání pískání bublifuk polykání sání pohyby celého těla směrem k tělu – patro klesá směrem od těla – patro se zvedá