Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU Libor Štěpánek
Osnova Společné charakteristiky Kurzy cjva1b/cjva1m Advanced Communication in English Videokonference Akademické psaní
Společné rysy kurzů 1)cíl: realistické situace 2)čas: jeden semestr (10-13 týdnů); 90 minut/týden 3)propojení jazykových, odborných i socio-kulturních dovednosti 4)kolaborativní studium (vytváření/sdílení projektů) 5)kombinace synchronní a asynchronní práce i komunikace studentů
Kurz „Anglický jazyk pro akademické a odborné účely 1“ Cíl: akademické prezentace Audiovizuální základ: –On-line video YouTube;YouTube filmy;filmy Holandsko;Holandsko BBC týdeníky;BBC týdeníky GLOBAL NOMADS;GLOBAL NOMADS TED – interaktivní prezentace studentů Podpůrná síť materiálů a aktivit: –on-line interaktivní materiályon-line interaktivní materiály –E-learningový kurz „Effective Public Speaking“ –E-learningový kurz „Oral Presentations“ –diskusní fórum –
Advanced Communication in English Cíl: multimediální komunikace pro potřeby akademických projektů Synchronní: –ICQ –On-line výzkumná práce –Videokonference Asynchronní: – –WEBWEB
Videokonference Cíle: multimediální komunikace pro potřeby akademických projektů INVITE INVITE Synchronní: –Videokonference Asynchronní: – –Diskusní fórum –Blogy diskuse písemný projev polyfunkční prostor –Web –Projektová činnost
Typologie kurzů “tradiční“ interaktivní přednášky/semináře experimentální hodiny transverzální projekty asymetrické kurzy
Kurz akademického psaní pro doktorandy Flexibilní u-learning –Diskusní fórum –Klasické kontaktní hodiny založené na diskusi Odkazy na stránky: –Slovní zásoba: slovníky; konkordance; slovní zásoba AEP1; slovní zásoba EAP2 ; široké prostředíslovníkykonkordanceslovní zásoba AEP1slovní zásoba EAP2široké prostředí –Gramatika: gramatikagramatika –Stylistika: stylistikastylistika Video zdroje: –Přednášky »profesor Antes;profesor Antes »TEDTED –ReklamaReklama – Obecné informaceObecné informace Videokonference –Skype (routledge) –Telepresence (MU-AU-Castellón) Komplexní dokumentace
shrnutí „běžný kurz“ –možnosti vs výběr –celý kurz vs jednotlivé lekce nadstandardní kurz –stírá se hranice mezi jazykem a multimediální komunikací Kurz komunikace –náročný na organizaci U-learningový/flexibilní kurz –ústřední téma
závěr multimediální svět ohromné množství materiálů na výběr umění si vybrat
Zdroje : 1) Basogain, X. (2006): EHU: Case Study of Videoaktiv Project, DIVERSE Conference, Glasgow, Velká Británie (VB) 2) Dale, E. (1969): Audio-visual methods in teaching. New York: Dryden, in Young, C. (2006): Top Ten Uses of Video Education, 3) Laurillard, D. (1993): Rethinking University Teaching: A Framework for the Effective Use of Educational Technology, Routledge, London. 4) Middleton, A. et Nunnington, N. (2006): Media Interventions: Designing Video and Audio to Stimulate Learning Activity, DIVERSE Conference, Glasgow, VB 5) Motteram, G., Armellini, A., McLachlan,A.(2006): Teaching and Learning with Desktop Video Conferencing Towards Effective Practice, DIVERSE Conference, Glasgow, VB 6) Ramírez-Martinell,A. (2007):Approaches to teaching with a video rich discussion enhancer: a comparison, DIVERSE Conference, Lillehammer, Norsko 7) Temple, B. (2006) Multi-cultural Teaching Using Video Conference and Shared Workspace, DIVERSE Conference, Glasgow, VB 8) Young, C. (2006): Top Ten uses of Video Education,