Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU Libor Štěpánek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ON-LINE TESTY PRO DOKTORANDY NA UK FF PRAHA
Advertisements

Realizace tvorby e-learningových kurzů odborné angličtiny
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
E-learningové kurzy BC Primary Essentials TKT Essentials Learning Technologies for the Classroom CLIL Essentials.
Komunikace v malé neziskové organizaci AIESEC ČZU Praha Ondřej Fišer, Markéta Klucová.
Informace pro studenty kombinovaneho studia - AJ
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Ústřední knihovna FSS MU ÚK FSS MU, místnost 1.30, Martin Krčál Sociální sítě sdílejte, komunikujte a spolupracujte online.
Technická 2896/ Brno tel.: fax: Ústav jazyků
ICT podpora komunikace nejen v distančním vzdělávání DisCo 2010, Plzeň, Jiří Jelínek Lukáš Novotný Fakulta managementu Jindřichův Hradec VŠE.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
Elektrotechnika v hodinách anglického jazyka
Studium firemní komunikace v Anglii Workshop Institutu Interní Komunikace 1.
Mít rád Fill in the blanks with the appropriate forms of mít rád in both the present and past. Vzor: Radek ____ hudbu. Radek má rád hudbu. Radek měl rád.
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
00172 Multimédia a internet Úvod Mgr. Bc. Michal Novotný Ústav bohemistiky a knihovnictví.
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
New Marketing Media Michal Pilík.
Ústav pedagogických věd
Distanční vzdělávání v ČR, současnost a budoucnost II. národní konference Jindřichův Hradec
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
Tomáš Sýkora GOPAS, a.s. Úskalí e-learningu Tomáš Sýkora GOPAS, a.s.
H. Hanžlová AKTION Česká republika – Rakousko spolupráce ve vědě a vzdělávání Katarína Rašovcová.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v Moravskoslezském kraji 29. – OSTRAVICE Komercializace výsledků výzkumu a vývoje (marketing.
Zkušenosti s e-learninem ve výuce cizích jazyků na SŠ Jaroslava Úlovcová, Gymnázium Cheb
Public relations Obsah a struktura inovovaného předmětu Projekt 1098/ inovace výuky studijního předmětu public relations financovaný z prostředků.
5. ročník Mg. studia do podání přihlášky ke SZZ do odevzdání diplomové práce v tištěné a elektronické formě.
Interactive Insights into Business English Mgr. Lucie Fialová CJV ESF MU 3 December 2008.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 04Číslo.
Výuka českého jazyka pro cizince na Vysoké škole hotelové v Praze 8
E-learning v ISu Kontakt na e-technika:
Informační vzdělávání Nové trendy, web 2.0. IG a web 2.0 Decentralizované služby, kooperace, agregace zdrojů, princip aktivní účast uživatelů Důsledky.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
When Virtual Becomes Real: The Use of Videoconferencing in Language Teaching Barbora Budíková, Alena Hradilová, Hana Katrňáková, Libor Štěpánek Masarykova.
Mezioborová síť spolupráce pro policy development v oblasti udržitelného rozvoje Přehled aktivit COŽP 26. září 2011, Jana Dlouhá.
V rámci HR Akademie Vás srdečně zveme na odbornou přednášku: Termín:úterý / 14,00 – 16,00 Místo:Vzdělávací centrum Na Karmeli Přednáškový sál.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_99_SCHOOLANDEDUCATION Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Subject and object pronouns Název sady: Project 2 Číslo.
Velká Británie – Londýn Irsko – Dublin Popis mobilit Mgr. Hana Menšíková (Ringlová) Celoživotním vzděláváním k zefektivnění výuky jazyků Seminář k předání.
Stáž na 8.6. – Jan Fric PřF KSGRR. Hlavní historické milníky SU 1878 – založení (Stockholms högskola) 1960 – transformace na VŠ univerzitního.
ICT ve výuce jazyků Petr Caloň Masarykovo gymnázium Příbor.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Výuka AJ na VŠE Halka Čapková 7. července Typy kurzů (moduly): o Dvousemestrální kurzy: Angličtina pro ekonomická studia Příprava na zkoušky Cambridge.
ORIENTAČNÍ TÝDEN PRO STUDENTY PRVNÍCH ROČNÍKŮ Možnosti studia v zahraničí Mgr. Tomáš Uher Univerzita Karlova Informační, poradenské a sociální centrum.
Středisko podpory poradenských služeb Národní vzdělávací fond, o.p.s. Opletalova Praha 1 Ing. Zuzana Freibergová
 Pedagogická činnost Bakalářský studijní program Zabezpečení výuky angličtiny na UTB  Tvůrčí činnost Vlastní výzkumná témata Spolupráce - jazykové poradenství.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
Didaktické pomůcky ve výuce Písemné a elektronické komunikace Mgr. Lucie Černohorská.
Integrační trendy při tvorbě multimediálních výukových portálů pro medicínu a zdravotnictví V. Mihál, J. Potomková Lékařská fakulta Univerzity Palackého.
BIBS - vysoká škola Název programu MBA Senior Executive Délka studia
Mezinárodní důkaz Vaší jazykové úrovně
Jiří Svoboda Gymnázium dr. A. Hrdličky v Humpolci
na Slovanském gymnáziu
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
Libor Štěpánek Flexibilní učení a u-learning: kombinace mnohotvaré a individualizované formy multimediální výuky jazyků Libor.
učitelská mobilita Univerzita v Groningenu, Nizozemí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
„K inovaci s inspirací“
Možnosti audio-vizuálních aplikací v IS MU Mgr. Jitka Daňková
Litva, Kaunas Erasmus+ (JS 2016)
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Obecné informace o kurzu
Týden CJV leden 2017 VOLITELNÉ KURZY NA FF (RJ gramatika, PS 2016) Monika Ševečková Masaryk University Language Centre, Faculty of Arts.
Týden CJV Štěpánka Bilová
Libor Štěpánek, Alena Hradilová, Hana Katrňáková, John Morgan,
Hierarchie a hodnocení zdrojů pro získání dat Hierarchy of Evidence
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Využití sociálních sítí v komunikaci organizace
Transkript prezentace:

Flexibilní jazyková výuka: případová studie využití multimédií na CJV MU Libor Štěpánek

Osnova Společné charakteristiky Kurzy cjva1b/cjva1m Advanced Communication in English Videokonference Akademické psaní

Společné rysy kurzů 1)cíl: realistické situace 2)čas: jeden semestr (10-13 týdnů); 90 minut/týden 3)propojení jazykových, odborných i socio-kulturních dovednosti 4)kolaborativní studium (vytváření/sdílení projektů) 5)kombinace synchronní a asynchronní práce i komunikace studentů

Kurz „Anglický jazyk pro akademické a odborné účely 1“ Cíl: akademické prezentace Audiovizuální základ: –On-line video YouTube;YouTube filmy;filmy Holandsko;Holandsko BBC týdeníky;BBC týdeníky GLOBAL NOMADS;GLOBAL NOMADS TED – interaktivní prezentace studentů Podpůrná síť materiálů a aktivit: –on-line interaktivní materiályon-line interaktivní materiály –E-learningový kurz „Effective Public Speaking“ –E-learningový kurz „Oral Presentations“ –diskusní fórum –

Advanced Communication in English Cíl: multimediální komunikace pro potřeby akademických projektů Synchronní: –ICQ –On-line výzkumná práce –Videokonference Asynchronní: – –WEBWEB

Videokonference Cíle: multimediální komunikace pro potřeby akademických projektů INVITE INVITE Synchronní: –Videokonference Asynchronní: – –Diskusní fórum –Blogy diskuse písemný projev polyfunkční prostor –Web –Projektová činnost

Typologie kurzů “tradiční“ interaktivní přednášky/semináře experimentální hodiny transverzální projekty asymetrické kurzy

Kurz akademického psaní pro doktorandy Flexibilní u-learning –Diskusní fórum –Klasické kontaktní hodiny založené na diskusi Odkazy na stránky: –Slovní zásoba: slovníky; konkordance; slovní zásoba AEP1; slovní zásoba EAP2 ; široké prostředíslovníkykonkordanceslovní zásoba AEP1slovní zásoba EAP2široké prostředí –Gramatika: gramatikagramatika –Stylistika: stylistikastylistika Video zdroje: –Přednášky »profesor Antes;profesor Antes »TEDTED –ReklamaReklama – Obecné informaceObecné informace Videokonference –Skype (routledge) –Telepresence (MU-AU-Castellón) Komplexní dokumentace

shrnutí „běžný kurz“ –možnosti vs výběr –celý kurz vs jednotlivé lekce nadstandardní kurz –stírá se hranice mezi jazykem a multimediální komunikací Kurz komunikace –náročný na organizaci U-learningový/flexibilní kurz –ústřední téma

závěr multimediální svět ohromné množství materiálů na výběr umění si vybrat

Zdroje : 1) Basogain, X. (2006): EHU: Case Study of Videoaktiv Project, DIVERSE Conference, Glasgow, Velká Británie (VB) 2) Dale, E. (1969): Audio-visual methods in teaching. New York: Dryden, in Young, C. (2006): Top Ten Uses of Video Education, 3) Laurillard, D. (1993): Rethinking University Teaching: A Framework for the Effective Use of Educational Technology, Routledge, London. 4) Middleton, A. et Nunnington, N. (2006): Media Interventions: Designing Video and Audio to Stimulate Learning Activity, DIVERSE Conference, Glasgow, VB 5) Motteram, G., Armellini, A., McLachlan,A.(2006): Teaching and Learning with Desktop Video Conferencing Towards Effective Practice, DIVERSE Conference, Glasgow, VB 6) Ramírez-Martinell,A. (2007):Approaches to teaching with a video rich discussion enhancer: a comparison, DIVERSE Conference, Lillehammer, Norsko 7) Temple, B. (2006) Multi-cultural Teaching Using Video Conference and Shared Workspace, DIVERSE Conference, Glasgow, VB 8) Young, C. (2006): Top Ten uses of Video Education,