Organolity.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KŘEMIČITANY A ORGANOLITY
Advertisements

Základní škola, Liberec, Křížanská 80, p. o. Vypracoval:. Mgr
Základní škola Rosice, okres Chrudim
MINERÁLY A HORNINY ÚVOD.
RISK Minerály.
Drahokamy Označení pro vzácně se vyskytující nerosty
Organolity.
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Fosilní paliva Pojem fosilní pochází z latiny a znamená předvěký, pocházející ze starých usazenin. Mezi fosilní paliva se řadí uhlí, ropa a zemní plyn.
CZ.1.07/1.1.10/
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_12
Minerály Prvky nekovové Uhlík C – dvě podoby.
Chemické vlastnosti nerostů
Sírany a fosforečnany.
Dělení hornin Podle vzniku.
Když se řekne minerál Minerály(nerosty)jsou prvky nebo chemické sloučeniny,většinou krystalické,které vznikly působením geologických procesů.Za minerály.
ORGANICKÉ USAZENÉ HORNINY
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Vlasta Havránková Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu: VY_32_INOVACE_439.
Nerosty Filip Bordovský.
Vypracovala: Mgr. Eva Ratiborská ZŠ Trávník, Přerov.
Tvary nerostů Krystaly (dostatek místa) Drůzy (málo místa)
Usazené horniny.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
nejdůležitější minerály
CHEMICKY USAZENÉ HORNINY
Vy_32_INOVACE_ZB04_0264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektuCZ.1.07/ / Číslo projektu:Rozvoj.
KŘEMIČITANY A ORGANOLITY
Směsi Opakovací otázky
Chemické vlastnosti nerostů závisí na chemickém složení a krystalové struktuře slouží k určování a technické praxi Odolnost vůči vodě ve vodě rozpustné.
GEOLOGICKÉ VĚDY PRÁCE GEOLOGA (1)
Organolity nerosty organického původu vznik z: organických kyselin
Mineralogický systém Uhličitany
Minerály organického původu
Soli Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Systematická mineralogie Oxidy - hydratované
Fyzikální a chemické vlastnosti nerostů
Teorie Výskyt Využití Sádrovec Baryt Odkazy
Hustota Který nerost má větší hustotu? diamant, nebo tuha
Oxidy vodnaté Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , listopad.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Prvky vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová Mineralogie.
NEKOVY UHLÍK, SÍRA, FOSFOR chemie 8. ročník UHLÍK základní stavební kámen všech organických sloučenin (tzn. všech živých organismů) základem uhlí, zemního.
Zpracovala: Mgr. Jana Richterová Přírodopis 9. třída 1 ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Nerosty (obecný úvod) Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
Neživá příroda Nerosty a horniny.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_01_Ch9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Organická.
Název sady materiálů: Přírodopis 9
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková
Horniny versus nerosty
Co je minerál … Minerály neboli nerosty jsou anorganické stejnorodé přírodniny. Jejich složení je možno vyjádřit chemickou značkou nebo chemickým vzorcem.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VY_32_INOVACE_P9-008 MINERALOGIE 8 – TEKTITY A ORGANOLITY Název školy
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
AUTOR: Mgr.DANUŠE LEBDUŠKOVÁ
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
CYKLOALKANY.
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová
Názvosloví hydroxyderivátů a sulfanylderivátů
Název : VY_32_INOVACE_01_13B_04_Nerosty 2
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
Mineralogický systém Uhličitany
9) Křemičitany, 10) Organolity
MINERALOGIE.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
MINERÁLY ORG. PŮVODU.
Mineralogický systém Dusičnany
Transkript prezentace:

Organolity

Organolity -Nerosty organického původu -Dělí se podle látek z nichž vznikli, nebo jež obsahují na: Soli organických kyselin (abelsonit) Uhlovodíky(fichtelit) Pryskyřice (jantar) Mezi organolity nepatří například uhlí a ropa.

Soli organických kyselin -Vznikly krystalizací org. kyselin -Většinou shluky drobných krystalků(agregáty) Abelsonit t =3 C31H32N4Ni trojklonná 1,33 – 1,48g/cm3 Naleziště: Utah, Colorado

Uhlovodíky -Vznik v podobných podmínkách jako ropa, často se vyskytují na rašeliništích -Nemají jasnou definici, některé minerály sem byly přidruženy ,,uměle“ Fichtelit C18H32 jednoklonná t=1 1,01 g/cm3 -Bílý vryp, bezbarvý až nažloutlý, silně lesklý - typický na rašeliništích spolu se sádrovcem či limonitem

Pryskyřice -Amorfní -Neodpovídají přesně definici minerálu -Vznikly z pryskyřic třetihorních jehličnanů -Šperkařství -Východní pobřeží Baltského moře -Jantar, Antraxolit, Valchovit…

Něco na závěr… Organolity mají ještě podrobnější dělení, nicméně rozdíl mezi nimi a ostatními látkami, jako třeba ropou uhlím apod. jsou značně nejasné, stejně jako jejich další dělení. Hranice mezi organickými minerály a ostatními organickými látkami v přírodě je dnes v každém případě neostrá a značně subjektivní a lze očekávat, že pojem “organický minerál” časem dozná podstatných změn. ©JK 2006-2007