1 Základy marketingového výzkumu. 2 Petr Pakosta 2004 FSS Tambor (výzkum trhu) OgilvyOne (reklamní agentura) 2007> FSS (populační věda, sociologie rodiny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
Advertisements

Výzkum trhu (VT) Aneb úvod do problematiky. Úvod Začněme od konce aneb požadavky ke zkoušce Sylabus, literatura Výuka, počet kreditů
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Produkty finančního trhu
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Perspektivy rozvoje tematických kanálů Petr Majerik Atmedia 1.
Ing. Daniel Konczyna U MARKETING Ing. Daniel Konczyna U
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Marketingový mix 4 P.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_137.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Marketingový mix Petra Krajníková.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Marketingová komunikace
Marketing & IT Jakub Stránský 19. prosince Marketing? Uskutečnění směny na trhu „Marketing je společenský a řídící proces, ve kterém jednotlivci.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
úvod pojetí a obsah marketingu
Marketingový mix Produkt.
Konference „Inovace a technologie v rozvoji regionů“ Inovace a marketingový výzkum Duben 2004 / Příspěvek v diskusi / RNDr. Tomáš Raiter / obchodní ředitel,
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské koncepce
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Marketing finančních služeb 2.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Jakub Špork 20. prosince O co dnes půjde?  Zbytky včerejší večeře (4P)  Marketing.
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vítejte na MARKETINGU.
Vítejte na MARKETINGU. Údaje Vyučující: Klára Doležalová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
8. Marketing.
Základy marketingu. Údaje Vyučující: Klára Kašparová Katedra podnikového hospodářství Č. dveří 634 Tel.:
Marketing v EU Ing. Alena Klapalová č.d.634.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY Ekonomika, ekonomie, ekonomické systémy.
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Název školy: SŠEP Studénka. o. p. s. Autor: Ing. Libor Jedlička Název: VY_32_INOVACE_01_1.1_1.1.1 Téma: Podstata marketingu a internetu Datum ověření:
Rodina a zaměstnání Henry Schein Česká republika
Základy marketingového výzkumu
Tvorba marketingového mixu
MARKETING 2.
Marketingová komunikace
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Vítejte na MARKETINGU.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Historie marketingu
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketing farmářských produktů
Jakub Stránský Marketing.
Transkript prezentace:

1 Základy marketingového výzkumu

2 Petr Pakosta 2004 FSS Tambor (výzkum trhu) OgilvyOne (reklamní agentura) 2007> FSS (populační věda, sociologie rodiny, atd.) Kontakt: dv.

3 Základy marketingového výzkumu Osnova Formální požadavky Uvedení do problematiky Základní pojmy Cíle a prostředky výzkumu trhu Historie trhu Situace výzkumu trhu v ČR Teorie x Jogurty

4 Základy marketingového výzkumu Formální požadavky Literatura Zkouška – 6 kreditů Úkoly: 1)Vypracovat „desktop research“ prezentaci založenou na veřejně dostupných datech (internet, noviny, atd.) a představit tak jeden z FMCG trhů (Fast Moving Consumer Goods) 2)Do konce semestru najít v médiích 5 příkladů scestné interpretace výzkumu, nepochopení fungování statistiky, chyb při prezentování dat

5 Základy marketingového výzkumu Úkol 1 trh přístrojů MT trh spotřební elektroniky a) audio b ) video pevné linky banky a) vklady, b) úvěry leasingové společnosti / splátkové společnosti pojištění životní pojištění neživotní penzijní připojištění stavební spoření trh bílé techniky trh zahradní techniky

6 Základy marketingového výzkumu Úkol 1 trh výpočetní techniky, trh fototechniky automobily osobní - malá/střední/vyšší třída / užitkové trh jízdních kol trh outdoorového oblečení trh outdoorové obuvi farmaceutický trh - a) volně prodejné léky, b) léky na předpis mediální trh - a) TV, b) rozhlas, c) tisk-noviny, d) tisk- časopisy

7 Základy marketingového výzkumu Úkol 1 pivní trh trh lihovin cigaretový trh prací prášky dětské plenky jogurty a) bílé b) ovocné, c) tvarohy trh biopotravin jiný trh ČR SR dle vlastního výběru po předběžné konzultaci s vyučujícím

8 Základy marketingového výzkumu Úkol 1 Popis trhu, vlastnické struktury, vyčíslení trhu a rozdělení trhu, základní pojmy, produkty a služby, nové trendy Min. 10 min., max. 15 min.

9 Základy marketingového výzkumu Úkol 2 (příklady) …Socialisti si také mírně pohoršili - před prázdninami by je volilo 33,7 procent voličů, na začátku školního roku jim připadl výsledek 32,6… (idnes.cz, ) Nehody cyklistů - dětí do patnácti let na Liberecku prudce rostou… za rok za rok (Mf Dnes, )

10 Základy marketingového výzkumu K čemu výzkum trhu?

11 Základy marketingového výzkumu Trendy Diferenciace (touha odlišit se) Homogenizace (masovost nabídky i poptávky) Převis nabídky nad poptávkou => Nutnost výrobců vycházet vstříc potřebám zákazníků Ad Simmel (O módě)

12 Základy marketingového výzkumu „Červená královna“ aneb „Je to honička být jednička“ Jednička na trhu: „ No v našem kraji“, řekla Alenka, dosud ještě trochu zadýchaná, „se obyčejně dostaneme někam jinam – když takhle rychle dlouho běžíte, jako jsme my běžely“. „Nějaký pomalý kraj!“ řekla Královna. „Nu, zde, jak vidíte, potřebujete běžet, kolik dovedete, abyste zůstala na místě. Chcete-li se dostat někam jinam, musíte utíkat aspoň dvakrát tak rychle! (Carrol, 1871). Matt Ridley: Červená královna – sexualita a vývoj lidské přirozenosti.

13 Základy marketingového výzkumu Marketingový mix 4P Price Placement Promotion Product People…. Souvislost marketingového mixu a výzkumu trhu 4, 5, 6 nebo 7P? Neplést si s „media mixem“:-)

14 Základy marketingového výzkumu Marketingový mix 4C Product = zákaznická hodnota (Customer Value) Price = zákazníkova vydání (Cost to the Customer), Placement = zákaznické pohodlí (Convenience), Promotion = komunikace se zákazníkem (Communication).

15 Základy marketingového výzkumu Základní úlohy výzkumu trhu 1) Zmapování trhu U&A (usage & attitude) Segmentace 2) Test výrobků, služeb Test konceptu Pre-test Post-test Cenový test

16 Základy marketingového výzkumu Základní úlohy výzkumu trhu 3) Komunikace a reklama Test konceptu Pre-test Post-test Sledování úspěšnosti reklamy (monitoring reklamy) Umístění značky na trhu

17 Základy marketingového výzkumu Základní úlohy výzkumu trhu 4) Spokojenostní studie Spokojenost zákazníků Spokojenost zaměstnanců Spokojenost distribučního řetězce 5) Výzkumy zaměřené na spotřební chování Spotřební deníky Peoplemetry media projekty

18 Základy marketingového výzkumu Přehled agentur v ČR Pražské: Factum Invenio GfK Median STEM/MARK IPSOS-TAMBOR TNS-AISA SC&C CVVM DIMAR Opinion Window AC Nielsen Milward Brown Brněnské: Focus Brand Brothers Augur AMAR

19 Základy marketingového výzkumu Historie výzkumu trhu Masová spotřeba a produkce De-lokalizace výroby Přesun produkce z domácností do továren Značky Převis nabídky nad poptávkou => rozvinutá tržní ekonomika Gallup

20 Základy marketingového výzkumu Přehled oborů vhodných k výzkumu Spíše negativně vymezit Zemědělství Těžký průmysl Veřejná sféra Farmacie a chemický průmysl vůbec

21 Základy marketingového výzkumu Co se zkoumá nejvíce? FMCG Finance Telekomunikace Automobilový průmysl Maloobchod Média