U MĚLÁ INTELIGENCE. Ještě v dalekém roce 1950 významný britský matematik, logik, kryptoanalytik, zakladatel moderní informatiky, který rozluštil Enigma.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kam se točí Tobě ?.
Advertisements

Informatika Základní terminologie
METODICKÝ LIST Tato prezentace je zaměřená na pravopis vlastních jmen.
VI. Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka
Buď ve víru dění Hurikánu.
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Umělá inteligence. Dva přístupy Technický – formální systémy, modely, konkrétní aplikace Filosofický – definice inteligence, vztah k mysli, vědomí a navíc.
Co je to logika ?. Logika Má více významů v češtině se běžně používá ve smyslu myšlenková cesta, která vedla k daným závěrům. Logika je také formální.
Proč?. pokud jsme schopni vytvořit stroj, který bude úlohu řešit problém je algoritmizovatelný příklad.
Úvod do umělé inteligence
I. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
X. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Umělá inteligence. Prvotní výzkum zpracovávání informace byl zaměřen na: a) počítačové simulace b) optimální metody řešení problémů.
1 Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastZáklady informatiky a hardware DUMVY_32_INOVACE_ODB_525.
ZÁKLADNÍ POJMY Informace Informatika Zpracování informací
V. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Hledá se Kamarádka knihovna (už podruhé). Kdo jde s námi Generální partner: firma 3M Česko O záštitu nad soutěží požádáno: Ministerstvo kultury ČR Odborný.
Systémy pro podporu managementu 2
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_146_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
U MĚLÁ INTELIGENCE Lucie Ježková O3.B. C O TO VLASTNĚ JE ? Obor informatiky, který se zabývá vytvářením strojů, které se dokážou „inteligentně chovat“
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Umělá inteligence Minského definice: UI je věda o vytváření strojů nebo systémů, které budou při řešení určitého úkolu užívat takového postupu, který –
II. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
Mlhavost Fuzzy logika, fuzzy množiny, fuzzy čísla
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 a 7 VY_42_INOVACE_36 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Algebra v informatice Antonín Jančařík.
VY_32_INOVACE_08/3/3 Náměty pro výuku výchovy k občanství v 6. – 9. ročníku Test z ekonomiky Mgr. Luboš Horký Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
ELIZA Josef Weizenbaum, 1966.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Algoritmicky nerozhodnutelný problém Věta: Problém přijetí prázdného slova Turingovým strojem je algoritmicky nerozhodnutelný. A TM ={  M,e  | M je TS.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Dialogové systémy Reflektují v maximální míře požadavek na snadné ovládání počítačových systémů Rozšiřují možnosti využívání počítačových systémů i pro.
Norbert Wiener Zakladatel kybernetiky
Umělá inteligence Robin Horniak. Definice Umělá inteligence (Artificial Intelligence), zkráceně UI (AI) věda, která se zabývá tím, jak přinutit stroje.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí. Písemné dělení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Počítačové zpracování češtiny v Ústavu formální a aplikované lingvistiky
INFORMATIKA Historie pc.
Informatika. Cíle výuky informatiky Studenti se mají seznámit se základními pojmy, problémy, postupy, výsledky a aplikacemi informatiky tak, aby je dokázali.
Informace jako paměť a vědomí II. Informace jako myšlení scénářů Piaget – teorie schémat proces akomodace a asimilace. Asimilace - proces interpretování.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
… jsou bohatší lidé šťastnější?
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Geologická olympiáda 2017 Mgr. Jitka Pešková.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Metody psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Vědní obory zabývající se informacemi
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Příklady výroková logika
Pokus. konec.
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí
Umělá inteligence a autorské právo z pohledu práva na svobodu projevu
Kam se točí Tobě ?.
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Kam se točí Tobě ?.
Kam se točí Tobě ?.
Transkript prezentace:

U MĚLÁ INTELIGENCE

Ještě v dalekém roce 1950 významný britský matematik, logik, kryptoanalytik, zakladatel moderní informatiky, který rozluštil Enigma kód, Alan Turing napsal článek s názvem „Může stroj myslet?“. V něm on prezentoval pokus, pomoci kterého je možné poznat, kdy stroje se intelektuálně srovnají s člověkem.

T URINGŮV TEST Turingův test probíhá tak, že do oddělených místností umístíme jednak testujícího, jednak předmět zkoumání (např. počítač s příslušným programem) a nějakého dalšího člověka. Testující poté klade otázky v přirozené řeči a předává je do druhé místnosti, kde je zodpoví buď počítač, nebo druhý člověk (což se rozhodne náhodně). Odpovědi jsou předávány zpět testujícímu. Pokud testující nedokáže rozpoznat, jestli komunikuje se strojem, nebo s člověkem, pak tato umělá inteligence splňuje Turingův test.

L OEBNEROVA CENA Loebnerova cena je každoroční soutěž programů umělé inteligence, které simulují lidskou konverzaci. Vítězem je nejúspěšnější ze soutěžících programů. Vítězem roku 2013 se již podruhé v řadě stal Steve Worswick s programem chatterbot.

Navzdory množství pokusu napodobit inteligenci pomoci programů, Loebnerova cena dolarů pro první počítač, jehož odpovědi budou od člověka zcela nerozlišitelné, dosud nebyla udělena.