Vítejte na hodině Marketingu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

Co s trhem SBS aneb trh SBS je trh jako každý jiný
ÚVOD DO MARKETINGU.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Výrobek a jeho životní cyklus
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Odborná skupina Řízení portfolia projektů Pavel Pivoňka
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Vybrané metody analýzy
MARKETINGOVÝ MIX.
© Moravskoslezský kraj DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Spolupráce veřejné správy s podniky.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
PŘÍPRAVA VÝROBY str. 95 Hospodářský proces (opakování): Výroba
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
 Naše poslání a hodnoty pomáhají lidem a firmám na celém světě, aby mohli plně rozvinout svůj potenciál. Považujeme jej za slib zákazníkům. Snažíme se.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Tržní cílení – hodnocení tržních segmentů
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Naše společenství vzniklo jako reakce na neuspokojivou situaci ve státě, jako je…… Nezaměstnanost Zdražování produktů, služeb a energií Konkurenční nevyváženost.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
8. Marketing.
T- 5 Marketingový mix v pojišťovnictví. Pojistný produkt.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Zájmové sdružení právnických osob OK4Inovace Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje
Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.
Značka výrobku Značka: je názvem, znakem, symbolem, termínem nebo kombinací těchto prvků, jejichž účel spočívá v identifikaci výrobku je názvem, znakem,
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Lidé, procesy, partnerství
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Výrobkové strategie dle investičních cílů
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Banka budoucnosti.
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingové strategie
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Ekonomika malých a středních podniků
V hotelnictví a cestovním ruchu
Marketing farmářských produktů
Podnikatelské koncepce
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Vítejte na hodině Marketingu

Značka a Branding

Značka a její role = soubor asociací či pocitů, které lidé přiřazují k určitému výrobku, službě či organizaci (Adamson, 2011, str. 5) Jakou roli hraje pro zákazníka/spotřebitele? Jakou roli hraje pro firmu, která ji vlastní?

Značka a její role Jakou roli hraje pro zákazníka/spotřebitele? = soubor asociací či pocitů, které lidé přiřazují k určitému výrobku, službě či organizaci (Adamson, 2011, str. 5) Jakou roli hraje pro zákazníka/spotřebitele? zrychlení a zjednodušení nákupního procesu garance „kvality“ (určitých vlastností) u některých také symbol statusu Jakou roli hraje pro firmu, která ji vlastní?

Značka a její role Jakou roli hraje pro firmu, která ji vlastní? = soubor asociací či pocitů, které lidé přiřazují k určitému výrobku, službě či organizaci (Adamson, 2011, str. 5) Jakou roli hraje pro zákazníka/spotřebitele? zrychlení a zjednodušení nákupního procesu garance „kvality“ (určitých vlastností) u některých také symbol statusu Jakou roli hraje pro firmu, která ji vlastní? prostředek identifikace ke zjednodušení obchodování či vyhledávání firmy, jejich výrobků a služeb prostředek pro odlišení se od konkurence prostředek legální ochrany jedinečných vlastností někdy také možnost menší zranitelnost, vyšší marže, vyšší efektivita kampaní, větší podpora maloobchodníků

Vision Statement Mission Statement Vize a mise Vize = obraz toho, jak bude firma (značka) vypadat od teď za 5-10 let. Mise (poslání) = způsob, jak dosáhnout vize. Identifikuje cílovou skupinu a hodnotu, kterou pro ni svou existencí vytváří. Vision Statement Mission Statement Do roku 2017 chceme být československou jedničkou v gastru a impulsu, udržet postavení v retailu a nabídneme naše nápoje ve zdravější podobě. Stejně jako dosud budeme naše produkty vyrábět s co největší péčí a láskou. My jsme Kofola. S nadšením usilujeme o to, co je v životě opravdu důležité: milovat, žít zdravě a stále hledat nové cesty. Pomáhat lidem šetřit peníze, aby mohli žít lépe - Walmart

Idea značky a branding Idea = jednoduchý, odlišitelný a relevantní význam značky. Vyjadřuje příslib značky cílové skupině. Branding = proces vytváření a řízení signálů Signál značky = cokoliv, co vytváří chtěné asociace se značkou

Příklady

Příklad: Dove Vize: Představte si svět, kde je krása zdrojem důvěry a ne úzkosti. Mise: Naším posláním je nejen přinášet kvalitní produkty pro dokonalou péči o tělo a vlasy, ale také pomoci všem ženám uvědomit si jejich potenciál krásy. Chceme, aby se každá žena cítila každý den krásnější. http://www.dove.cz/cs/Tipy-a-rady/Videa/default.aspx http://www.dove.cz/cs/Tipy-a-rady/Clanky-rady/real-beauty-sketches.aspx

Název značky 1. Strategická kritéria (Adamson, 2011, str. 151) : Zachycuje název ideu značky smysluplným způsobem? Apple Je vhodný a přitažlivý pro všechny cílové skupiny? Souvisí název s obchodní činností firmy? Je co možná nejstručnější? Dá se lehce zapamatovat? Může název v budoucnosti nějak omezovat? Bude moci růst se značkou i do jiných kategorií, oslovovat i další skupiny zákazníků?

Název značky 2. Jazyková kritéria (Adamson, 2011, str. 151-2): Nepodobá se již existující ochranné známce? Má vhodný význam ve všech hlavních jazycích? Je firma ochotna podstoupit riziko, že ho nebude moci používat globálně? Vyslovuje se lehko? Právní kritéria (Adamson, 2011, str. 152): Může firma název použít bez porušení vlastnických práv jiné ochranné známky? Může ho vlastnit a chránit jako ochrannou známku? Je dostupná doména s tímto názvem? Lze ji použít a chránit ve všech relevantních krajinách?

Z hlediska tvarové struktury – značka typografická Z hlediska tvarové struktury – značka obrazová Design manuál (manuál vizuálního stylu, Identity Guidelines) – viz např. http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCkQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.logoair.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2011%2F01%2Flogo_guidelines.pdf&ei=wdQqVLeoF8OHPKyGgPgN&usg=AFQjCNF4TE0lkJo_mjh-pVJPWGkW4FmDIw&bvm=bv.76477589,d.bGQ

Z hlediska tvarové struktury – značka kombinovaná http://www.famouslogos.net/citibank-logo http://breezycreativedesign.com/2010/05/04/citi-logo-by-paula-scher/

Extenze značky – problém s rozředěním Architektura značky modifikátor podznačky Extenze značky – problém s rozředěním Vizuální identita: monolitická unikátní sdílená deskriptor

Co-branding Spojení produktů Spolupráce při umístění na trhu Cenová podpora Společná propagace