Dítě se sluchovým postižením

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Komunikace s uživateli knihoven s mentálním postižením Eva Cerniňáková Městská knihovna v Praze.
Advertisements

Osoby s handicapem Mgr. Terezie Pemová.
Mutace genu pro Connexin 26 jako významná příčina nedoslýchavosti
POSTIŽENÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk.
Diagnostika SPU.
Systém péče o sluchově postižené, jejich výchova a vzdělávání
Technické pomůcky pro sluchově postižené
INKLUZE – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Audiologická vyšetření u poruchy vývoje řeči
Výchova mládeže s více vadami
Kochleární implantát.
Audiologická problematika senia
Sluchové vnímání a jeho fyziologie, patologie sluchového analyzátoru, klasifikace sluchových vad, vlastnosti zvuku.
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
Patologie mluvní komunikace v sociální interakci
Diagnostika sluchově postiženého dítěte
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Alternativní a augmentativní komunikace
Etiologie vad a poruch sluchu novorozenců a dětí
Specifické vývojové poruchy učení
Mgr. Vendula Baboučková
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
INVALIDITA JAKO SOCIÁLNÍ UDÁLOST
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Lidé n/Neslyšící a nevidomí, hluchoslepota
INTEGRACE DÍTĚTE SE ZRAKOVÝM POSTIŽENÍM
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
HANDICAPOVANÍ MEZI NÁMI Mgr. Michal Oblouk. ZDRAVÍ = stav úplné fyzické, duševní a sociální pohody a) fyzické – tělesný stav zdraví b) mentální – stupeň.
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Základy speciální pedagogiky
Postižení mezi námi Název projektu: OP VK
Příspěvek na péči MUDr. Jarmila Lamková MUDr. Jarmila Lamková Ministerstvo práce a sociálních věci, Ministerstvo práce a sociálních věci, odbor posudkové.
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt M. Lejska Hradec Králové
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Hodnocení kompenzovaného sluchu u nejmenších sluchove postižených detí Lejska, M., Havlík,R., Smisitelová,J, Jíra, T.
Surdopedie Speciální pedagogika osob s narušením sluchu.
Speciální pedagogika Doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Z DRAVOTNÍ POSTIŽENÍ ? Odchylka ve zdravotním stavu člověka, která ho omezuje. Zákon č.108/2006 Sb. O sociálních službách Zákon č. 435/2004 Sb. O zaměstnanosti.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada ředitelů škol a zařízení Libereckého kraje, 19.
Vítejte v našem Speciálně pedagogickém centru..
Smyslové ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_13_Smyslové ústrojí sluchu.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Screening sluchu u nejmenších dětí a jednostranný defekt
Korekce lehké vady sluchu
PORUCHY ŘEČI V DĚTSKÉM VĚKU
Starostlivosť pred pridelením slúchadiel – medicínska, cvičná
DMO dětská mozková obrna
Korekce lehké vady sluchu
Seminář ke speciální pedagogice 1
Speciální pedagogika (podzim 2016)
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Sluchový Analyzátor.
Pedie Co mají společné?.
Bártková,E., Lejska,M., Weberová,P., Havlík, R., AUDIO-Fon centr. Brno
DMO (dětská mozková obrna)
Základní pojmy speciální pedagogiky
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Pozvánka Brno, Filozofická fakulta, A. Nováka 1
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Dítě se sluchovým postižením

Sluchové postižení nejtěžší bariéra v komunikaci odráží se do celého vývoje osobnosti nejzávažnější – důsledky těžkých sluchových vad

Vada sluchu se odráží v oblasti: poznávací (pocity, zvuky, představy) vztahů k prostředí (zjm. sociálnímu) osobnosti (emotivní, volní sféra)

Důsledky sluchových vad: mluva – při nedostatečné (chybějící) sluchové kontrole je deformována myšlení – vzniká nezávisle na řeči (statické, nepohotové) orientace v prostoru – neschopnost lokalizovat předměty, špatná reakce na nenadálé změny

Klasifikace sluchových vad dle doby vzniku dle typu dle stupně

Klasifikace sluchových vad – doba vzniku: vrozené – geneticky podmíněné, kongenitálně získané (prenatální, perinatální zátěž) získané – před fixací řeči (prelingválně), po fixaci řeči (postlingválně)

Klasifikace sluchových vad – dle typu: periferní centrální – poškození centrálního nervového ústrojí sluchového analyzátoru

Klasifikace sluchových vad – stupeň postižení: nedoslýchavost (lehká, středně těžká, těžká) hluchota (úplná, praktická) ohluchlost – ztráta sluchu v průběhu života

Sluchová protetika – nedoslýchavost: sluchadla osobní zesilovače pomůcky pro zesílení televize, telefonu

Sluchová protetika – neslyšící: Kochleární implantát

Odezírání

Prstová abeceda

Znaková řeč

Výchova a vzdělávání sluchově postiženého dítěte Raná intervence – Střediska rané péče pro sluchově postižené (Tamtam Praha, Olomouc) SPC pro sluchově postižené MŠ pro sluchově postižené Integrace do běžné MŠ