Přehledová studie soustřeďuje původně rozptýlené informace do jednoho zdroje zhušťuje a sumarizuje existující informace interpretuje (vysvětluje) existující.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Redukce textů, obsahová analýza, anotace
Ústav pedagogických věd FF MU
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
PŘÍPRAVA GRANTOVÉHO PROJEKTU prof. RNDr. Jiří Patočka, DrSc.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Rešerše Mgr. Anna Vitásková.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Didaktické prostředky
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Zpracování ročníkových prací
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Management a rozvoj obcí
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Referát, abstrakt Mgr. Anna Vitásková.
Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. PhD.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
TECHNIKY SBĚRU DAT KVANTITATIVNÍ KVALITATIVNÍ VÝZKUM VÝZKUM
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Základy pedagogické metodologie
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Základy pedagogické metodologie
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Jak napsat zprávu z praxe
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Metodologie pedagogiky. Základy vědeckého výzkumu. Základy pedagogiky, KS – I. ročník.
VY_32_INOVACE_BATKOVA_CEJJLI. 03 VÝTAH (Teorie). VÝKLAD.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Didaktické prostředky
Vzor individuální prezentace
Úvod do kvalitativního výzkumu
KVALITATIVNÍ VÝZKUM - ÚVOD
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
Prezentace a obhajoba zadaného tématu
Osm dobrých rad, jak dělat doktorský výzkum
Metody a techniky výzkumu II.
Metody sociologického výzkumu kvantitativní. MSV-KVANT Výuka v LS 2018
MARKETING Přednáška P
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Přehledová studie soustřeďuje původně rozptýlené informace do jednoho zdroje zhušťuje a sumarizuje existující informace interpretuje (vysvětluje) existující informace NE: kopie textu původních dokumentů extrakt (výtah) z textu původních dokumentů, překlad z původního jazyka dokumentu do jazyka čtenáře. Její text musí tvořit vaše vlastní formulace (cizích myšlenek) - tzv. parafráze. Dále musí obsahovat myšlenky vlastní (rovina interpretace). Vždy nutno korektně citovat zdroje.

informace o metodice a časovém postupu zpracování studie vlastní text bibliografie anotace (abstract) krátké vyjádření obsahu dokumentu nebo jeho části bez výkladu nebo kritiky resumé (souhrn, summary) krátké shrnutí nejdůležitějších zjištění a závěrů dokumentu, které je určeno k doplnění orientace čtenáře, který prostudoval předchozí text

Případová studie (kazuistika) Obecná definice případové studie nám říká, že jde o intenzivní studium jednoho případu – tedy jedné situace, jednoho člověka, jednoho problému. Hojně se vyskytuje ve všech oblastech věd o člověku, zejména pak v oborech medicínských, ekonomických, manažerských, právních či humanitních. Případová studie je metoda ve skrze kvalitativní, neboť dokáže dokonale splnit základní cíle kvalitativního výzkumu – zkoumá současné fenomény do jejich hloubky v jejich skutečném kontextu. Buďto reprezentuje nejčastěji se vyskytující jev, nebo naopak jev zcela zvláštní, výrazně se odlišující od normálu

je třeba rozhodnout se o tom, co vše zahrnuje a co již nezahrnuje naše výzkumná jednotka – náš zkoumaný fenomén, který bychom rádi studovali. Zároveň se rozhodujeme o podobě vzorku a charakteru sbíraných dat. V případové studii se jedná vždy o záměrný výběr, jedině tak zajistíme, aby zkoumané fenomény měly přesně ty charakteristiky, které k našemu výzkumu potřebujeme. Velmi podstatné na tomto místě je důsledné studium relevantní literatury, která nám napomůže v orientaci v problematice. Kvalitní přehled literatury by měl obsahovat informace, které zahrnují to, co už víme o tématu a co o tom můžeme kriticky povědět, zda už takový výzkum nebo výzkum s tématem související existuje, jakým způsobem zapadá naše práce do kontextu současného vědění a nakonec proč je tento výzkum nutné dělat.

Přehled literatury nejenže orientuje čtenáře, ale badateli naznačuje celou další cestu. Z toho důvodu by měl obsahovat hodnocení stavu literatury, výzkumné směry, omezení poznatků a kritický pohled na dosud použité metody. Je doporučeno klást důraz také na adekvátní výběr literatury, obsahovou správnost citací (zejména správnost interpretace výsledků citovaných studií) a konečně na šíři a bohatost výběru, tedy počet citovaných prací, poměr domácích a zahraničních prací atd. Rozsah přehledu literatury závisí na definici problému a obeznámení autora s problémem. Podstatné je, aby si čtenář mohl ověřit, zda je daná studie konzistentní ve svých teoretických východiscích. Důraz na pečlivost a důslednost.

1. nashromáždí, přečte a použije pokud možno veškeré relevantní informace vztahující se k tématu, tzn. úvodní část práce bude věnována sumarizaci poznatků. Riziko: ztráta kontroly nad svou metodou jak z důvodu zahlcení, tak například proto, že předchozí výzkumy mohou být pro výzkumníka z různých důvodů zavádějící (např. nevědomě ovlivní proces kódování). 2. provede kritickou analýzu předchozích výzkumů a selektivní výběr pro vlastní práci. Jinými slovy provede extenzivní obsahovou analýzu a prozkoumá literaturu z hlediska možných zkreslení v měření a stanovování závěrů. To umožňuje plnou informovanost a při použití kritického čtení neztratí vlastní schopnost nezaujatě problematiku analyzovat

Důsledné studium literatury nám pomůže rozhodnout se o konkrétních technikách sběru dat, které ve své studii použijeme. relevantní prameny Důležité je sebrat taková data, která nám případ popíší v jeho celistvosti včetně všech kontextů. Případ můžeme interpretovat buď jako celek nebo se zaměřujeme na jeho jednotlivé části, a to z hlediska předem vybraného (teoretického) rámce, který aplikujeme na případ. Popis a interpretace studovaného fenoménu by měla být komplexní .