Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak na to, aniž bychom se zničili
Advertisements

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Zde jsou jedny z našich plesových, poněkud výraznějších šatů. Hodí se na plesy a jiné slavnostní události. Počítejte s tím,že budete hodně výrazná. Tyto.
BEZPODMÍNEČNÁ LÁSKA – lekce i příběh
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D3 – 20.
Soutěž v ZOO Autor: Vojta Rod. Pár slov na začátek… Jako už poněkolikáté já a parta dalších lidí z naší školy jsme jeli na soutěž do ZOO Ostrava. Po tom.
Jan Opatřil….
Nikdy nesuď nikoho, podle toho, jak vypadá
FRÁŇA ŠRÁMEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Zeleň „Den Země”. Na tomto obrázku je vidět udržovanost trávníků a okolních stromů.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_05.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se vrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů rodičům.
Botanická zahrada Dalovice Virtuální procházka reálným areálem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_305_ J. Foglar–Hoši od Bobří řeky AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK,
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
KC Bučovice, A Boží moc je provázela... KC Bučovice,
Spisovatelé dětské literatury
Jste profesionál? Tento kvíz zjišťuje, je-li možné Vás klasifikovat jako „profesionála“.
Zákon vzájemného působení dvou těles
1 Malý testík. Není to nic těžkého. Je to jen jednoduchá logika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lada Němcová.1 Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ;
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Pravopis přídavných jmen tvrdých
Spisovatelé dětské literatury
Jaroslav Foglar Hoši od Bobří řeky
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. a 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 1. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
JAROSLAV FOGLAR VY_32_INOVACE_XI-A-04. JAROSLAV FOGLAR Spisovatel knih pro děti skaut - „ Jestřáb“ 1907 – 1999 Psal do časopisů – Mladý hlasatel, Junák,
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy přívlastku Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Počítačové hry vs REALITA. První hra MinecraftRealita.
 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.  Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eliška Kopečná VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Český jazyk_31_Protiklady,
–  významný český spisovatel literatury pro mládež  redaktor několika dětských časopisů a zážitkový pedagog.
Název:VY_12_INOVACE_ČJ_21 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44 Autor: Mgr. Jolana Vaněčková Mgr. Jolana Vaněčková Ročník: 6. Tematický okruh, předmět:
HELENA ŠKOPKOVÁ, ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_207_JAROSLAV FOGLAR ŠABLONA III/2 JAROSLAV FOGLAR.
Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní.
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Jaroslav Foglar * Český spisovatel literatury pro mládež
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Spisovatelé dětské literatury
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
Autor: Mgr. Nováková Jana
Vypracovala: Mgr. Hana Krčová
Vznik samostatné ČSR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Spisovatelé dětské literatury
Tři muži na výletě došli k velmi prudce tekoucí řece,
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
JEDNOROŽEC Aneta Mešková.
NEPODMÍNĚNÁ LÁSKA Tento příběh je o vojákovi, který se navrací domů po válce ve Vietnamu. Volá ze San Francisca domů svým rodičům.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Ahoj. Jmenuji se Kroužek a musím se dostat do mého domečku
Transkript prezentace:

Spisovatelé dětské literatury Český jazyk a literatura 2. období Očekávaný výstup: žák se seznamuje s životem a dílem spisovatele, porovnává své dosavadní znalosti s novými poznatky Autor: Mgr. Michaela Suchardová

Jaroslav Foglar „ Přátelství - to nejcennější, co člověk může získat.“ [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW:

Hoši od Bobří řeky Na začátku knihy se Jirka a Vilík poperou s chlapci z Nové čtvrti, po rvačce je osloví muž hlavní postava vedoucí Rikitan, který dá oba chlapce dohromady s partou deseti dalších. Každý je jiný, ale všichni se vzájemně dobře doplňují. Rikitan pro ně vymyslí program, který je vede k fyzické i psychické zdatnosti. Zamilovávají si přírodu, podle zálesáka Roye loví bobříky a aniž si to uvědomují, stávají se čestnými hochy a skvělými kamarády. Ve své klubovně Bobří hrázi i v přírodě spolu prožívají nesčetná dobrodružství.

13 bobříků Jednou se Roy procházel srubem a spatřil 13 hřebíků. Umínil si, že na každý hřebík pověsí kůži z vlastnoručně uloveného bobra. Opravdu ulovil 13 bobrů a na tom staví 13 bobříků z knihy Hoši od Bobří řeky.  Jsou to zkoušky nejrůznějších vašich vlastností, schopností, znalostí i dovedností - a podle toho, jak se která zkouška komu z vás povede či nepovede, se pozná, jaký kdo je.  Lov se ti bude dařit lépe, vydáš­li se na něj s dobrým kamarádem, který má stejné záliby a touhy jako ty. 1. Bobřík mrštnosti (žlutý) 2. Bobřík míření(zelený) 3. Bobřík záchrany (černý) 4. Bobřík plavec (červený) 5. Bobřík dobrých činů 6. Bobřík odvahy 7. Bobřík květin 8. Bobřík velkého mlčení 9. Bobřík osamělosti 10. Bobřík zručnosti 11. Bobřík síly 12. Bobřík hladu 13. Bobřík ušlechtilosti

Ukázka z knihy ( tiché čtení) :  Jednou zrána, když se hoši koupali v řece, Rikitan pozoroval jejich lesknoucí se svaly a pravil: "Zdá se, že by se vaše těla skoro už mohla rovnat tělu Royovu. Roy byl krásně urostlý chlapec. I vy jste nyní takoví. Ale Roy měl také velkou sílu. Je čas přesvědčit se, zda i vy jste tak silní, jako byl on." "Z toho kouká jedenáctý bobřík," smál se Grizzly. "Ano," přisvědčil Rikitan. "Bude to jedenáctý, bledě modrý bobřík a musíte při něm prokázat sílu hodnou Roye, chcete-li jej ulovit." "Jak se ale o své síle přesvědčíme?" ptal se Větrník a svaly v jeho pažích jen hrály nedočkavostí. Rikitan zavedl hochy na pokraj lesa k silnému stromu, jehož jedna větev rostla téměř vodorovně. Nebyla zrovna příliš vysoko od země, ale kdyby se jí některý z hochů chtěl zachytit a pohoupat se na ní, musil by vyskočit. "Tady máte jedenáctého bobříka," smál se Rikitan. "Zachyťte se větve a vytáhněte se rukama tak vysoko, aby se vaše ruce, držící větev, dotkly vašich prsou. A tak se vytáhněte bez odpočinku a bez dopadu na zem pětkrát za sebou. Ale do žádané výše se nesmíte dostat nějakým výskokem nebo vymrštěním - volně a plynule se přitahujte k větvi jen svými pažemi." Hoši se ovšem hned dali do tohoto nového bobříka, tak jednoduchého, a přece tak těžkého. Mnohý z hochů se přitáhl k větvi do výše stěží jednou, a to ještě myslil, že mu při tom prasknou ruce. Kdejaký příhodně rostlý strom sloužil chlapcům k cvičení, a tak Rikitan musil brzy trénování poněkud omezit, aby hoši své síly příliš nepřepínali. Chlapci s malými úspěchy byli zklamáni, ale Rikitan je těšil: "Cvičte bobříka každý den jen asi dvakrát, abyste se příliš nenamohli. Ale řežte dříví, šplhejte na stromy, cvičte s větší rázností naše ranní cvičení a uvidíte, jak vaše ruce zakrátko zesílí." A měl docela pravdu. Zejména cvičení bobříka samotného hodně pomáhalo a bledě modrý bobřík brzo zdobil rukávy většiny Hochů od Bobří řeky.

Otázky k textu:  Co inspirovalo Rikitana k vyhlášení další zkošky?  Kolikátý to byl bobřík?  Co museli chlapci udělat pro splnění?  Na co musel dát Rikitan pozor při plnění bobříka?  Jakou barvu měl jedenáctý bobřík?  Zjisti barvy dalších bobříků.

Vyberte knihy, které napsala Jaroslava Foglara Bílý tesák Život v poklusu Bratři Lví srdce Rychlé Šípy Lassie se vrací Kronika hochů od Bobří řeky Volání divočiny Modrá rokle Eldest Přístav volá Poslední Mohykán Hoši od Bobří řeky Chata v Jezerní kotlině Robinson Crusoe

Použité zdroje:   FOGLAR,J. Hoši od Bobří řeky. 10. vyd. Praha: Blok, ISBN s.186