Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Advertisements

Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Příprava na hodinu dějepisu, organizace výuky dějepisu
Didaktika fyziky jako vědecká disciplína
Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání CZ.1.07/1.3.00/ Stěžejním motivem je představení netradičních a inovativních výukových.
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Učivo o živé přírodě v přírodopise
Didaktické zásady výuky přírodopisu
Organizační chování Harmonogram cvičeních Podmínky pro zápočet Informační zdroje.
Didaktika přírodopisu 2
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Didaktika přírodopisu 2 Konstrukce didaktického testu
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Didaktika učiva biologie člověka
Výuková praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
Západočeská univerzita v Plzni
Didaktika učiva biologie člověka
Seminář k učitelské praxi 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
Didaktika přírodopisu 2
Rámcový vzdělávací program (RVP)
Osnova kurzu Modul B6 – Informační podpora projektového řízení Ing. Martina Čaputová VŠB-TUO 1.Cíl kurzu Absolvováním kurzu získáte: a) znalost základních.
Didaktika přírodopisu 1 1. seminář
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Pedagogická praxe Informace k praxi Studijní plán pro LS 3 kredity, hodinová dotace : 42 hodin Povinné části: – hospitace (náslech) v TV celkem.
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Projekt „ Vzdělávání dotykem“ CZ.1.07/1.3.00/ DIDAKTIKA ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ S ICT Autor: Mgr. Vendulka Vorlová.
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.. Výběr tématu a podklady pro psaní ZP  Podklady pro psaní bakalářských prací na webu ( v rubrice studium.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Didaktika přírodopisu 2 7. seminář Konstrukce didaktického testu Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Didaktika přírodopisu 2 9. seminář Návrh aktivizující metody Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
MTT – úvodní cvičení. Předmět má dvě části Zvuková technika (první část semestru) Obrazová technika (druhá část semestru) učitelé (cvičení): Libor Husník,
Didaktika přírodopisu 1 Přednáška Úvodní informace, Didaktika přírodopisu jako věda a její historie Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Didaktika přírodopisu 1 5. seminář: Pojmová mapa
Seminář Bakalářská práce
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Didaktika přírodopisu 1 9. seminář: Mezipředmětové vztahy
Rekreologie 1 (sylabus)
Učivo o živé přírodě v přírodopise
Obecná didaktika ÚVOD.
Didaktika učiva biologie člověka
Didaktika přírodopisu 1 7. seminář: Formulace VVC
Didaktika přírodopisu 2 Pracovní list a jeho tvorba
EKOLOGICKÁ VÝCHOVA V PRAXI UČITELE
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Projekt byl řešen v rámci projektu FRVŠ 2839/2010 F1 d.
Seminář z Didaktiky přírodopisu 2 Hodnocení učebnice
Didaktika přírodopisu 2 4. seminář Učební úlohy
Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
Kurikulum: obsah školní edukace
Téma 8. ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Didaktika učiva biologie člověka
Seminář z Didaktiky přírodopisu 1 4. Seminář: pojmová mapa
Didaktika přírodopisu 2 1. seminář
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Učivo o živé přírodě v přírodopise
Transkript prezentace:

Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU

Náplň semináře Časová dotace: 1 h Ukončení: zápočet Absence: 1 tolerovaná Cíle: Student si v semináři prohloubí a v praxi vyzkouší teoretické znalosti z didaktiky přírodopisu. K zápočtu : odevzdat Receptář začínajícího učitele

Po absolvování semináře bude student schopen: 1. Shrnout nové poznatky a přínos vybrané knihy zabývající se didaktikou. 2. Rozvrhnout výuku přírodopisu v rámci školního roku a vytvořit roční tématický plán učiva. 3. Vypracovat přípravy na různé typy vyučovacích hodin (hodina základního typu, laboratorních cvičení, terénních cvičení, exkurzí) s využitím různých forem a metod výuky. 4. Formulovat výukové cíle hodiny. 5. Sestavit pojmovou mapu, baterii učebních úloh a didaktický test. 6. Začlenit do výuky přírodopisu aktivizační metody. 7. Vyzdvihnout ve své výuce provázanost učiva přírodopisu s ostatními předměty. 8. Zhodnotit učebnice přírodopisu.

Osnova semináře Vysvětlení úkolů pro zpracování „Receptáře začínajícího učitele“ + případné doplnění pojmů nezbytných pro jeho splnění Zpracovávání „Receptáře“ Konfrontace zkušeností z pedagogických praxí

Zápočet Výstupem semináře a podmínkou zápočtu je Receptář začínajícího učitele Tvoří jej samostatně vypracované úkoly: 1)Recenze knihy s pedagogickou tématikou – seznam doporučených titulů, lze i jiný (Portál, Grada, Comuter Press) 2)Zhodnocení přírodopisné učebnice 3)Roční časově tématický plán učiva Na zvolené téma vytvořit: 1)Pojmovou mapu 2)Baterii učebních úloh 3)Typologii učebních úloh s příklady 4)Test na zopakování tématu (s různými typy učebních úloh) 5)Aktivizační metodu 6)Přehled mezipředmětových vztahů s konkrétními příklady použitelnými ve výuce (zajímavosti na ozvláštnění hodiny) 7)Přípravy na hodinu: (a) hodina základního typu, b) hodina laboratorních cvičení c) hodina exkurzí