Úvod do biomedicínské informatiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vliv hluku na lidské zdraví
Advertisements

UCHO Marcela Hanáková.
Lidské ucho Alžběta Svobodová.
Smysly Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 8. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními pojmy a informacemi o stavbě a funkci smyslové soustavy.
Smyslová soustava člověka
SLUCH Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Poruchy sluchu praktický přístup
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Smyslová ústrojí Funkce:
BIOLOGIE ČLOVĚKA SMYSLOVÁ ÚSTROJÍ
Zdravotní účinky obtěžování hlukem v životním prostředí
Sluchové ústrojí, rovnovážné ústrojí
Audiologická problematika senia
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Smysly - sluch (c) Mgr. Martin Šmíd.
Moderní koncepce sluchadel
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Ústrojí sluchové a rovnovážné – organum vestibulocochlearis
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SMYSLOVÉ ORGÁNY 3. ročník
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
SMYSLOVÁ SOUSTAVA OPAKOVÁNÍ.
Kochleární implantáty
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Sluchové ústrojí - přijímá zvukové podněty, jeho součástí je i rovnovážný aparát - orgánem sluchu je ucho, dělí se na tři části: vnější, střední a vnitřní.
Vznik A složení LIDSKÉHO hlasu
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Sluch a rovnovážné ústrojí
Aktivita č. 4: Biologie pod mikroskopem
SOUSTAVA NERVOVÁ Dokonalý vývoj nervové soustavy umožnil savcům dosáhnout převahu nad ostatními obratlovci. Řídícím ústrojím těla savce je mozek Největší.
SMYSLY ČLOVĚKA.
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
Fyziologie smyslových orgánů
Smyslové orgány. Smyslová ústrojí (čidla) obsahují smyslové buňky (receptory) Receptory: - z vnějšího prostředí - z vnitřních orgánů - z pohybové soustavy.
SMYSLOVÁ SOUSTAVA Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Nervová soustava Všechny životní projevy řídí nervová soustava. Jejím základem je mozek uložený v lebce a mícha uložená v páteři. Z těchto řídících ústředí.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Smysly.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Hlasitost zvuku, hluk a ochrana před ním
Vytvořil:Marek Maxian Texty jsem čerpal z.wikipedie.
Smyslové vnímání Sluch
1.zevní ucho = AURIS EXTERNA (boltec,zvukovod,bubínek) 2.střední ucho = AURIS MEDIA (sluchové buňky, Eustachova trubice) 3.vnitřní ucho = AURIS INTERNA.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_30_01_sluch. POPIS č.4 - na tomto snímku jsou vypsány poznatky ke smyslovému ústrojí sluchu, ke sluchové rovnováze,
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka II. Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník.
Sluch.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
Smyslové ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_13_Smyslové ústrojí sluchu.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_31_Smysly.
Korekce lehké vady sluchu
Smyslová ústrojí Funkce:
Ústrojí sluchu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_16_PŘÍRODOPIS
Korekce sluchové vady u nejmenších dětí
Korekce lehké vady sluchu
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
NAŠE SMYSLY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zvukové jevy.
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Smysly Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_18_Zrak,sluch
Transkript prezentace:

Úvod do biomedicínské informatiky Audiometrie Jaroslav Pávek 30.11.2004

Anatomie sluchového ústrojí Tři základní části sluchového orgánu Zevní část - boltec, zvukovod Střední část - bubínek, sluchové kůstky Vnitřní část - hlemýžď, Cortiho orgán

Sluchový orgán

Dva základní způsoby vedení zvuku Vzdušné vedení zvuku Zvukovod, bubínek, sluchové kůstky, vnitřní ucho Kostní vedení Vibrace jsou vedeny lebeční kostí. Sluchový práh je u zdravého člověka asi o 40dB výše než práh u vzdušného vedení

Frekvenční závislost citlivosti lidského sluchového orgánu

Průměrné prahové křivky různých věkových skupin

Vlastní ochrana sluchového orgánu Soustava tří jemných kůstek kladívko kovadlinka třmínek funkce kůstek v tichém a hlučném prostředí V tichém prostředí kůstky dokonale přilehnou a tak přenáší maximum akustické energie Při příchodu silného zvuku se napětí kůstek uvolní. Tato ochrana pracuje správně pouze do 80dB.

Metody pro měření vlastností sluchového orgánu Audiometrie Weberova zkouška Rinneho zkouška

Audiometr AD 226

Individuální sluchadla Možnost velice nenápadného usazení v uchu. Individuální sluchadla využívají přirozeného zesílení zvuku ušním boltcem - možnost snížení výkonu. Individuální sluchadla umožňují hlubší směrové slyšení než sluchadla závěsná – mikrofon je umístěn v místě přirozeného poslechu. Individuální sluchadla lze velmi přizpůsobit uchu pacienta.

Porovnání jednotlivých sluchadel

Možnost komunikace a programovaní pomocí PC Rychlejší, pohodlnější a přesnější nastavování než s mechanickými nastavovacími prvky. Více možností nastavení poskytuje větší flexibilitu. Všechny změny v nastavení parametrů se zobrazují na obrazovce PC Nastavené parametry lze obnovit.

Používané konektory pro připojení k PC

Programové prostředí Connexx

Kochleární implantáty Přímá elektrická stimulace smyslového nervu uvnitř hlemýždě vnitřního ucha

Typy používaných kochleárních implantátů