Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04_01 Autor: Mgr. Ivana Matyášková
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
Počítačová grafika.
ZÁKLADY GRAFIKY Ing. Tomáš Kostka UNIV 2 – KRAJE; TWS_02.
Počítačová grafika.
Úvod do tématu.  Odvětví informatiky -> používáme PC k tvorbě uměleckých grafických materiálů  Vytváříme ji buď zcela digitálně, nebo s využitím nasnímaných.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA HELENA MYNAŘÍKOVÁ.
Vývoj počítačové grafiky
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
RASTROVÁ A VEKTOROVÁ GRAFIKA
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
18. Počítačová grafika, prezentace
Počítačová grafika.
Počítačová grafika, prezentace
Grafika a digitální fotografie
Rastrová grafika Mgr. Ludmila Faltýnková EU OPVK ICT2-4/Inf09 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
bitmapová (rastrová) grafika, vektorová grafika, výhody a nevýhody
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
SIPVZ – úvodní modul P Počítačová grafika a prezentace metodické poznámky (4 h)
Počítačová grafika.
Bitmapová a Vektorová grafika
Počítačová grafika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
POZNÁMKY PRO VÝUKU Předmět:GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE Téma:ÚVOD DO BITMAPOVÉ A VEKTOROVÉ GRAFIKY Školení v rámci SIPVZ:UČITELÉ Mezipředmětové vztahy:
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Počítačová grafika - teorie Autor:
Počítačová grafika.
GRAFIKA.
Základy počítačové grafiky
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Počítačová grafika a prezentace
Rastrová grafika Výpočetní technika.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
GRAFIKA úvod.
Počítačová grafika.
Barevná hloubka: Ukázky obrázků ještě jednou:
Základní pojmy Grafiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Počítačová grafika a CAD 1. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Počítačová grafika, prezentace
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Rastrová.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Počítačová grafika.
Jak na obrázky? Martin Žáček
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková. Barevná hloubka barevné odstíny jsou dány kombinací barev barevná hloubka = určuje kolik bitů je potřeba k popisu.
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Počítačová grafika. Rastrová grafika Fungování monitoru Jak může monitor zobrazit barvy tak věrně? Kolik barev vůbec dokáže zobrazit?
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA:III/2 TÉMATICKÁ OBLAST:Informační a komunikační technologie.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Grafické programy - opakování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Jak na obrázky? Martin Žáček
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Základní pojmy z počítačové grafiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
GRAFIKA.
Převod objektů mezi formáty
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Počítačová grafika Mgr. Petra Toboříková.
Transkript prezentace:

Rastrová grafika (bitmapová) Obrázek poskládaný z pixelů Televize, monitory, fotoaparáty Kvalitu ovlivňuje barevná hloubka a rozlišení Barevná hloubka - počet bitů použitých pro uložení barvy každého kanálu v barevném modelu Rozlišení – počet pixelů zobrazených na obrazovce (či jiném zařízení) Získává se ze skenováním, fotografováním nebo tvorbou v rastr. Editorech Výhody : jednoduché pořízení obrázků, jednotné formáty Nevýhody : ztráta kvality při kompresi obrázků, vysoká datová kapacita u obrázků s velkým rozlišením bez pomoci použití komprimovaných formátů

Vektorová grafika Skládá se z geometrických objektů, obrazců a matematických operací Vektorová se nazývá proto, že každý bod, křivka nebo plocha v objektu jsou vyjádřeny matematicky – počáteční vektor a koncový bod Složitější objety jsou tvořeny pomocí spojování, skládání či rozdělování jednoduchých objektů S vektory se dá pracovat stále dokola beze ztráty kvality Výhody : při kompresi nedochází ke ztrátě kvality, zabírá méně datové kapacity Nevýhody : neexistuje jednotný formát (při přenosech na jiné zařízení může dojít k problémům – někdy se musí převést do rastru), složitější pořízení než u rastrového obrázku

3D grafika Práce s trojrozměrnými objekty Převod ze 3D na 2D – rendering Nejčastěji využívané na vytváření animací, PC her, filmů, počítačové simulace Práce se souřadnicemi X,Y,Z

Barevné modely RGB míchání tří základních barev, R- red, G – green, B – blue široké spektrum barev (skoro 17 mil. Různých barev a odstínů) každé z barev přiřazená hodnota monitory, projektory, televize a další zařízení, které vyzařují barvy sčítací metoda

CMYK míchání sekundárních barev C – cyan (azurová), M – magenta (purpurová), Y – yellow (žlutá), K – blacK (černá) odečítací metoda hodnoty barvy se uvádějí v %

Grafické formáty BMP předchůdce všech ostatních vychází z vlastnosti systému DOS žádné složitější vlastnosti nebo úspora místa JPEG nejznámější a nejpoužívanější podporuje celou paletu barev a není datově náročný ztrátový – některé z informací v obrázku jsou odstraněny z důvodu úspory dat = komprese

GIF rozšířené na internetu podporuje pouze 256 barevných odstínů a pracuje s průhledností podporuje animace dochází ke kompresi dat – nejsou datově náročné PNG nejmladší z tzv. internetových formátů vznikl jako alternativa k JPEG a GIF podporuje celou paletu barev i průhlednost