MOCNINY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Advertisements

Pravidla pro počítání s mocninami
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Algebraické výrazy – početní operace
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Mocniny a Odmocniny.
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matice.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mocniny s přirozeným mocnitelem
Výrok „Dostali na to neomezený rozpočet, a podařilo se jim ho překročit …„ (Michael Armstrong, CEO, problém Y2K, )
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Sčítání a násobení výrazů
Pravidla pro počítání s mocninami.
16..
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Podíl (dělení) mnohočlenů
Rozklad mnohočlenů na součin
S celočíselným exponentam
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL Při odčítání desetinných čísel platí stejná pravidla jako při odčítání přirozených čísel, viz zápis 4.
AnotacePrezentace, která se zabývá sčítáním a odčítáním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sčítají a odčítají.
Operace s mocninami s celočíselným mocnitelem
Racionální čísla.
Rozklad mnohočlenů na součin
Číselné výrazy s proměnnou
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením dvou zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci dělí zlomky. Speciální vzdělávací potřebyNe.
ČÍSELNÉ OBORY, VÝRAZY - OPAKOVÁNÍ Cyrilometodějská církevní základní škola Lerchova 65, Brno Tento výukový materiál vznikl v rámci projektu EU–peníze do.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Mnohočleny Václav Dobiáš Jiří Komínek. Alois Bedřich 10 Alois Bedřich 10 Obvod = a nebo můžeme napsat Obvod = Alois = a Bedřich = b Alois + Bedřich +
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Druhá mocnina a odmocnina VY_32_INOVACE_077_Druhá mocnina a odmocnina.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL  Při písemném odčítání desetinných čísel musí být desetinné čárky pod sebou!  Musíme odčítat jen stejné řády, tj. desetiny.
Mocniny Druhá mocnina.
Věty o počítání s mocninami Věta o násobení mocnin
Mocniny Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Mocniny Druhá mocnina.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
ČÍSELNÉ OBORY 16 Mocniny I
Složitější složené zlomky
Sčítání a odčítání celých čísel
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
* Dělení zlomků Matematika – 7. ročník *
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
13x2y3 0,2r3s5 ab3 . a4b2 4p3 + 5p3 Početní výkony s mocninami
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Osoblaha
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Aritmetické operace s binárními čísly
MATEMATIKA Mocniny s přirozeným exponentem
Zlomky Dělení zlomků..
ČÍSELNÉ VÝRAZY = výrazy, v nichž se vyskytují pouze čísla a početní operace mezi nimi. Hodnotu číselného výrazu určíme, provedeme-li všechny početní.
Rozklad mnohočlenů na součin
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Mocniny záporných čísel (se záporným základem)
Transkript prezentace:

MOCNINY

Umocňování je matematická funkce, která vyjadřuje opakované násobení Umocňování je k násobení v podobném vztahu, v jakém je samo násobení ke sčítání Umocňování slouží ke zkrácení zápisu vynásobeného násobení

UMOCŇOVÁNÍ 62 EXPONENT ZÁKLAD MOCNINY Šestka je základ , dvojka je exponent. Exponent nám říká kolikrát za sebou máme vynásobit šestku, tak abychom získali výsledek VÝPOČET : 62 = 6 x 6 = 36

Základem může být číslo i písmeno PŘÍKLADY: 73 55 46 37 a3 = 343 3125 4096 2187 a

m2 + m2 = 2m2 SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ MOCNIN Pokud sčítáme mocniny, kde je základ písmeno (m2) musíme ji sečíst se stejným základem a exponentem NESČÍTÁME POUZE OPÍŠEME m2 + m2 = 2m2 Tady máme pomyslnou jedničku Tady máme také pomyslnou jedničku

Když sčítáme mocniny kde je základ číslo (33 + 22), nejdříve si musíme mocniny umocnit a poté sečíst 33 + 22 = 3 x 3 x 3 + 2 x 2 = 27 + 4 = 31

Při odčítání mocnin počítáme stejným způsobem jako při sčítání mocnin PŘÍKLADY: 73 + 54 35 – 42 63 + 82 15 – 92 24 + 53 = 968 227 280 80 141

NÁSOBENÍ MOCNIN Při násobení mocnin se stejným základem exponenty sčítáme (102 x 103 = 105), mocniny se stejným základem vynásobíme tak, že základ umocníme součtem exponentů 2 + 3 = 5 32 x 33 = 35

PŘÍKLADY: http://cs.wn.com/n%C3%A1soben%C3%AD_mocnin

http://cs.wn.com/n%C3%A1soben%C3%AD_mocnin

Při dělení mocnin exponenty odčítáme 34 : 32 = 32