Testování efektu přímé komunikace na vybrané skupiny zákazníků Dr. Max Březen 2015
Stručný popis kampaně Kampaň cílená na vybranou skupinu pacientů z Klientského programu Dr.Max Klienti byli osloveni poštovní zásilkou s nabídkou slevového voucheru na zvýhodněný nákup Voltaren Forte gelu Nabídku dostali klienti , slevový voucher byl platný do
Co jsme testovali? 1. Forma oslovení : „profesionální“ komunikace vs. „reklamní“ materiál 2. Výše slevy : 50,- Kč 75,- Kč a 100,- Kč 3. Různé cílové skupiny dle předchozí terapie (nákupní chování pacientů) 4.Kombinovaný efekt přímé komunikace, televizní kampaně a klasického letáku
1. FORMA OSLOVENÍ A: „profesionální“ komunikace -Jednoduchý dopis, pouze s logem -Profesionální argumenty -Zvlášť voucher se slevou
1. FORMA OSLOVENÍ B: „reklamní“ materiál -Forma selfmaileru -Individualizovaný příběh klienta -Voucher odtrhávací součástí materiálu
2. VÝŠE SLEVY 1.Sleva 100,- Kč 2.75,- Kč 3.50,- Kč
3. CÍLOVÉ SKUPINY DLE PŘEDCHOZÍ TERAPIE Pacienti byli rozděleni do 4 skupin dle předchozí terapie na bolest, kterou zakoupili v posledních 12 týdnech: –A: tradiční lokální přípravky proti bolesti – koňská mast, Francovka, apod. –B: Voltaren gel v ostatních formách – tj. ne FORTE varianta –C: přípravky pro systémovou terapii bolesti – ibuprofen, paracetamol, atd. –D: konkurenční topické přípravky proti bolesti – diclofenac gel, ibuprofen gel, atd.
3. CÍLOVÉ SKUPINY DLE PŘEDCHOZÍ TERAPIE
4. KOMBINOVANÝ EFEKT: přímé oslovení, leták a TV kampaň PŘÍMÁ KOMUNIKACE: –Platnost: – –Sleva z aktuální platné ceny LETÁK: –Platnost: 1. – –Akční cena 239 Kč TV KAMPAŇ: –4.3. – –Akční cena 239 Kč
Způsob testování Kombinací faktorů: 1.forma zásilky 2.Předchozí nákupní chování pacientů 3.Věk 4.Pohlaví 5.Výše slevy Vzniklo celkem 40 různých cílových segmentů, které byly osloveny. Efekt přímé kampaně byl měřen vůči kontrolním skupinám tvořeným neoslovenými klienty z jednotlivých cílových skupin se shodnými kritérii.
Běžné rozhovory jsou často pomíjivé, snadno se rozptýlí v šumu všedního dne. Existují však i takové, které jiskří novými nápady, nutí nás přemýšlet jiným způsobem a dokáží vytvářet nové vztahy. Právě takové dialogy určují pocity spotřebitelů a mění chování zákazníků. Na shledanou.