Značka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Evropská unie - fungování JVT  volný pohyb zboží  volný pohyb služeb  volný pohyb kapitálu  volný pohyb osob  +………politiky?  mobilita  ochrana duševního.
Profil HR poradce a školitele
SMĚRNICE K DM. ÚČEL - PŮSOBIT PROFESIONÁLNĚ A PŘÍJEMNĚ NA KLIENTA.
Facility management ČSN EN
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
BRAND MANAGEMENT Leoš Bárta
Výrobek a jeho životní cyklus
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_05.
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Public relations pro stavební a developerské projekty a společnosti Zdeňka Kuhnová, managing director, IMPACT PR & Consultancy.
Firemní kultura - změna motivační strategie
Testování obalu přednáška.
Cíle Metody a techniky Testování obalu. Cílem výzkumu obalu je zjistit: Aspekty užívání Vnímání obalu (identifika č ní síla) Nápadnost (rozlišovací síla)
Lidé ve službách.
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Propagace - Promotion -
MARKETINGOVÝ MIX.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Marketingová komunikace
Korporátní, produktové, prodejně-taktické, brandové zprávy... Kdy pro koho a jak? Message Mix.
Brand identity & positioning
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
úvod pojetí a obsah marketingu
Jak využít Office 365? Několik scénářů. | Copyright© 2010 Microsoft Corporation.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Nákupní chování spotřebitele
Marketingové prostředí obce
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
14. října 2008 PRODUKT jednotlivé úrovně produktu Mgr. Eliška Kubíčková.
Vítejte na Marketingu. Identita, image Identita = komplexní obraz firmy utvářený filozofií, historií, zásadami vedení, současností i budoucností Tvoří.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
8. Marketing.
doc.PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Vítejte na Marketingu.
Vítejte na hodině Marketingu
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
Kupní chování a EU.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovlivňující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady cena.
CENA A CENOVÁ POLITIKA V EU. cena a cenová politika - ovliv ň ující faktory interní faktory: podnikové cíle marketingové cíle marketingový mix náklady.
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Personální plán pro podnikatelský plán
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_01 Název materiáluReklama.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Tvorba značky. Značka Hodnota Investice Přínosy Systém hodnot.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
SELF-CONCEPT OF WOMEN Zuzana Brychtová. OSNOVA Self-concept a jeho užití Hledání obrazu ideální ženy Nalezení obrazu ideální ženy?? Shrnutí a rozdíly.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
Marketingové nástroje Ing. Radka Johnová, Ph.D.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Zavádění nových produktů na trh B2B
Firemní klima jako nástroj HR marketingu
Produktová strategie a proces inovace ve společnosti Mironet.cz a. s.
Značka.
Značka.
Dopady a efekty dobře zvládnutého brandu People Management Forum 2016
Vítejte na Marketingu.
Tvorba značky.
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Marketingová komunikace
Vítejte na MARKETINGU.
Historie marketingu
Marketing farmářských produktů
Transkript prezentace:

Značka

Značka = jméno, název, výtvarný projev n. jejich kombinace Brand management – Aaker – 10 bodů: - identita značky - nabídka hodnoty - pozice značky - provedení - konzistence v čase - systém značek - využití značky - monitorování hodnoty značky - odpovědnost za značku - investice do značky

Nejlepší globální značky - 2006

Nejlepší globální značky podle zemí

Identita podle Aakera: unikátní sada asociací, které reprezentují to, co značka představuje a naznačují určitý slib vůči zákazníkům Zdroj: BBDO Group

Obrázek vysílajícího informaci (tvůrce značky) Identita značky Obrázek vysílajícího informaci (tvůrce značky) Fyzické charakteristiky Osobnost značky Kulturní hodnoty Vztahy Externí pohled Interní pohled Odraz spotřebitele Vnímání sebe sama Obrázek příjemce informace

Vizuální identita identita monolitická identita sdílená http://www.vlasy.lybar.cz/vyrobky.htm identita sdílená identita unikátní

Značka – tvarová struktura značky obrazové značky typografické značky kombinované Manuál http://www.peckadesign.cz/download/manual/branko.pdf http://www.rjelinek.cz/download/design-manual.pdf

Identita a image Identita Vysílané signály Image Jiné zdroje Hluk - konkurence

Marketingová komunikace firmy/značky Stereotypy Osobnost Kultura Postoje Image Vzdělání Vrozené predispozice Vztah k médiím, důvěra v ně Vlastní zkušenosti s firmou, produktem, zaměstnanci Zprostředkované zkušenosti s firmou, produktem, zaměstnanci

Nabídka hodnoty = je v rámci značky prohlášení o: Funkčních požitcích založeny na vlastnostech výrobku, které může zákazník funkčně využít Emočních požitcích založeny na poskytnutí příjemného pocitu z nákupu n. užívání Požitku sebevyjádření založen na nabídce způsobu, jak vyjádřit svou představu o sobě samém

Pozice značky

Osobnost značky – J. Aaker Poctivost racionální spravedlivý užitečný optimistický Vzrušení odvážný temperamentní nápaditý Kvalifikovanost spolehlivý inteligentní úspěšný Sofistikovanost vyšší třída okouzlující Odolnost vytrvalý

Strategie řízení multiznaček single brand Ex: Tide, Cheer, Bold umbrella Ex: Sony multi-brand categories Ex: pro polévky Campbell´s, pro džusy V8 family of names Ex: Nescafé, Nesquik, Nestea

Pojmy master brand (MB) Ex: 3M ve značce 3M Accuribbon endorser brand Ex: General Mills podporuje Yoplait subbrand Ex: Škoda má podznačku Fabia descriptors product brand Ex: MB + subbrand n. MB + descriptor

Co-branding = any pairing of 2 brands in a marketing context such as advertisements, product, product placement and distribution outlets = combination of 2 brands to create single, unique product Park et al. Godiva (fine chocolates) – Slim Fast (weight-loss product) OK Coca-Cola and Nutrasweet

Hodnota značky

Pravidla podle MaM p. barev p. bratrství p. firmy p. hranice p. jména p. kategorie p. kvality p. publicity p. reklamy p. slova p. soudržnosti p. sourozenectví p. specializace p. subbrandů p. benefitu p. expanze p. extenze p. tvaru p. všeobecného použití

10 ikon reklamy The Marlboro Man Ronald McDonald The Green Giant Betty Crocker The Energizer Bunny The Pillsbury Doughboy Aunt Jemima The Michelin Man Tony the Tiger Elsie

Kovboj Marlboro Produkt: cigarety Marlboro Rok zavedení: 1955 Tvůrce: Leo Burnett Co.

Ronald McDonald Produkt: restaurace McDonald's Rok zavedení: 1963 Tvůrce: Franšízant O. Goldstein a jeho místní reklamní agentura

Králíček Energizer Produkt: baterie Energizer Rok zavedení: 1989 Tvůrce: Chiat/Day

Panáček Michelin Produkt: pneumatiky Michelin Rok zavedení: 1898 Tvůrce: idea formulována E. Michelinem

Tygr Tony Produkt: Kellogg's Sugar Frosted Flakes (později Frosted Flakes) Rok zavedení: 1951 Tvůrce: Leo Burnett Co.