Způsoby řešení náročných životních situací

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Fakultní nemocnice u sv
Advertisements

VY_32_INOVACE_1B14 Anna Freudová (1895 – 1982). Anglická představitelka psychoanalýzy, rakouského původu Poslední ze šesti dětí Marty a Sigmunda Freuda.
VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zvládání zátěží v krizových situacích
Vypracovaly: Jana Rozsypálková Vendula Nesvadbová 4. A, 2006
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
o.s. Péče o duševní zdraví
Socializace Socializace = proces učení, zejména sociálního
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
Přijímací řízení…? „Víme, koho přijímáme?“ PaedDr. Ivona Futschiková.
Potřeby.
Diagnostika. Hodnotíme:  Závažnost, dlouhodobé přetrvávání  Poruchy chování ve vztahu k rodině  Poruchy chování vázané na činnost v partě  Poruchy.
Vymezení pojmů, definice
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Významní teoretici v historii psychologie
Sociální patologie SCPT SCPA
Sigmund Freud zkoumání kreativity z hlediska tvořivé osobnosti
Psychoanalýza Sigmund Freud ( ).
Psychoanalytické /Psychodynamické teorie
Náročné životní situace, konflikty
Náročné životní situace
Emoce ve sportu Agresivita
Stres Petr Machala. anglicky stress = napětí, namáhání, tlak jedinec je vystaven mimořádným podmínkám následné obranné reakce mají za cíl zachování vnitřní.
Psychologie nemocného a zdravotníka
Psychologie osobnosti a jejího vývoje
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Psychopatologie Mechanismus vývoje duševních poruch
Sociální patologie SCPT SCPA
duševní zdraví, hygiena,…
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Agrese a agresivita.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Anna Freudová.
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
Emocionalita a lidské zdraví
ANNA FREUDOVÁ Jakub Novák, C4A Jakub Novák C4A Dorothy a Anna.
Dlouhodobá nezaměstnanost, náklady nezaměstnanosti a možná řešení
Nevědomí Souhrn duševních procesů, které probíhají mimo duševní oblast a pozornost člověka. Zapomenuté a potlačené objekty a pudy. Neuvědomovaná oblast.
STRES Zátěžové situace STRES & Zátěžové situace. Zátěžové situace Obecně lze říci, že jde o takové situace, které vyžadují něco navíc, vyšší úsilí, které.
Mgr. Michal Oblouk. stav napětí, nespokojenosti, zklamání a bezmocnosti z neuspokojování svých potřeb pocit, když se něco důležitého nepovede a v nejbližší.
Náročné životní situace. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuZlepšení podmínek pro vzdělávání na MGO Název školyMatiční gymnázium Ostrava,Dr.
KOMUNIKACE a JEDNÁNÍ II. 1)Verbální a neverbální prostředky 2)„Obrana“ v jednání a komunikaci 3)Asertivita 4)Komunikace v podniku.
Přednáška Wundt W., Freud S., Freudová A. Wundt-vznik vědecké psychologie Freud-zakladatel psychoanalýzy a psychodynamicky orientované psychologie.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Náročné životní situace DUM_11. Název školy: Střední škola sociální PERSPEKTIVA a Vyšší odborná škola, s.r.o. Adresa:Mírová 218/6 Dubí III - Pozorka Název.
Náročné životní situace. Náročné životní situace (dále jen NŽS)  Jsou to takové podmínky v životě člověka, které na něj kladou zvýšené nároky jak po.
Evropská obchodní akademie, Děčín I, Komenského náměstí 2, příspěvková organizace IČ tel Reg.č. projektuCZ.1.07/1.5.00/
Frustrace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 1. října 2012.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 3. Náročné životní situace Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluTeorie.
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Frustrace, deprivace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu
O agresi Mgr. Denisa Denglerová
teorie oboru ošetřovatelství
Společenské aspekty bezpečnosti Téma 6
Neurotické poruchy, poruchy vyvolané stresem
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
Stres a jeho zvládání.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Psychodynamický přístup
Náročné životní situace
Náročné životní situace (Všeobecný adaptační syndrom) Psychologie 4. S
Nevědomí.
Školská sociální práce
Transkript prezentace:

Způsoby řešení náročných životních situací 3) Duševní vývoj osobnosti, poruchy osobnosti Jakub Kersch, 17.3.2015

Obranné mechanismy ega Náročné situace Zvládání stresu, frustrace, deprivace „sebeklam“ Anna Freudová

Obranné mechanismy ega 3)

Obranné mechanismy ega 4)

Základní techniky Agrese: Únik: Slovní, fyzická Poškození někoho/něčeho Únik: Fyzický – útěk u živočichů, záškoláctví, … Psychický – např. do snění 1 2

Obranné mechanismy ega Vytěsnění – z vědomí do nevědomí Racionalizace – zdůvodnění Přemístění – přesun na někoho jiného Regrese – „navrácení“ Sublimace – jiná činnost Intelektualizace – emoční odstup Konfluence – souhlas, přizpůsobení

Obranné mechanismy ega Fixace Reaktivní formace Kompenzace Somatizace Popření Izolace Superkonformita …

Náročné situace Obranné mechanismy = sebeklam Obranné mechanismy = nárazník (počáteční nápor, následné vyrovnání) Stabilní identita = méně mechanismů Nestabilní sebepojetí = hodně mechanismů

Zdroje PETERKOVÁ, Michaela. Ego-obranné mechanismy. 2015. Dostupné z: http://www.psyx.cz/ego-obranne-mechanismy/ Anna Freudová. 2015. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Anna_Freudov%C3%A1 Únik. 2002. Dostupné z: http://www.cojeco.cz/index.php?detail=1&id_desc=100946&title=%FAnik&s_lang=2 Zátěžové situace, agresivita a agrese. 2015. Dostupné z: http://www.studium-psychologie.cz/socialni-psychologie/4-zatezove-situace-agrese.html 1) http://www.tridavkrizi.cz/priciny-problemu 2) https://smiletha.wordpress.com/2012/10/19/run-away/ 3) http://www.bbc.com/news/health-23965388 4) http://imgarcade.com/1/devil-vs-angel-on-shoulder/