Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky 12.3.2005.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Genderový audit nástroj pro vyhodnocování prosazování genderové rovnosti na úrovni organizace orientován spíše na organizaci jako takovou než na dopady.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
ŠÍŘÍME PRINCIPY CSR A UDRŽITELNÉHO PODNIKÁNÍ.
Význam genderové optimalizace rozvoje lidských zdrojů Genderový audit v návaznosti na personální audit Reg.č.: CZ.1.04/3.4.04/
Zavedení konceptu společenské odpovědnosti do orgánů veřejné správy
... ve vztahu k životnímu prostředí. dobrovolné začleňování ekonomických, sociálních a environmentálních aspektů do činnosti člověka obec nebo město,
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Obnovená strategie EU pro sociální odpovědnost podniků na období Komentáře a otázky Ivo Jupa.
MVDr.Marta Mikulášková,CSc. Auditor a poradce pro systém
MSEK – sdružení právnických a fyzických osob, které podnikají převážně na území Moravskoslezského kraje v odvětvích energetického průmyslu. Klastr sdružuje.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Workshop ke konceptu společenské odpovědnosti firem - CSR - Klára Tichá partner rozvojového partnerství Equal Aspra, a.s. Moderní formy péče o zaměstnance.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Společenská odpovědnost firem jako součást firemní strategie
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
Rizikový kapitál jako zdroj financí Jindřich Šimeček Mezinárodní grantový projekt MŠMT (nositelem VŠMIE; zpracován ve spolupráci s Ruskou federací) „1P05ME816.
MARKETINGOVÝ MIX.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Společenská odpovědnost organizací
„Společenská zodpovědnost – nástroj ke zvýšení hodnoty firmy“
Business partnering a role (v) HR Iva Pechová Leden 2008.
Aleš Chudý IW BG Lead Microsoft Corporation. Lidé jsou klíčové aktivum firem Nové trendy práce Software jako platforma Strategická iniciativa (horizont.
2.Marketingové prostředí
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
1 PRŮZKUMY SPOKOJENOSTI ZAMĚSTNANCŮ Druhy průzkumů spokojenosti a jejich specifika.
MARKETING.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Komunitární program PROGRESS Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA Informace o ministerské konferenci „Sdílení nejlepších.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
Tržní prostředí.
EKOINKUBÁTOR PODNIKOVÁ EKONOMIKA ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT Ing. Eva Štěpánková ESF MU Katedra podnikového hospodářství
Podniková ekonomika Podnik a životní prostředí. Environmentální složka podnikového managementu, formy dobrovolné environmentální aktivity podniku, principy.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
1 Program EU pro zaměstnanost a sociální inovace (EaSI) – osa Mikrofinancování/sociální podnikání Jitka Zukalová, MPSV, oddělení Evropské unie.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Corporate Social Responsibility Kristýna Hercegová, ES IMS EM029 Evropská ekonomická integrace - podnikový pohled JUDr. Václav Šmejkal Ph.D.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
Předmět: STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Téma 10: Společenská odpovědnost organizace VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s. Fakulta ekonomických studií.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
ŘÍZENÍ OBCHODU Katedra managementu Ing. Patricia Jakešová
Corporate Social Responsibility
Společenská odpovědnost a školy
Společenská odpovědnost firem
UNIVEZITA SPOLUVYTVÁŘÍ SVOU ZEMI
Primární emise akcií (IPO) VOKT (P-10)
Společensky odpovědné podnikání
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
ENVIRONMENTÁLNÍ MANAGEMENT
Společenská odpovědnost v rámci Národní politiky kvality
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Ekonomika malých a středních podniků
Corporate Social Responsibility (CSR)
CSR – Společenská odpovědnost firem/ organizací
Společenská odpovědnost firem Corporate Social Responsibility CSR Ing. Zuzana Holáková Gymnázium, Stříbro, Soběslavova 1426.
Transkript prezentace:

Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky

Společenská odpovědnost firem je dobrovolné integrování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a interakcí s okolím. (Evropská unie, Zelená kniha 2001) Q * CSR je způsob podnikání, který odpovídá či jde nad rámec etických, zákonných, komerčních a společenských očekávání. (Nevládní organizace Business for Social Responsibility)

Společensky odpovědné firmy jsou charakteristické svou proaktivní, nikoliv pouze reaktivní politikou. Jejich vedení anticipuje a aktivně vytváří nové, pozitivní trendy.

V případě EU je společenská odpovědnost firem přímo navázána na závěry Lisabonského summitu z března 2000 Lisabonského summitu z března 2000, na němž vrcholní představitelé Evropské unie poprvé přímo apelovali na firemní smysl „apelovali na firemní smysl pro společenskou odpovědnost pro společenskou odpovědnost“ a shodli se na nutnosti strategické podpory rozvoje společenské odpovědnosti firem po celé Evropě

V roce 2000 zahájil generální tajemník OSN Kofi Annan globální iniciativu Global Compact, jenž navazuje na existující mezinárodní deklarace a má za cíl prosadit devět základních principů podnikání ve třech oblastech – lidská práva, pracovní standardy a životní prostředí.

Lidská práva Princip číslo 1 – Firmy by měly podporovat a respektovat ochranu základních lidských práv; Princip číslo 2 – zajistit, že se žádným způsobem nepodílí na jejich porušování..

Pracovní standardy Princip číslo 3 – Firmy by měly respektovat svobodu sdružování a uznat právo na kolektivní vyjednávání; Princip číslo 4 – eliminovat jakékoliv formy nucené práce; Princip číslo 5 – nedovolit dětskou práci; Princip číslo 6 – eliminovat diskriminaci v zaměstnání

Životní prostředí Princip číslo 7 – Firmy by měly podporovat ochranu životního prostředí; Princip číslo 8 – podněcovat iniciativy propagující odpovědný přístup k životnímu prostředí; Princip číslo 9 – podporovat vývoj a šíření technologií ohleduplných k životnímu prostředí. ekologická výroba, produkty a služby (standardy řady ISO a EMAS) ekologická firemní politika (recyklace, používání ekologických produktů ) zmenšování dopadů na životní prostředí ochrana přírodních zdrojů

Společenská odpovědnost firem..... PROČ?? Větší přitažlivost pro investory Větší průhlednost Posílená důvěryhodnost Dlouhodobá udržitelnost firmy Zvýšená loajalita a produktivita zaměstnanců Možnost přilákat a udržet si kvalitní zaměstnance Budování reputace a z ní vyplývající silné pozice na trhu Odlišení od konkurence Zmenšení nákladů na risk management Budování politického kapitálu Dialog a budování vztahů důvěry s okolím Snížené riziko bojkotů a stávek Přímé finanční úspory spojené s ekologickou praxí

SOCIALLY RESPONSIBLE INVESTMENT (SRI) – Společensky odpovědné investování Termín SRI je používán pro investiční rozhodování, které kombinuje faktory finanční s faktory sociálními, environmentálními a etickými.

Výsledky průzkumu firem v ČR

ZDROJ

Proč se věnujete CSR aktivitám? Jsou naší konkurenční výhodou Patří do naší PR / marketingové strategie Konkurence se jim věnuje - nechceme být pozadu Jsme k nim motivováni ze zahraničního ústředí (od zahraničního partnera) Vychází z našeho firemního přesvědčení Přiměl nás k nim tlak z vnějšku (např. veřejnosti, médií, státu, odborů) Jsou odpočitatelnou položkou z daní Vylepšují reputaci firmy Vedla nás k nim snaha přilákat a udržet si kvalitní zaměstnance

ZDROJ

Děkuji za pozornost!