Nekompromisní prodej Typologie osobností.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

DUVHOVNÍ PÉČE V NEMOCNICI
1 7. kap. Prevence a řešení konfliktů s klienty Obsah kapitoly: •A) Předcházení konfliktů s klienty •B) Jak řešit konflikty s klienty •C) Řešení stížností.
Náročné komunikační situace v práci s lidmi s duševním onemocněním
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Stimulace a motivace zaměstnanců
DATA MINING Irma Macháčová PROČ DATA MINING?
Asertivita.
PSYCHICKÉ STAVY.
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Vaši OZ… …prodávají často ve slevách a ustupují z původní cenové nabídky klientovi? …mají málo nových klientů a u stávajících stagnují prodejně? …neumí.
Konflikty a způsoby jejich řešení
Asertivita Je-li člověk nespokojen se svým stavem, může jej změnit dvěma způsoby: buď změní podmínky svého života, nebo změní svůj duševní postoj. První.
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Zásady pozorování a vyjednávání
Jak vést diskuzi Zásady – rady - nebezpečí Výhody diskuze Společné dopracování se výsledku Společné dopracování se výsledku Odstranění pochybností a.
Otevřená komunikace a konstruktivní kritika
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Principy, zásady a chyby
Název firmy/nápadu Jméno a příjmení všech spolumajitelů firmy/nápadu
KONFLIKT Božena Genrtová.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE _2211_VO8 KONFLIKT A STRES © Mgr. Jana Báčová, 2012Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec nad Nisou.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Prezentační dovednosti
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Bc. Jitka Hošková. pomáhá určit, který uchazeč bude pro firmu tím nejlepším zaměstnancem, a zároveň která firma bude tou nejlepší pro uchazeče. Nalézt.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vyjednávání I sebelepší mezilidské vztahy nebo manažerské techniky nás čas od času nedokážou ochránit před střetem různých názorů, myšlenek nebo přístupů.
Interviewing = Pohovor s klientem NKPD Lucia Madleňáková.
Co mám dělat pokud chci pracovat v nadnárodní IT firmě?
Asertivita.
Motivační dopis přikládá se k životopisu cílem je zaujmout budoucího
VY_32_INOVACE_PSYM25560ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ASERTIVITA.
Projekt: Vzdělávání pro ekonomický rozvoj v zemědělství – Ing. Petr Hladký Agro Brno - Tuřany, a.s. Téma: Obchodní dovednosti pro obchodníky.
Komunikace s rodiči.
Pár vtípků.
Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd.
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
Chyby při vnímání druhých lidí

ZÁKLADY ASERTIVITY.
AKVIZICE AKVIZICE. Co si odvezete Zaměříme se na překážky na cestě ke zvýšení obratu a rozšíření portfolia Budeme hledat cestu jak spolupracovat i s největšími.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
Komunikace a jednání mezi lidmi III. PROBLÉMOVÉ SITUACE A ASERTIVITA 1)Pasivita, agresivita, manipulace 2)Asertivita 3)Konflikt a jeho řešení 4)Chování.
Asertivita ve sportu doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
ZOBRAZIT TENTO SNÍMEK:
KONFLIKTY V MEZILIDSKÝCH VZTAZÍCH
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Fáze ÚOS Jitka Navrátilová.
MOTIVACE Zora Syslová.
VY_32_INOVACE_17_12_Asertivita
Komunikace Opakování (prezentace, asertivita, přesvědčování, manipulace, řeč těla, zpětná vazba, naslouchání, motivace)
Asertivita.
Jejich přijímání a vyjádření
Komunikace.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Konflikt Sociální psychologie.
Transkript prezentace:

Nekompromisní prodej Typologie osobností

OSOBNOSTNÍ TYPY PRAGMATIK EXTROVERT Jak na něj Ukažte mu jeho profit Zaměřený NA CÍL Jde rovnou k věci Může jít přes mrtvoly Jak na něj Ukažte mu jeho profit Prezentujte v bodech Buďte pevní a silní EXTROVERT Zaměřený NA PROŽITKY Pohodář, plný energie Žije aktuálním okamžikem Jak na něj Nabízejte zážitky, vzruch Vyprávějte příběhy Dohlížejte na něj

OSOBNOSTNÍ TYPY LIDUMIL ANALYTIK Jak na něj Pochvalte ho, upřímně Zaměřený NA VZTAHY Lidi ho mají rádi Nerad cokoli rozhoduje Jak na něj Pochvalte ho, upřímně Nenásilně, přátelsky Raďte se s ním ANALYTIK Zaměřený NA DETAILY Pedant, dodržuje pravidla Potřebuje čas Jak na něj Buďte trpěliví, netlačte Jasně definujte mantinely Korigujte jeho směr

ASERTIVITA Dovednost důsledně prosazovat vlastní názory, stanoviska nebo zájmy při zachování dobrých vztahů s ostatními. Ten, kdo komunikuje asertivně, prezentuje bez obav svoje myšlenky a přesvědčuje ostatní, současně respektuje ostatní a jejich stanoviska. Proti agresivním útokům se však brání. Cílem použití asertivních technik je mimo jiné rozpoznat a zastavit manipulativní chování.

Příprava na akvizici a rozšíření Nekompromisní prodej Příprava na akvizici a rozšíření

 > NOVÉ PŘÍLEŽITOSTI Připravte si ve skupinách téma Moje nejlepší dosavadní zkušenosti z mapování regionu shánění informací z regionu Odprezentuje ho. Příprava 15 minut, prezentace 5 minut.

Nekompromisní prodej Výběrová kritéria

VÝBĚROVÁ KRITÉRIA KONKURENCE čí je to provozovna / kdo tam má nejvíc místa, úroveň péče, hlavní konkurenti... PERSONÁL profesionalita, ochota ke spolupráci, vaše vztahy, muž / žena... PŘÍLEŽITOST např. výtoč / objemy podeje, akce, možnosti pro cross selling, ohrožení sezónností, struktura spotřebitelů... PROVOZOVNA např. umístění, stav, historie, zázemí, sortiment, POS, dopravní obslužnost...

VÝBĚROVÁ KRITÉRIA K čemu to slouží?

Asertivita při akvizici a rozšiřování Nekompromisní prodej Asertivita při akvizici a rozšiřování

POŠKRÁBANÁ GRAMODESKA K čemu se používá prezentování omezeného množství informací Doufám, že mě budete zavážet alespoň jednou týdně…! Naše dodací lhůta je dva týdny… …jak říkám, rozvážíme do 14 dnů… /…spolehněte se, do dvou týdnů je objednané zboží u vás…

Máte pravdu, na zdokonalení distribuce stále pracujeme! OTEVŘENÉ DVEŘE K čemu se používá obrana před agresivním útokem, přijetí kritiky Ty vaše rozvozy, to je katastrofa! Máte pravdu, na zdokonalení distribuce stále pracujeme!

Už jsem vám řekla, že ty vaše patoky tady prodávat nebudu! ČERNÉ BRÝLE K čemu se používá obrana před útokem a kritikou co nechci, to nevidím a neslyším a nereaguji na to Už jsem vám řekla, že ty vaše patoky tady prodávat nebudu! Paní Rozčílená, vidím, že dnes pro náš rozhovor není vhodná doba. Zastavím se tu za týden.

SEBEOTEVŘENÍ K čemu se používá otevření málo komunikativních partnerů budování přátelských osobních vztahů Hm….. Chápu vás, pane Uvážlivý. Cítím, že na vašem místě bych se také dlouho rozmýšlela. I já mám ráda pocit jistoty a věci pod kontrolou.

Deset je moc. Dám vám maximálně pět za kus! PŘIJATELNÝ KOMPROMIS K čemu se používá k uzavření dohody a udržení dobrých vztahů k vlastní spokojenosti, ne k prosazení svého Deset je moc. Dám vám maximálně pět za kus! Paní Vstřícná, jsme obchodníci a oba chceme přiměřeně vydělat. Pojďme si plácnout na 7,50.

Potřebuju mimořádný závoz. Lidi mě tu úplně vykoupili…! REAKCE ZPĚTNOU VAZBOU K čemu se používá vedení druhých k žádoucímu chování Potřebuju mimořádný závoz. Lidi mě tu úplně vykoupili…! Je nepříjemné, že vám došlo pivo, pane Opatrný. Věřím, že se příště budete držet mého doporučení a objednáte si vždy pro jistotu jeden sud / dvě tři basy navíc.

NEGATIVNÍ ASERTIVITA K čemu se používá klidné a věcné přijetí kritiky za vlastní chybu Říkala jsem vám, že potřebuju závoz už v pátek. Teď kvůli vám nemám co prodávat! Omlouvám se vám paní Naštvaná, opravdu jsem to špatně odhadl. Čím to podle vás můžu napravit?

PŘIJÍMAT A DÁVAT KOMPLIMENTY K čemu se používá příjemná forma zpětné vazby, motivuje pomáhá vést druhé k žádoucímu chování Ta akce 5+1 se vám fakt povedla. Máme vyšší tržbu! Děkuji za pochvalu, pane Uznalý! Bez vašeho odvážného rozhodnutí by to ale nešlo. Vidíte, vyplatilo se!

Ta akce 2+1 se vám teda nepovedla, to je průšvih! NEGATIVNÍ OTÁZKY K čemu se používá vstřícné a otevřené přijetí kritiky udržování dobrých vztahů Ta akce 2+1 se vám teda nepovedla, to je průšvih! Uznávám, špatně jsem odhadl zájem vašich zákazníků. Vadilo vám na té akci ještě něco?

Nekompromisní prodej Jednání se zákazníkem

ZÁKLADNÍ ZÁSADA VYJEDNÁVÁNÍ Vyjednávejte o motivacích, ne o postojích!

Techniky pohotové reakce Nekompromisní prodej Techniky pohotové reakce

UPŘESŇUJÍCÍ OTÁZKA přímo se zeptejte na konkrétní fráze požádejte o doplňující informace vyzvěte k objasnění neurčitých pojmů usměrňujte pozornost k věcnému obsahu

PŘEVEDENÍ HOVORU JINAM jednejte bez emocí a věcně buďte zdravě sebevědomí

PŘEDEFINOVÁNÍ ÚTOKU zaměřte se na jedno konkrétní slovo okolo něj postavte zcela novou myšlenkovou konstrukci, která vám vyhovuje potvrďte ji

PRÁVĚ PROTO, ŽE … věřte sami sobě vyhněte se zatlačení do kouta budujte si pověst pevného vyjednavače

Z NEGATIVA POZITIVUM braňte se proti šťouralům a hnidopichům položte jasnou otevřenou upřesňující otázku donuťte kritika najít přínosy vašeho návrhu sami ukažte na kladné stránky

ODVRÁCENÍ OBVINĚNÍ všímejte si věrohodnosti argumentů pozor na paušalizování, odvolávky na průzkumy a názor veřejnosti často jde o obranu před manipulací vyhněte se položené otázce a reagujte na obvinění

ODMÍTNUTÍ OTÁZKY stručně a slušně odmítněte zdůvodněte, proč odmítáte (opět stručně) vraťte se k původnímu tématu hovoru

ZAMĚŘENÍ NA NÁLADU PARTNERA je zbytečné stavět se jako zeď proti útoku nechte útočníka, ať se porazí sám na útok a napadení reagujte z odstupu nefér chování druhých připisujte výhradně jejich emocím

PROTIÚTOK používejte ho jen v krajním případě vždy hrozí ztráta vztahu, vyhrocení sporu případně inzultace jsou ale typy lidí, na které nic jiného neplatí

ZMATKY A NESMYSLY obdoba cimrmanovského šrapnelu smyslem je protivníka vykolejit, zbavit ho myšlenkové jistoty používejte přísloví odlišná témata pochvaly a komplimenty povzdechnutí přeslechnutí