Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Advertisements

Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Mezinárodní konference DOPRAVA BEZ BARIÉR
Příprava nové dopravní politiky ČR
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Projekty EOC v ČR v období
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
Dopravní politika ČR pro léta
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Silnice nebo železnice
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
REGIONÁLNÍ AKČNÍ PLÁN PRO ÚZEMÍ KRAJE VYSOČINA (RAP)
Eva Kubátová, Ministerstvo vnitra, koordinátorka projektu
Vládní výbor pro zdravotně postižené občany. JUDr. Pavel Ptáčník vedoucí Oddělení sekretariátu Vládního výboru pro zdravotně postižené občany.
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
PRAHA INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ KARLOVY VARY.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR RNDr. IVO RYŠLAVÝ STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2017
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Financování dopravní infrastruktury
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Hlavní manažér SP Kvalita I
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Transkript prezentace:

Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050) Ondřej Bílý Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI Žďár nad Sázavou, 11. května 2015 1

Proces přípravy Akčního plánu rozvoje ITS První fáze přípravy AP ITS - Koordinační rada ministra dopravy pro ITS vytvořila pracovní skupiny: Zajištění bezpečnosti a plynulosti dopravního provozu Řízení dopravního provozu a informovanost Analýza, stav a predikce dopravního provozu Služby Podpůrné telematické systémy jejichž úkolem bylo: popsat z hlediska jejich věcné působnosti současný stav využívání ITS v ČR a navrhnout vizi a priority příslušné oblasti v rámci rozvoje ITS. 2

Proces přípravy Akčního plánu rozvoje ITS Druhá fáze přípravy AP ITS - vytvoření vlastního dokumentu Při zpracování AP ITS byly vzaty v úvahu také názory výše uvedených pracovních skupin (převážně se soustředily na situaci v silniční dopravě) AP ITS pokrývá také železniční a veřejné osobní dopravě, logistice, městských systémech ITS, systémů GNSS a v oblasti prostorových dat 3

Strategické cíle AP ITS Efektivní, inteligentní a živá dopravní infrastruktura Zajištění plynulosti dopravního provozu a snížení celkových časových ztrát v dopravním provozu Zvýšení bezpečnosti dopravního provozu Snížení závažného porušování pravidel silničního provozu Rozvoj systémů ITS harmonizovaným způsobem Podpora rozvoje společensky žádoucích technologií a služeb 4

Oblasti řešené v rámci AP ITS 5

Úrovně rozvoje ITS III. úroveň Strategická AP rozvoje ITS   Provozní (s vazbou na funkčnost systémů a operativní provoz)  AP rozvoje ITS II. úroveň III. úroveň Strategická (s vazbou na EU) Implementační (s vazbou na projekty a investiční akce) Implementační plán ITS I. úroveň Operativa a řízení provozu 6

Struktura dokumentu AP ITS Stav rozvoje ITS v ČR Silniční doprava Veřejná osobní doprava Přístupnost služeb veřejné osobní dopravy pro osoby se specifickými potřebami Železniční doprava Logistika nákladní dopravy Vnitrozemská plavba Letecká doprava Prostorová data Budování systémů ITS kraji a statuárními městy Rozvoj prioritních akcí ITS, jejichž implementace je podporována EU Přetrvávající problémy při provozování ITS v ČR 7

Struktura dokumentu AP ITS SWOT Analýza Návaznost AP ITS na související právní a strategické dokumenty Principy, postupy a cíle směrnice EU o ITS implementované do zákona o pozemních komunikacích Související strategické dokumenty EU Související strategické národní dokumenty Globální cíl, strategické a specifické cíle AP ITS Vize ideálního výsledného stavu rozvoje ITS Globální cíl Strategické a specifické cíle 8

Struktura dokumentu AP ITS Rozvoj mezinárodní spolupráce v oblasti ITS Návazná opatření Opatření týkající se zdrojů dat a zajištění jejich přenosu a kvality Opatření týkající se dat, jejich ukládání, vyhodnocení a zpracování a následného poskytování informací Opatření týkající se řízení dopravy Opatření týkající se poskytování služeb Opatření týkající se dodržování pravidel silničního provozu Systémová a průřezová opatření Financování rozvoje ITS Finanční náročnost, zdůvodnění potřeby financování, snížení společenských a externích nákladů, využívání technických norem a standardů (při zadávání veřejných zakázek) 9

Finanční náročnost rozvoje ITS 2015 - 2020 10

Finanční náročnost rozvoje ITS 2015 - 2020 11

Struktura dokumentu AP ITS Okolnosti podstatně ovlivňující stanovení finanční náročnosti rozvoje ITS Veřejné prostředky pro financování implementačních projektů ITS Státní rozpočet – kapitola MD Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) Operační program Doprava 2014-2020 (OPD 2014+) Integrovaný regionální operační program (IROP) Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK) Nástroj pro propojení Evropy (CEF) Veřejné prostředky pro podporu výzkumu a vývoje v oblasti ITS Program BETA 12

Struktura dokumentu AP ITS Program GAMA Program DELTA Program EPSILON Program OMEGA Centra kompetence Horizont 2020 (H2020) SHIFT2RAIL (S2R) Závěr Příloha č. 1: Seznam indikátorů pro monitorování plnění AP ITS Příloha č. 2: Zkratky a slovník pojmů Obrazové a mapové přílohy 13

AP rozvoje ITS – schválená koncepce Dne 15. dubna 2015 byl Usnesením vlády ČR č. 268 schválen: „Akční plánu rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 s výhledem do roku 2050“ * Popisuje cíle a navrhuje opatření Do konce roku 2015 bude Vládě ČR předložen: „Implementační plán ITS“ * Identifikuje projektové záměry s přehledem investičních akcí 14

Potenciální rozvoj ITS ve vztahu k IDS Strategická úroveň – popis organizační stránky IDS popis koncepčního rozvoje IDS identifikace problémů definice cílů návrh opatření možnosti financování Implementační úroveň - potenciál až 500 mil. Kč z IROP zavádění a provoz komplexních řídících, informačních a platebních systémů instalace zařízení dopravní telematiky ve městech (naváděcí, informační a dispečerské systémy preferující veřejnou osobní dopravu v rámci IDS – integrovaných nebo podobných dopravních systémů) zvyšování bezpečnosti železniční dopravy (např. místa křížení železnice se silnicemi, střety s cyklodopravou, bezbariérový přístup, rozhraní pro informovanost osob se ztíženou schopností pohybu a orientace) Provozní úroveň Zajištění návaznosti spojů v přestupních uzlech Zajištění koordinace dopravců v mimořádném provozním režimu Zkrácení cestovní doby pro cestující Zajištění přístupnosti veřejné osobní dopravy pro všechny skupiny cestujících (OOSPO) Zajištění …… odbavení cestujících 15

Děkuji za pozornost http://www.czechspaceportal.cz 16