VY_32_INOVACE_ZCR_635 Ročník:4. Vzdělávací obor: 65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Čína Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno dne:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Advertisements

METODICKÝ LIST Tato prezentace navazuje na výuku vlastivědy, proto
Zájezd do Paříže.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Neboli: Čchang-čcheng(doslova „Dlouhá zeď“)
Starověká Čína.
Nových sedm divů světa.
VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ.
TERAKOTOVÁ ARMÁDA Jedná se o monumentální hrobku prvního velkého čínského císaře označovaného Čhin Ši Huang („První císař dynastie Čchin“, př.
ČÍNA - VELKÁ ČÍNSKÁ ZEĎ Autor: Mgr. Jarom í r Van ě k Geografie
VY_32_INOVACE_17 Asie - Čína - Velká čínská zeď
ČÍNA.
Nových 7 divů světa Velká čínská zeď  Měla bránit Čínu před nájezdy Hunů  Táhne se stovky kilometrů kolem čínských hranic  Byla vybudována.
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
Malé provinční městečko na jih po řece Li Jang-čou je velmi oblíbené mezi básníky a malíři.
Starověká Čína 6. ročník.
Říše středu Kultura starověké Číny
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Číslo: VY_32_INOVACE_26_19 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Terakotová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_ZCR_639 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Střediska cestovního ruchu Austrálie Jméno autora:Mgr.
Památky národního obrození
Vpád Mongolů do Evropy Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o vpádu Mongolských kočovníků.
65-42-M/01 Hotelnictví VY_32_INOVACE_ZCR_651 Ročník: 3.
Řecko - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_683 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Španělsko – pracovní list řešení Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_640 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Střediska cestovního ruchu Oceánie Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_685 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Jižní Itálie – pracovní list - řešení Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3.
65-42-M/01 Hotelnictví VY_32_INOVACE_ZCR_641 Ročník: 3.
VY_32_INOVACE_ZCR_697 Ročník: 4. Vzdělávací obor:
VY_32_INOVACE_ZCR_656 Ročník:3. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Atypické stavby Prahy Téma:Atypické stavby Prahy Jméno autora:Mgr.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_628 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Základní charakteristiky Afriky Jméno autora:Mgr. Lucie.
Sedm divů světa.
VY_32_INOVACE_ZCR_ M/01 Hotelnictví Ročník: 3. 4.
VY_32_INOVACE_ZCR_696 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Evropa Téma:Slovensko Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno.
VY_32_INOVACE_CER_12 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Zlatý věk lázeňství - řešení Jméno autora:Mgr.
Francie - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
VY_32_INOVACE_ZCR_629 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Afrika – pobřeží Středozemního moře Jméno autora:Mgr.
Švýcarsko - pracovní list - řešení Jméno autora: Mgr. Jan Vajner
Pyramidy.
VY_32_INOVACE_CER_13 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Lokalizace lázeňských středisek - řešení Jméno.
VY_32_INOVACE_ZCR_643 Ročník:3. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Praha Téma:Historický vývoj Prahy v letech Jméno autora:Mgr.
Východní Asie – Čína, Mongolsko a KLDR
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-06 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
VY __III/2__ INOVACE __237. Autor DUMAlena Kopřivová Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy6. ročník základní školy praktické ŠVP„Učíme.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-10 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
ZŠ Brno, Řehořova 3 Osobnosti českých a světových dějin 6.-9.
ČÍNA.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_Z7. 14 Autor: Mgr
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Mgr. Jindřiška Řehořková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výtvarné umění starověkého Egypta
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ZCR_635 Ročník:4. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Svět Téma:Čína Jméno autora:Mgr. Lucie Salačová Vytvořeno dne: Metodický popis, (anotace) Podpora hodiny – Asie Tento materiál slouží k seznámení žáků s učivem zaměřené na cestovní ruch Číny. Žáci si osvojují znalosti o kulturněhistorických zajímavostech Číny. Materiál je obohacen o obrázkovou dokumentaci pro zlepšení představy. Závěr prezentace je určen pro kontrolní otázky. Látka je určena na jednu vyučovací hodinu

Cestovní ruch Číny Nejdůležitější centrum CER je Peking, Tibet, Hong Kong Převládá organizovaný CER se státní kontrolou Relativní povolení výjezdů do zahraničí čínskou vládou

Velká čínská zeď

1987 UNESCO Konec 3.stol.p.n.l. Největší komplex, který kdy lidská civilizace vybudovala Stál tisíce lidských životů Vede přes hory – údolí – pouště – bažiny Stavěla se asi 10 let

císař Čchin Fce: obranná x Mongolům, silniční spojení

Císař jednotlivé úseky sjednotil pomocí armády Stavěna na kamenných základech ze země a z cihel

Ze strážných věží se šířily zprávy pomocí kouřových a ohňových signálů

Zeď stavělo lidí Podle legendy císaři předpověděl mág, že zeď bude možné dokončit tehdy až v ní bude pochován WAN nebo lidí Císař našel muže jménem WAN, dal ho usmrtit a pohřbít ve zdi Lidé, kteří zemřeli během prací jsou pohřbení ve zdi také

Zeď byla nazývána nejdelším hřbitovem světa, zeď slz zeď byla zanedbávána – rozpadla se 7.stol. dynastie Suej rekonstrukce

Dnešní podobu za vlády dynastie Ming ( ) Vzdušnou čarou: 2450 km Skutečnost se odhaduje km

Terakotova armáda

Terra = země, hlína UNESCO 210 pr.n.l let držela tichou stráž u hrobu jednoho z císařů Věrná napodobená armáda V životní velikosti 1974 odkryli sedláci při pokusu vykopat studnu figurky vojáků a koní v životní velikosti

Armáda pochována vedle hrobu císaře Čchin- Armáda měla za úkol vyhrát bitvy v říši mrtvých Dosud nalezeno 8000 figur Výška figur 1,6-1,7m Každá originál Těla jsou dutá, končetiny ne Zbraně jsou skutečné

Figury původně pomalovány zářivými barvami V první jámě nalezeno 6000 vojáků Třetí jáma – 68 figur velitelský štáb, sluhové Hrob císaře leží nedaleko, dosud nebyl odhalen

Zakázané město

V Pekingu 1421 Od města odříznuto příkopy a červenými zdmi Směl se zde zdržovat jen císař Obyčejným smrtelníkům vstup zakázán Čtvercový půdorys

Uvnitř symetricky uspořádané paláce, brány, vnitřní nádvoří, potoky a zahrady 9000 místností Přísná dvorní etika Císař odloučen od reality

1937 vypleněno Japonci 1949 odvoz lecčehos na Taiwan

Kontrolní otázky 1.Zhodnoť postavení Číny v CER. 2.Kdo nechal postavit Velkou čínskou zeď? 3.Jak zní legenda o Velké čínské zdi? 4.Jakou funkci plnila Velká čínská zeď? 5.Jak je dlouhá Velká čínská zeď? 6.Za jaké dynastie byla Velká čínská zeď přestavěna a za jaké má nynější vzhled? 7.Co je to terakota? 8.Jak byla nalezena Terakotova armáda? 9.Jak vypadají jednotliví vojáčci? 10.Charakterizuj památku Zakázané město

Seznam použitých zdrojů a literatury HRALA, Václav. Geografie cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1994, ISBN MAAS, Winfried. 100 nejkrásnějších měst světa. Dobřejovice: Rebo Productions CZ, 2004, ISBN MAAB, Winfried. 100 divů světa. Dobřejovice: Rebo Productions CZ, 2006, ISBN VESELÁ, Gabriela a kol. Divy světa. Praha: Knižní klub, 1993, ISBN NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: SA10.jpg?uselang=cs NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: SA3.jpg?uselang=cs NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. Google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: NEUVEDEN. google [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: