Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: počáteční a konečné písmeno,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: S, s, vyhledávání slov se „s“, cvičení paměti, odpovědi na otázky Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: Český jazyk Očekávaný.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: cvičení čtení ze známých písmen,
Anotace: číslovky, třídění číslovek upevnění učiva na cvičeních Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: jazyk a jazyková komunikace, český.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: přímá řeč – rozšiřující učivo, oslovení Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, první období Typická věková skupina: 6 až 7 let Metodické doporučení: některé snímky lze žákům vytisknout Ověřeno.
Anotace: Matematická hra o body, obor čísel 0-100, vyhledávání nesprávných výsledků, slovní úloha s dvěma výpočty, znázorňování na ose, porovnávání úseček,
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Sčítání a odčítání v oboru 0-20, logická úvaha, úsečka Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: matematika Očekávaný výstup: žák.
Anotace: Zelenina a houby na podzim, třídění přírodnin Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný výstup:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: složitější slovní úloha, oprava výsledků sčítání a odčítání – hledání chyby, rýsování úsečky Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace: Podzim – viditelné proměny, co dělá člověk na podzim Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo v digitálním archivu školy
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 VY_32_INOVACE_58 Anotace: Obor čísel 0-100, zaokrouhlování čísel na desítky, rýsování podle předlohy. Autor: Vanda Šimonová Jazyk: Český Vzdělávací oblast: Matematika Očekávaný výstup: Žák sčítá a odčítá čísla v oboru do 100, žák zaokrouhluje dané číslo na desítky, žák rýsuje úsečky. Klíčová slova: 0-100, zaokrouhlování na desítky, rýsování Druh učebního materiálu: prezentace s obrázky Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina: 7-8 let Metodické doporučení: snímky 7, 10 a 12 lze vytisknout Ověřeno v praxi dne: 16.1. 2015 Ve třídě: 2.

Matematika s příběhem 2. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné na www.zsamsslapy.wbs.cz

Jednou takhle ve středu odpoledne přišel na návštěvu za Šmudlíkem kocour Kryšpín. Trochu ho zábly tlapky, tak vyskočil na Šmudlíkovu boudu a přivřenýma očima sledoval ptáčky, kteří zobali semínka v krmítku na jabloni. Lída jim tam připravovala pohoštění, když teď mrzne a všude leží sníh. Slétala se tam rozmanitá společnost. Sýkorky modřinka i parukářka, uhelníček i koňadra spolu soupeřily, kdo sezobe víc. Ale stejně vždycky vyhrál tlustý kos, protože když přiletěl, tak všechny ptáčky z krmítka vytlačil. V přírodě vždycky vyhraje ten nejsilnější.

Zaokrouhlování na desítky: PAMATUJ SI: čísla 1,2,3,4 zaokrouhlujeme dolů čísla 5,6,7,8,9 zaokrouhlujeme nahoru

A proto také čísla od 11 do 19 zaokrouhlujeme následovně: 10 11,12,13,14 15,16,17,18,19 20

Kryšpín se ze všech sil snažil ptáčky počítat Kryšpín se ze všech sil snažil ptáčky počítat. Jedna, pět, tři, dvacet ….. Takhle kocouři asi počítají, protože nechodí do školy. Potom se přikolébal Šmudlík, který si byl uvnitř chalupy slupnout uvařené maso. Oba kamarádi se pozdravili. Haf a mňau. Šmudlík se uvelebil do boudy a začala konverzace. „Šmudlíku?“ „Chrrrr, pšššš.“ „Šmudlíku, ty spíš? Mňááááu!“ „Co chcešššš?“ „Šmudlíkuuuuu!“

Ten divný rozhovor netrval dlouho, protože Šmudlík se dost najedl a opravdu usnul. Kryšpín se nudil…. 20 + 20 + 20 + 20 = 40 - 30 + 50 - 10 = 90 + 10 - 50 + 30 = 40 + 30 + 10 - 70 = 60 - 50 + 30 + 60 = 100 - 80 + 20 - 40 = 17 - 8 + 4 - 5 = 11 + 1 + 8 - 6 = 0 + 14 - 9 + 3 = 15 - 10 + 7 - 1 = 20 - 6 - 10 - 2 = 11 - 1 + 10 - 9 =

Správné výsledky: 17 - 8 + 4 - 5 = 8 20 + 20 + 20 + 20 = 80 11 + 1 + 8 - 6 = 14 40 - 30 + 50 - 10 = 50 0 + 14 - 9 + 3 = 8 90 + 10 - 50 + 30 = 80 15 - 10 + 7 - 1 = 11 40 + 30 + 10 - 70 = 10 20 - 6 - 10 - 2 = 2 60 - 50 + 30 + 60 = 100 11 - 1 + 10 - 9 = 11 100 - 80 + 20 - 40 = 0

A tak Kryšpín zase sledoval ptáčky na krmítku A tak Kryšpín zase sledoval ptáčky na krmítku. Zrovna tam přiletěl rozčepýřený vrabčák. Najednou někde uvnitř Kryšpína začala vítězit šelma. Přikrčil se, vytáhl drápky, aby jeho odraz od střechy boudy byl co největší a chystal se k velkému skoku. Vrabčák zabraný do zobání máku přestal být ostražitý. Kryšpín se odrazil od boudy, vytasil zuby a drápky, které skoro až zajiskřily, jak byly ostré. Skočil. Byl to snad nejdelší skok v jeho životě….

Zaokrouhlete na desítky: (Doplň znak na zaokrouhlování tečkou.) 12 = 16 = 17 = 5 = 11 = 13 = 19 = 14 = 9 = 7 = 15 = 6 =

Výborně, tady máte správné výsledky Výborně, tady máte správné výsledky. Vystřídejte se u tabule a elektronickým perem doplňte znak pro zaokrouhlování. 12 10 16 20 17 20 5 10 11 10 13 10 19 20 14 10 9 10 7 10 15 20 6 10

Podle pravítka zkuste narýsovat podobné krmítko.

Ptáčkům v zimě můžete pomoci i vy.

A tak se tedy Kryšpín vší kocouří silou odrazil od boudy a asi chtěl ulovit toho neopatrného vrabčáka…. Naštěstí se v tu chvíli probudil Šmudlík, mohutně štěknul, vrabčák se lekl a uletěl, Kryšpín se také leknul a rozplácl se do sněhu pod strom. Naštěstí se mu nic nestalo. Sněhu bylo opravdu hodně a navíc, kočka i kocour totiž mají devět životů. „Promiň, kamaráde,“ povídá Šmudlík. „Haf.“ Ale Kryšpín se smál na celé kolo. „Mňááááu. To nic, Šmudlíku. Kdybych tomu vrabčákovi ublížil, asi bych toho litoval. Vlastně jsi mě zachránil. Jsi dobrý kamarád.“ A potom se oba radostně váleli ve sněhu a bylo jim….zvířátkově.

Citace Obrázky - klipart