Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Anotace: Sčítání a odčítání v oboru 0-20, logická úvaha, úsečka Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: matematika Očekávaný výstup: žák.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Anotace: Sčítání a odčítání v oboru 0-20, logická úvaha, úsečka Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: matematika Očekávaný výstup: žák."— Transkript prezentace:

1 Anotace: Sčítání a odčítání v oboru 0-20, logická úvaha, úsečka Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: matematika Očekávaný výstup: žák sčítá a odčítá v oboru do dvaceti s přechodem přes desítku, žák používá sčítání a odčítání při řešení praktických úloh, žák rýsuje úsečky žák označuje body. Klíčová slova: Sčítání a odčítání v oboru 0-20, logická úvaha, úsečka Druh učebního materiálu: Prezentace s obrázky Cílová skupina: Žák Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/21.3732 Stupeň a typ vzdělávání: 1. stupeň, 1. období Typická věková skupina: 7-8 let Metodické doporučení: snímky 4 a 10 lze vytisknout Ověřeno v praxi dne: 24.10.2014 Ve třídě: 2. VY_32_INOVACE_47

2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vanda Šimonová. Dostupné na www.zsamsslapy.wbs.czwww.zsamsslapy.wbs.cz MATEMATIKA PRO 2. ROČNÍK Matematika s příběhem

3 Byl listopad, dušičkové období. Venku foukal studený vítr, ale doma u kamen bylo útulno. Lídě se ven ani nechtělo. Chtěla si hrát s krabicovým domečkem pro panenky.

4 Než se o Lídě a jejím domečku dozvíte víc, trošku si procvičte sčítání a odčítání dávejte pozor, ať nespletete znaménka: 2+4-6+5+8= 10-9+1+11-3= 6+4+5-0-3= 20-2+1-9-9= 6+5+9-10+8= 12-4+2-6+3=

5 Tak co, nespletli jste se? 2+4-6+5+8=13 10-9+1+11-3=10 6+4+5-0-3=12 20-2+1-9-9=1 6+5+9-10+8=18 12-4+2-6+3=7

6 Hru s domečkem měla Lída nejraději, v kuchyni vedle stolu na staré dřevěné truhle měla svůj hrací koutek. Dnes si řekla, že ušije panenkám do postele nový polštářek. Potřebovala šikovný odstřižek látky. Dokážeš vymyslet a spočítat, jak velký ostřižek látky Lída bude potřebovat na ušití čtvercového polštářku o rozměru: 7cm cm je značení pro centimetr 7 cm

7 Lída má tři pruhy látky dlouhé a) 8 cm, b)11cm, c) 20 cm. Ze kterého pruhu látky může ušít čtvercový polštářek? Rozměr polštářku: 7 cm a) 8 cm b)11 cm c)20 cm

8 Řešení: Musíme počítat, že polštářek je potažen látkou vepředu i vzadu, takže použije pruh dlouhý 20 cm, což je řešení c) 7+7=14 cm Jinou možnost nemá, ostatní látky jsou krátké. (Pruh dlouhý 20 cm musí samozřejmě ještě trošku ustřihnout.)

9 Lída byla strašně ráda, že dostatečně velký pruh byl ten, který se jí také nejvíc líbil, ten s modrými kytičkami. Pomněnkový. Když měla polštářek ušitý, vycpala ho kouskem vaty a dala panenkám do postýlky. Hodil se tam výborně. Když si Lída ještě jednou polštářek prohlédla, napadlo ji, že jí připomíná jehelníček, který nedávno viděla u tety Anežky. Takový jehelníček bych mohla ušít také mamince, jako dárek k Vánocům! Napadlo Lídu. A také si pomyslela, že má dnes šťastný den. Šla jí tak práce od ruky, že si s chutí ještě zopakovala to, co brali včera ve škole.

10 Obtáhni pastelkami podle pravítka všechny úsečky a pojmenuj je. Názvy úseček vypiš pod obrázek: S

11

12 Citace Obrázky - klipart


Stáhnout ppt "Anotace: Sčítání a odčítání v oboru 0-20, logická úvaha, úsečka Autor: Vanda Šimonová Jazyk: český Vzdělávací oblast: matematika Očekávaný výstup: žák."

Podobné prezentace


Reklamy Google