ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 21. 9. 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Advertisements

Hodnocení e-learninkových opor Inovace kombinované formy studia bakalářského a magisterského studijního programu „Tělesná výchova a sport“ a jeho učitelských.
FUNDAMENTÁLNÍ TEOLOGIE
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.1.
Druhy výtvarného umění
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Baroko v Čechách Malířství 1. část
Pokyny pro vypracování maturitní práce
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Architektura tužkou a ve 3D
Design tužkou a ve 3D Design šperku Hana Děcká
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
Praha, 23. ledna  Zahájení (Štěpán Blahůšek)  Studijní opory a jejich závazná osnova (Vladimír Kaucký)  Přestávka  Editace interaktivní osnovy.
Koordinátoři ICT Organizační informace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A5 Nástroje informatiky pro získávání informací a jejich zpracování.
Informační výchova online Ústřední knihovna PřF MU
FUNKCIONALISMUS Jana Bobčíková.
Věcné zpracování trochu jinak Ze zkušenosti Centra informačních a knihovnických služeb (CIKS) VŠE v Praze.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Architektura tužkou a ve 3D
Vítáme Vás na Pedagogické fakultě
POSTMODERNISMUS Jiří Salajka.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
Design tužkou a ve 3D Design ve 20. století Hana Děcká
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
Z0076 Meteorologie a klimatologie
LANDART Jiří Salajka.
ČESKÁ ARCHITEKTURA 2. polovina 20. století
Přednášející: PhDr. Petra Kačírková, Ph.D.
SECESE.
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 5. a
ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno
Jak vyhledat kvalitní dokumenty a správně je citovat Bc. Radmila Kouřilová.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_20_DĚJINY KULTURY – Umění 20.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Pavel Gabrhel ak. soch. Název prezentace (DUMu): 9) Základy malby, techniky a postupy Název sady: Výtvarná příprava.
Výtvarné umění starověkého Říma Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_VYTVARNE_UMENI_STAROVEKEHO_RIMA_PR EZENTACE_18.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Koláž podle H. Bosche Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastESV - Komunikace vizuálního umění se znakovými systémy.
Secese – sochařství a užité umění Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_SOCHARSTVI_A_UZITE_UMENI_PREZE.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Antické Řecko – světská architektura
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
PRŮČELÍ ŘECKÉHO CHRÁMU
polykleitos SOCHAŘSké osobnosti KLASICKÉ OBDOBÍ
STAROVĚKÝ ŘÍM - SOCHAŘSTVÍ
Struktura a plán semestru
Test - umění pravěku Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SOCHAŘSTVÍ KLASICKÉ OBDOBÍ 5. st. př. n. l.
Realismus ve výtvarném umění
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SOCHAŘSTVÍ HÉLENISTICKÉ 3.–1. st. př. n. l.
Finanční správa zkouška
Sochařské osobnosti 1. klasické období
Pravidla citování v absolventské práci
Bakalářská práce / Diplomová práce
Výtvarné umění starověkého Egypta
Výtvarné umění starověkého Říma - test
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

ZS1BP_IVU1 Interpretace výtvarného umění 1 Mgr. Alice Stuchlíková katedra výtvarné výchovy, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, Brno

Literatura I. IS doporučuje: MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury: pro II. ročník SUPŠ, studijní obor užité umění. Praha: SPN, TROJAN, Raoul – MRÁZ, Bohumír. Malý slovník výtvarného umění. Praha: Fortuna, MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury. Praha: Idea Servis, 1998/2000. Vyučující doporučuje: DEBICKI, Jacek – FAVRE, Jean-François – GRÜNEWALD, Dietrich – PIMENTEL, Antonio Filipe. Dějiny umění: Malířství, sochařství, architektura. Praha: Argo, DICKINSOVÁ, Rosie – GRIFFITHOVÁ, Mari. Poznáváme umění. Bratislava: Perfekt, ČERNÁ, Marie. Dějiny výtvarného umění. Praha: Idea servis, 1996.

Literatura II. Vyučující doporučuje – pokračování: TRIADÓ, Juan-Ramón. Dějiny malířství v obrazech. Vrcholná díla všech epoch a stylů. Praha: Albatros, ČIHÁKOVÁ, Vlasta. Osobnosti českého malířství. Praha: Fragment, STADLER, Wolfgang. Dějiny sochařství. Praha: Rebo Productions, BLAŽÍČEK, Oldřich J. – KROPÁČEK, Jiří. Slovník pojmů z dějin umění. Názvosloví a tvarosloví architektury, sochařství, malby a užitého umění. Praha: Odeon, Publikace k projektu interpretace uměleckého díla: GYMPEL, Jan. Dějiny architektury od antiky po současnost. Praha: Nakladatelství Slovart, SEDLÁKOVÁ, Radomíra. Stavební slohy v Česku. Praha: Jan Vašut, Cokoli o architektovi Zdeňku Fránkovi (katalogy, novinové a časopisecké články, internet, např.

Zápočet Téma závěrečné práce: Tvorba architekta Zdeňka Fránka v zrcadle dějin umění (interpretace, hledání souvislostí, paralel, kontrastů…) Rozsah: 2 strany A4 neboli jeden oboustranný list A4 z tvrdého papíru, ne víc – ne míň Forma: ručně, ne na PC (kresba i text trvanlivým materiálem, který se nebude rozmazávat, případnou tužku nebo pastelky zafixovat fixativem nebo lakem na vlasy) Doporučený postup: 1.Seznámení s tvorbou Zdeňka Fránka (elektronické a tištěné materiály, stavby) 2.Návštěva přednášek, studium literatury o výtvarném umění od pravěku po 19. století (viz seznam) 3.Průběžné poznámky z přednášek, vlastní četby a návštěv míst s realizacemi 4.Tvorba konceptu nanečisto – formulace vlastního pedagogického (tzn. srozumitelného, poutavého, aktivizačního) textu a náčrty kreseb s popiskami, očekávatelná selekce z tvorby Zdeňka Fránka a selekce z probrané látky z dějin umění = forma selekce doloží erudici a invenci studenta, dbejte na soudržnost textu, kreseb a jasnou artikulaci souvislosti starého s novým 5. Bibliografické odkazy a citace dokumentů dle ČSN ISO 690 ( ) platné od 1. dubna 2011, viz a také viz Studijní materiály předmětu. 6. Tvorba finálního materiálu – každá práce bude na začátku obsahovat: Interpretace tvorby architekta Zdeňka Fránka a v závěru: © jméno příjmení studenta 2011 Úspěšné zakončení: odevzdání samostatně a dobře promyšlené a kvalitně provedené práce (14., max. 21. prosince) NEBO odevzdání průměrné práce a pak napsání testu z probraného učiva (nekvalitní práce nebudou přijaty)

Terminologie Interpretace = vysvětlení, výklad Výtvarné umění = architektura a urbanismus, sochařství, malířství, kresba a grafika, užité umění včetně průmyslového výtvarnictví (design), ornament, fotografie

Mgr. Alice Stuchlíková Masarykova univerzita Pedagogická fakulta katedra výtvarné výchovy Poříčí Brno E: