Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
PREZENTACE ZNAČEK KLASA A REGIONÁLNÍ POTRAVINA Seminář „Kvalitní a bezpečné potraviny“ , Země živitelka, České.
Aktivity Ústeckého kraje v rámci implementace RIS ÚK.
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
Konference Dobrovolnictví v obci – jak na to? Soběslav, října 2013 Akce je součástí projektu NSZM ČR „Dobrovolnictví a veřejná služba v obci -
Program INOVACE Projekty na ochranu práv průmyslového vlastnictví
Tématické stezky zaměřené na cestovní ruch Stezka řemesel v Livradois-Forez v oblasti Auvergne.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Co je třeba udělat pro vznik o.p.s. Hradecký venkov se sídlem v Nechanicích :
PRAVÉ VALAŠSKÉ Regionální ochranná známka Ing. Kateřina Sobotková MAS Rožnovsko
HANÁ Systém regionálního značení. Proč podporovat místní produkty? výrobky za to stojí výjimečnost díky vazbě na region (kultura, tradice, příroda) kvalita:
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště
Dobrá zna č ka pro místní výrobky. Historie  vznik Občanského sdružení Tradice Bílých Karpat  Mapování ovocných dřevin v Bílých Karpatech (navazuje.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Mgr. Jaroslav Melša, starosta JARMARKY REGIONÁLNÍCH PRODUKTŮ Zdravé město Dobříš.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb Odbor sociální péče a zdravotnictví MHMP.
ZNAČENÍ MÍSTNÍCH PRODUKTŮ ve venkovských regionech ČR Iva Dyková, Apus, ARZ Praha,
PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ
Partnerství u projektů financovaných z Globálních grantů Sociální inkluze v kontextu přípravy na nové programovací období – zkušenosti, problémy a překážky.
© M.C.TRITON, spol. s r.o. Propojení veřejného a soukromého sektoru Jan Šícha Prušánky - Nechory.
E-utility report 9. Národní konference kvality 20.února 2013.
DĚDICTVÍ NAŠICH PŘEDKŮ OBLASTI PODPORY: v. Udržení kulturního dědictví venkova realizací stálé výstavní expozice a muzea s nabídkou místních kulturních.
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
Ruce které umí. „BESKYDY originální produkt ® “ Značka je jednou ze tří nejstarších (2005) značek sdružených v Asociaci regionálních značek (sdružuje.
co je SOCIÁLNÍ PODNIKÁNÍ
Digitální strategie krajů Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica 1 Datum: Digitální strategie krajů Datum:
MARKETINGOVÝ MIX.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Praha 4. prosince 2008.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Praktické aspekty příprav českého předsednictví v Radě Evropské unie Eurocentrum Brno 25. listopadu 2008.
2. setkání pracovní skupiny projektu MOS obcí v územním obvodu ORP Chomutov Místo: Chomutov Dne: , 13:00 hod. C ESTOVNÍ RUCH – PROJEKT MOS.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Alkohol v ČR MUDr. Ferdinand Polák, Ph.D. náměstek ministra pro zdravotní péči Ministerstvo zdravotnictví.
- POLABÍ - ZNAČENÍ REGIONÁLNÍCH VÝROBKŮ Michaela Roškotová MAS Podlipansko, o.p.s.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Sdružení Český ráj Destinační management v TR Český ráj.
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Regionální potravina. Projekt Regionální potravina podpora malých a středních producentů potravin cílem je představit to nejlepší z potravinářské produkce.
Regionální značka Jako ochranná známka Mgr. Ladislav Drobníček.
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Kroměříž 13. –
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Celostátní síť pro venkov.  Zřizovatelem je Ministerstvo zemědělství r  Sdílení zkušeností a poznatků a jejich předávání směrem k aktérům venkovského.
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost Kateřina Čočková, regionální projektová manažerka.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Organizace soutěže „Regionální potravina“ Jana Brázdilová Seminář – Význam a propagace regionálních potravin 2010.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
19. kolo příjmu žádostí – PRV, OSA IV. Opatření IV.2.1. Realizace projektů spolupráce Záměr b) – Realizace projektů mezinárodní spolupráce.
Cena hejtmana Kraje Vysočina za společenskou odpovědnost.
Kateřina Čadilová konference Venkov 2016 Význam partnerství pro rozvoj lokální ekonomiky a služeb.
Možná podpora na získání ETV certifikátu z OP PIK Ing. Radek Navrátil, září 2016.
Centrum Veronica Hostětín Potravinová soběstačnost
Přehled preferenčních kritérií
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
turistická oblast v srdci Čech
Malá muzea a jejich význam pro region
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Značka „Českosaské Švýcarsko
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Transkript prezentace:

Tradiční výrobek Slovácka Region Slovácko Masarykovo nám. 21, Uherské Hradiště

Motto: podpora prodeje výrobků = uchování zájmu výrobců/řemeslníků o řemeslo = zachování tradic a tradičních postupů do budoucna

CO je Tradiční výrobek Slovácka? V roce 2008 vznikl projekt Regionu Slovácko „Tradiční výrobek Slovácka“, jehož hlavní náplní je prezentace regionu prostřednictvím využití jeho specifik, podpora tradičních výrobků a výrobců. V souvislosti s projektem byla zavedena značka „Tradiční výrobek Slovácka“ - tato značka zaručuje především kvalitu výrobků, jejich vazbu na vymezené území, tradici výroby a šetrnost k přírodě. Právo k využití značky je udělováno výrobcům na dva roky na základě posouzení odborné komise.

Promítnutí v čase 2007 myšlenka 2008 pilot 2010 oficiální registrace 2015 současnost

Hlavní cíle identifikace výrobků a jejich spojitost s regionem, zvýšení zájmu o podporu lidových tradic a tradičních výrobků, pomoc tradičním výrobcům prostřednictvím zájmu veřejnosti a prodeje výrobků, šíření pouze čistě tradičních výrobků, prohlubování destinační identity.

Praktické dopady pro výrobce Možnost využití zavedené marketingové značky. Pomoc výrobcům s marketingem, managementem. Otevření nových trhů pro výrobce. Navazování nových partnerství. Předávání zkušeností, spolupráce mezi výrobci. PRESTIŽ.

Mamagement Oslovování výrobců s nabídkami prezentací, jarmarků, prodejních akcí... Společný postup při vyjednávání s pořadateli akcí, soukromými subjekty i orgány veřejné správy. Společný postup při získávání dotací. RS navazuje partnerství a smluvní vztahy za podmínek pro výrobce příznivých, které je možno nadále využívat.

Marketing Prezentace pod zavedenou značkou, administrace webových stránek administrace FB profilu tematické články do médií, tiskové zprávy, příprava tiskovin – letáky, katalogy pro všechny výrobce, značení všech výrobků – polepky, štítky, minimální finanční zátěž pro výrobce.

Jak se stát výrobcem 2 dokumenty: – Zásady pro udílení ochranné známky TVS – Žádost o udělení ochranné známky TVS Podmínky: – Právnická nebo fyzická osoba se sídlem na území Slovácka – Jedinečnost spojená s regionem (produkt charakteristický pro oblast Slovácka, výjimečná kvalita, existence výrobku či technologie na území Slovácka, využití místních surovin, ruční/řemeslná práce) – Udělení na 2 roky – Možnost užívání ochranné známky je nepřenosné a neprodejné – Výrobce dokládá vzorky své tvorby

Kdo o tom rozhoduje? Komise – Zástupce Regionu Slovácko – Etnograf Slováckého muzea v Uherském Hradišti – Etnograf národního ústavu lidové kultury ve Strážnici – Zástupce Odboru kultury a památkové péče Zlínského kraje Zasedá 2x ročně

Povinnost výrobce Uzavření Dohody o spolupráci na projektu Vystupování pod ochrannou známkou – Značení výrobků štítkem či nálepkou, možné je i včlenění ochranné známky do vlastních obalových materiálů. – Jednotné značení na jarmareční stánky, provozovny, sídla firem, polepy aut logem ochranné známky. – Po dobu platnosti certifikátu dodržovat standardy, za kterých byla ochranná známka udělena.

Výrobci v roce 2015 Celkem 61 výrobců Od Uherskohradišťska a Uherskobrodska přes Veselsko, Kyjovsko, Hodonínsko, Horňácko po Břeclavsko Obory tvorby: práce se dřevem, proutím, šustím, keramika, kovářské a drátované výrobky, tkaný textil, kraslice, krojové panenky, lidové ornamenty, kroje a krojové součásti včetně opasků a bot. Samostatná skupina: potraviny a nápoje z místních surovin – vinné mošty, vdolečky, sušené ovoce, škvarkové preclíky, perníčky, patenty, chléb, táče, mazance, vánočky.

Jak se stát prodejcem? 2 dokumenty: – Zásady pro udílení a užívání statusu ochranné známky TVS pro prodejce – Žádost o status prodejního místa ochranné známky TVS Podmínky: – Právnická nebo fyzická osoba – Forma prezentace výrobků, zaručení standardu prodeje – Zaručení dodržování zákonných předpisů – Povinnost označit prodejní místo i výrobky – Udělení na 2 roky – Možnost užívání ochranné známky je nepřenosné a neprodejné

Třetí cílová skupina = veřejnost Místní obyvatelé Rodáci žijící mimo region či v zahraničí Turisté Cíl: nabídnout těmto cílovým skupinám kvalitní výrobek s původem na Slovácku vyráběný tradičními postupy či technologiemi

Rok 2014 = Prodejní expozice Tradiční výrobek Slovácka Otevření Otevírací doba: – všední dny 9-12, h – sobota 8 – 11 h Úzké propojení s e-shopem

Tradiční výrobek Slovácka, z.s. Založen v roce Cílem sdružení je podpora udržitelného rozvoje, podpora a ochrana folkloru a tradic na Slovácku prostřednictvím rozvíjení regionální značky – ochranné známky Tradiční výrobek Slovácka registrované na Úřadu průmyslového vlastnictví, současně za zachování kontinuity historického původu, prostoru, produktů nebo přístupů způsobem typickým pro region, pro výrobky a služby.

Děkuji za pozornost.