Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2012 Určeno:7. ročník ZŠ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tepelné záření (Učebnice strana 68 – 69)
Advertisements

Světelné jevy a jejich využití
Macháčková Ludmila Donátová Klára
=NAUKA O SVĚTLE A JEHO VLASTNOSTECH
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
O základních principech
Světelné jevy a jejich využití
OPTIKA.
Zpracovala: ing. Alena Pawerová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Prezentace 2L Lukáš Matoušek Marek Chromec
Zdroj světla. Šíření světla
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Přímočaré šíření světla
Světlo.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
Autor: Mgr. Libor Sovadina
S VĚTELNÉ JEVY. S VĚTELNÉ ZDROJE Vidíme jen ty předměty, ze kterých přichází do našeho oka světlo. Světelné zdroje – světlo vyzařují (Slunce, žárovka)
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
SVĚTELNÉ JEVY – ŠÍŘENÍ SVĚTLA
Optika je věda, která zkoumá zákonitosti světelných
Polarizace světla Světlo – elektromagnetické vlnění.
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
OPTIKA 04. Šíření světla OPTICKÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:duben 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:říjen 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ
Název projektu: Škola a sport
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2012 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:říjen 2011 Určeno:9. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:březen 2012 Určeno:9. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:březen 2012 Určeno:9. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2012 Určeno:9. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:březen 2013 Určeno:7. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2013 Určeno:6. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:listopad 2011 Určeno:7. ročník.
ZDROJE SVĚTLA.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:září 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:leden 2012 Určeno:6. ročník ZŠ.
Zdroje světla.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:květen 2013 Určeno:6. ročník.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:říjen 2011 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:duben 2013 Určeno:6. ročník ZŠ.
Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2013 Určeno:7. ročník ZŠ.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o světle a světelných zdrojích. Světlo a světelné zdroje Název.
Světlo Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. L. KašparJméno: Vojtěch Bezděk.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Přímočaré šíření světla, rychlost světla
19.1 Světelné jevy – šíření světla
Světlo jako elektromagnetické vlnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov
AUTOR: Mgr. HANA DVOŘÁČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_45_ZDROJE SVĚTLA
ŠÍŘENÍ SVĚTLA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_08_32.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Světlo, světelné zdroje
Třída 3.B 3. hodina.
Druhy optických prostředí
Fyzika 7.ročník ZŠ Světelné jevy I. Optika Creation IP&RK.
Transkript prezentace:

Didaktický učební materiál pro ZŠ INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT Autor:Bc. Michaela Minaříková Vytvořeno:únor 2012 Určeno:7. ročník ZŠ Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tématický celek:Elektromagnetické a světelné děje Registrační číslo projektu:CZ / / Název projektu:VY_12_INOVACE_Min_F7_2_1 zs zacler Název příjemce podpory:Základní škola, Žacléř, okres Trutnov Anotace: → Světelné zdroje. Rychlost světla. Přímočaré šíření světla.

S VĚTELNÉ ZDROJE

Platónoči jsou zdrojem světla Euklidessvětlo se šíří z očí Newtonsvětlo = proud částic ½ 20. stoletísvětlo se chová jako vlna, která nese kvantované množství energie

Zdroj světla (vlastní zdroje) = těleso, které samo vysílá světlo Slunce žárovka plamen

Těleso, které světlo odráží (nevlastní zdroje) Měsíc mraky osvětlené předměty

Zdroje světla přírodní kosmická tělesahvězdy, Měsíc chemické reakceoheň biologické zdrojesvětlušky, houby (luminiscence) elektrické výbojeblesk, výboj umělé žárovka x zářivka x dioda

Zdroje světla rozžhavená tělesa zdroje studeného světla (luminiscencí)

bodový zdroj světla jeho rozměry jsou zanedbatelné vzhledem k vzdálenosti, z které ho pozorujeme hvězdy, lampa, maják, plamen svíčky, vlákno žárovky plošný světelný zdroj jeho rozměry nelze zanedbat vzhledem ke vzdálenosti, z které ho pozorujeme Měsíc v úplňku, zářivka, Slunce

bílé, lesklé předměty většinu světla odrážejí černé předměty většinu světla pohlcují

druhy optických prostředí průhledné prostředí světlo prochází velice dobře, téměř se nepohlcuje vzduch, sklo, tenká vrstva vody… průsvitné prostředí světlo propouští, ale rozptyluje ho do různých směrů mléčné sklo, papír, mlha… neprůhledné prostředí světlo neprochází, pohlcuje se dřevo, plech, keramika…

druhy optických prostředí barevné barevné sklo čiré vzduch, sklo

R YCHLOST SVĚTLA

Optické prostředíRychlost světla v km/s vakuum opticky řidší prostředí vzduchskoro led voda sklo diamant opticky hustší prostředí

P ŘÍMOČARÉ ŠÍŘENÍ SVĚTLA

druhy optických prostředí stejnorodé má ve všech místech stejné vlastnosti vakuum, čiré sklo nestejnorodé má v různých místech rozdílné vlastnosti kouř, částečky prachu ve vzduchu, mlha

velmi úzký světelný svazek = světelný paprsek Světlo se v stejnorodém prostředí šíří přímočaře!

Zdroje: /fluorescent.jpg